מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
פיאג'ו יצרן הדו"ג הגדול באירופה גם ב-2014
גיא בן ברק
צילום: יח"צ
קבוצת פיאג'ו פרסמה את סיכומי המכירות של שנת 2014 ואלה ממקמים אותה שוב כיצרן הגדול באירופה עם נתח שוק של 16.1%, מבחינת קטנועים אוחזת פיאג'ו בכ-25% מהמכירות. למרות ירידה קלה במספר הכולל מ-555,600 יחידות שנמכרו ב-2013 ל-546,500 יחידות ב-2014, הרי שהרווח עלה מאחר וחלק משמעותי יותר מהמכירות היו קטנועים גדולים ויקרים יותר מאשר בשנים קודמות. למעשה מבחינת רווח נקי עברה פיאג'ו לזכות של 16.1 מיליון אירו בהשוואה להפסד של 6.5 מיליון אירו ב-2013.
כאמור המעבר לרווח נעשה בזכות עליה במכירות הכלים היקרים יותר ומי שמובילים הם המותג ווספה שמככב עם עיצובי הווספות הקלאסיות והכניס סכום "לא רע" של 324 מיליון אירו – ועליה משמעותית במכירות MP3 התלת קטנוע שמכר לבדו 17,200 כלים, עליה של 17.5% בהשוואה ל-2013.
עם הצגת סיכומי המכירות דיבר המנכ"ל רוברטו קולאניני גם על התכניות לעתיד – אלה כוללות כניסה משמעותית לתחום החשמלי מאחר ויותר ויותר ערים ושטחים באירופה נסגרים בפני מנועי בעירה פנימית. בנוסף הרחבה מובנת של הפעילות באסיה, בעיקר בסין והודו.
ומתחייב להחליף לאותו הדבר יותר חדש.
ממליץ בחום כלי חלום. מבחינת כל הפרמטרים שחיפשתי בדו גלגלי.
היה לי XEVO 250 והאמינות שלו לא רעה, אך עדיין לא קרובה לזו של היפנים, בהשוואה לXCity הפיאג'יו הרבה יותר טוב בכל תחום חוץ מהאמינות, תוך שנה היו לי 2 בעיות, אחת במזרק דלק והשניה בפולי בוריאטור, ובמחיר? אלוהים ישמור.