fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

ק.ט.מ מציגה את ה-RC390 החדש ל-2022

ק.ט.מ מציגה את ה-RC390 החדש ל-2022

אסף לביא

צילום: יצרן

הספורטיבי הבינוני של KTM לא עבר הרבה שינויים מאז יוצר לראשונה לפני 7 שנים, ולקראת שנת 2022 הוא עובר שדרוג חשוב ראשון, מבחן הבכורה הבלעדי על דגם טרום הייצור הלא-צבוע כבר פורסם במגזין מוטו, וכעת היצרנית חושפת את הפרטים המלאים ותמונות רשמיות.

ה-RC390 החדש, כמו גם ה-RC200 וה-RC125 החדשים שהוצגו לצידו, שואבים השראה בעיצובם מאופנוע המוטוGP של מותג KTM, ה-RC16, ומותאמים יותר לשימוש גם על מסלול המרוצים עם פירוק קל יותר של אביזרי הרישוי. הפיירינג החדש גדול יותר ומגן יותר על הרוכב מפני הרוח, מעוצב בצורה קרבית יותר בעיקר באזור הזנב שמרוויח מהשלדה החדשה עם שלדת הזנב הנפרדת שגם נצבעת בצבע אחר. את זה מסיימים בסטודיו KISKA במגוון סכימות צבע מרשימות. מיכל הדלק החדש גדול יותר ומכיל 13.7 ליטר.

המנוע של ה-RC390 החדש הוא זה שמותקן ב-390 דיוק הנוכחי, סינגל מקורר נוזל בנפח 373 סמ"ק עם 4 שסתומים וגל-זיזים עילי כפול, מצערת רכב-על-חוט וסליפר קלאץ', המייצר נתון הספק זהה של 44 כ"ס שזמינים ב-9,000 סל"ד, 500 סל"ד פחות מבדגם היוצא, המומנט המרבי צמח מ-3.5 קג"מ ל-3.7 קג"מ שמגיעים ב-7,000 סל"ד,  לעומת 7,250 סל"ד בדגם הקודם. שסתומי היניקה בקוטר 36 מ"מ גדולים יותר משל הדיוק ותיבת האוויר גדולה יותר מזו של הדגם היוצא. מערכת הפליטה החדשה עם דוד נירוסטה ושני ממירים כבדה יותר ב-3 ק"ג. גם דגמי ה-125 וה-200 מתעדכנים לעמידה בתקן אירו5 ומרווחים בתהליך מומנט משופר בזכות תיבת האוויר החדשה.

השלדה, כאמור, חדשה אך שומרת על מבנה דומה של מסבך צינורות וקלה יותר ב-1.5 ק"ג, בדגם ה-390 מחובר אליה מקדימה מזלג WP APEX הפוך עם קארטרידג' פתוח וכיוונון שיכוך כיווץ בשמאל ושיכוך החזרה בימין, שניהם עם 30 קליקים. מאחור מותקן בולם WP APEX עם כיוון עמוס קפיץ ושיכוך החזרה. גם על ה-RC125 וה-RC200 מותקנים מזלג ובולם אחורי WP מסדרת APEX, אך ללא אפשרויות כיוונון מתקדמות.

בין השיפורים הגדולים ביותר בסדרת ה-RC לשנת 2022 תמצאו גלגלים חדשים וקלים ב-3.4 ק"ג לעומת אלו של הדגמים היוצאים, עם צמיגים במידות 110/70-17 מקדימה ו-150/60-17. משקל נוסף נחסך במערכת הבלימה של ByBre, עם קליפר רדיאלי בעל 4 בוכנות שחובק דיסק בקוטר 320 מ"מ, מקדימה ודיסק בקוטר 230 מ"מ וקליפר בעל בוכנה אחת מאחור, שקלים בסה"כ ב-960 גרם לעומת זו של הדגם היוצא. בכל דגמי ה-RC החדשים מנופי המצמד והבלם ניתנים לכיוון. בסיס הגלגלים ארוך יותר ב-3 מ"מ לעומת הדגם היוצא ועומד על 1,343 מ"מ, המושב גבוה יותר בגובה 824, את הקליפאונים והמושב ניתן לכוון לנוחות מירבית.

בצד האלקטרוני של ה-RC390 גם כן שיפור ניכר, עם צג TFT חדש עם קישוריות בלוטוס, קורנרינג ABS עם מצב סופרמוטו (ביטול התערבות מאחור) ובקרת אחיזה, תאורת LED מלאה עם מאותתים מובנים בפיירינג הקדמי. קוויקשיפטר להעלאה והורדה מוצע כאופציה בתוספת תשלום.

את ההרפתקה המלאה והרשמים של סר אלן קאת'קארט ברכיבה על הדגם החדש בגבעות המקיפות את המפעל באוסטריה תוכלו לקרוא במבחן המלא – מבחן בכורה: ק.ט.מ RC390 גרסת 2022 טרום-ייצור. הדור החדש של דגמי ה-RC יחל שיווקו בחודש מרץ 2022.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל