fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

קשה להאמין, אבל זה הונדה סופר 90

קשה להאמין, אבל זה הונדה סופר 90

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

בתחילת שנות הששים, עם ההצלחה הגדולה של הקאב, הרחיבה הונדה והגדילה את קונספט השימושי והצנוע והידידותי ("אתה פוגש את האנשים הכי נחמדים על הונדה"), לאופנוע קטן שנקרא סופר 90, עם מנוע ארבע פעימות פשוט, שני שסתומים מקורר אוויר שהניע את הכלי למהירות מרבית של 100 קמ"ש, שלדת פלדה פשוטה ותג מחיר זעום. עם הקדמה ושכלול האופנועים בחמישים השנה שחלפו מאז חשבנו שנפרדנו מכלים נאיביים, מינימליסטיים וחסכוניים שכאלה לעד – אבל המציאות הכלכלית והחברתית מוכיחה כי זה ממש לא כך, בשנים האחרונות חוזרים הכלים החסכוניים למרכז הבמה.

אולי בשל כך מציג המעצב הרוסי איגור צ'אק את הסופר 90 המודרנית. ניתן לזהות את הקרבה לאופנוע המקורי בזכות הקורה התחתונה המדמה את המנוע האופקי של פעם, מקבילה לקורה העליונה המכילה את המושב ובמקור את מיכל הדלק ויחד הן יוצרות מעין פרסה אסתטית למדי. גם השימוש בגלגלי כרום מזכיר את הימים ההם שכן כול כלי שרצה להימכר בארה"ב חייב היה להכיל מינימום כרום. מעבר לכך הכלי של איגור מודרני לגמרי, כמובן שהמנוע חשמלי, הבלמים אלקטרו מגנט שגם מייצר חשמל מהבלימה, הגוף עשוי סיבי פחמן; אבל הרעיון הבסיסי דומה לסופר 90 מלפני 50 שנה, פשטות, יד ידידותיות ובעיקר חסכנות.

3 תגובות ל קשה להאמין, אבל זה הונדה סופר 90

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל