מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
קיוואי Tx125 במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון
מערכת מוטו
צילום: אריק רוזנבלום
הפעם החלטנו להקשות על הנבחן, לקחנו לנו דו"ש קטן, בן שנה, יד שנייה מהטרייד אין של היבואן, עם 2,500 ק" מ שכבר הצטברו על השעון. מעין קפיצת הדרך, אם תרצו, או זריקת זירוז, תלוי בקונוטציה המועדפת עליכם. בכל מקרה, הרעיון הוא להתרשם מהאופנוע לאורך זמן, לחוות את החיים עמו, גם ובעיקר כשהוא כבר לא חדש. זה וחוסר העניין שלנו לבצע הרצה שוב עם מנוע 125 – היו לנו כבר השנה מספיק מחוויות האלף הראשון, ואנחנו מעוניינים לצבור מספיק קילומטרים איתו כדי לדווח על טיפולים מחד ועל בלאי, אם יש, מאידך.
כדי להתחיל איתו נקי, מה שנקרא, לקחנו אותו לחפיפה ודיטיילינג אצל רומן – איש השיקום והטיפוח שלנו, ברח' האומנים 8. ה-Tx עבר שטיפה ראשונית, הסרה מסודרת של המדבקות הסוררות ושל המיותרות, ניקוי יסודי מהדבק, ואז ציפוי ננו – את התוצאה רואים בתמונות, ובמהירות והקלות בה הוא נשטף ומתייבש מאז.
על כל פנים, אנחנו עוקבים בעניין אחר מצב יתר המדבקות, ומאלה יש כאן בשפע. הצבעים השולטים מזכירים חברה אוסטרית נודעת בתחום, עם סכימת הכתום-לבן-שחור של האופנוע הספציפי הזה, אחד מכמה סכימות אפשריות של הדגם.
קיבלנו אותו עם 2,540 ק"מ ונכון לכתיבת שורות אלו, כבר עומד מד הקילומטראז' שלו על 3,000. במדידות שערכנו חזרה צריכת הדלק של 1:31 קמ"ל בעקביות בכל התדלוקים – וזה עם מצערת פתוחה לרווחה רוב הזמן, בעיר ומחוצה לה.
הילוכים עוברים חלק, קלאץ' רך ובכל זאת, למצוא את הניוטרל בזמן עמידה זו משימה לא פשוטה שמצריכה שילוב של מיומנות נרכשת, זמן ומזל.
מתלים רכים וסופגים, מרווח גחון שמאפשר לבורות ולמדרכות להעלם בקלות קסומה, מושב נוח וכוח חלש עד בלתי מאיים (לזקני המערכת הוא עושה פלאשבקים לימי החמישים סמ"ק המיתולוגיים שלהם, על שלל הסיפורים המתישים הכרוכים בעניין – נחסוך מכם), מחירי עלות ותחזוקה זולים – הקיוואי Tx125s מתאים מאין כמוהו ללימודי נהיגה!
זאת אומרת, אם מורי הנהיגה בישראל ירימו את הכפפה – ויתחילו ללמד את ילדי ה-A2 שלנו איך רוכבים עם הילוכים. המדובר בטובי בנינו ובנותינו ובאפשרות שלהם לבחור מתוך מגוון רחב יותר של אופנועים להשכרה בחופשה של לפני הגיוס, כמו גם בבחירת הכלי שישרת איתם את המולדת – עד השדרוג ל-A1.
יש לי את אופנוע,מיכל הדלק שלו זה 8 ליטר ולא כמו שכתבתם 12 ליטר.
החוסר היחיד שלו זה הכוח בעליות.
מעבר לזה מאוד חסכוני וקל לתיפעול.
חג שמח לא הבנתי הכלי טוב ליהודים שווה לקנות? הבנתי שאין לו שוק ?
בנתיים הוא נכנס חזק לשוק הישראלי
בתור בעלים לשעבר של הכלי אומנם מדובר בכלי נוח מאוד וכיפי עם צריכת דלק נמוכה כ1 ל40 אך הוא סובל מבעיות אמינות לא מעטות, ללא ספק מרגיש "סיני" ואתה אף פעם לא יודע מאיפה תצוץ לה התקלה הבאה
אופנוע צ'יקמוק, גם בחינם לא הייתי לוקח
איפה אפשר לקנות ביד ראשונה?