fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4 – sym
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
פוני PNY באנר מתחת לשורת הלוגו
קריסטלינו קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון xmax300
דוקאטי קוביה עליון גבוה – דזרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
קוב 140 על 70
תמוז
v12 באנר צידי
מוטוטאץ דקר
פוני pny באנר קוביה צידי
אלבר טריומף קוביה עליון
שרקו
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
דוקאטי קוביה שמאל פניגלה v2
HJC
voge מוטו24 באנר r-125
אודי דגן 140 על 70

קשה להאמין, אבל זה הונדה סופר 90

קשה להאמין, אבל זה הונדה סופר 90

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

בתחילת שנות הששים, עם ההצלחה הגדולה של הקאב, הרחיבה הונדה והגדילה את קונספט השימושי והצנוע והידידותי ("אתה פוגש את האנשים הכי נחמדים על הונדה"), לאופנוע קטן שנקרא סופר 90, עם מנוע ארבע פעימות פשוט, שני שסתומים מקורר אוויר שהניע את הכלי למהירות מרבית של 100 קמ"ש, שלדת פלדה פשוטה ותג מחיר זעום. עם הקדמה ושכלול האופנועים בחמישים השנה שחלפו מאז חשבנו שנפרדנו מכלים נאיביים, מינימליסטיים וחסכוניים שכאלה לעד – אבל המציאות הכלכלית והחברתית מוכיחה כי זה ממש לא כך, בשנים האחרונות חוזרים הכלים החסכוניים למרכז הבמה.

אולי בשל כך מציג המעצב הרוסי איגור צ'אק את הסופר 90 המודרנית. ניתן לזהות את הקרבה לאופנוע המקורי בזכות הקורה התחתונה המדמה את המנוע האופקי של פעם, מקבילה לקורה העליונה המכילה את המושב ובמקור את מיכל הדלק ויחד הן יוצרות מעין פרסה אסתטית למדי. גם השימוש בגלגלי כרום מזכיר את הימים ההם שכן כול כלי שרצה להימכר בארה"ב חייב היה להכיל מינימום כרום. מעבר לכך הכלי של איגור מודרני לגמרי, כמובן שהמנוע חשמלי, הבלמים אלקטרו מגנט שגם מייצר חשמל מהבלימה, הגוף עשוי סיבי פחמן; אבל הרעיון הבסיסי דומה לסופר 90 מלפני 50 שנה, פשטות, יד ידידותיות ובעיקר חסכנות.

3 תגובות ל קשה להאמין, אבל זה הונדה סופר 90

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
קוב מגדל kove