מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מפלצת שלג חביבה, סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו
שי שיוביץ
צילום: אריק רוזנבלום
מדובר על אחד מהרכבים היותר מוצלחים שיש בארץ, עם תמהיל מנצח של איכות, נוחות, בטיחות, גודל אידיאלי למשפחה, תדמית נחשקת- ותמורה מצוינת למחיר (בגרסאות ה- 1.2).
וקצת יותר בהרחבה:
מאז שפולקסווגן השתלטה על סקודה, חזרה זו לימי הזוהר שלה- לימים שלפני השלטון הקומוניסטי. עד שהמושיעה הגיעה, סקודה היתה בעיקר מושא לבדיחות מצד אלה שלא קנו אותה (איך מכפילים ערך של סקודה- ממלאים מיכל דלק מלא… זוכרים?), ומקור לכאבי ארנקים ולב לאנשים שכן קנו אותה.
ההשתלטות של פולקווגן על סקודה הושלמה בשנת 2000, ומאז סקודה כבר אינה מקור לבדיחות- אלא להערכה שקטה שהלכה והתגברה, עד כדי כך שכיום סקודה יכולה להתעמת ראש בראש מול הטובות ביותר- כמו למשל מול החברה האחות, אודי (במכרז המכוניות לשרי הממשלה), ובחו"ל היא מתמודדת גם נגד מרצדס (עם הסופרב). מי היה מאמין אז שזה יהיה המצב. ומה קורה היום? כיום אף אחד כבר לא מופתע, ומרכבי סקודה אנו מצפים ללא פחות מציון מצוין.
היטי מתמקם בנוחות רבה בנישה (אעלק נישה. זו כבר קטגוריה המאפילה על "סתם" משפחתיות…) שהניסן קשקאי והג'וק התחילו עם שיווק גרסאות הנעה קדמית בלבד- והשאר היסטריה. האופנה החדשה סחפה את כל היצרנים אשר מציעים רכבי "כאילו שטח" מכל הגדלים, הסוגים והמינים (סוזוקי קרוסאובר, מרצדס GLA, קיה סול, פיג'ו 2008 וכו').
מתיחת הפנים התמקדה בעיקר ב…פנים. הפנסים הנפרדים העגולים שכל כך אפיינו את היטי הוחלפו ביחידה אחודה ורבועה, אשר לעניות דעתי גורמת לחזית היטי להראות קצת אנמית. למרות החזות הג'יפית הוא אינו מיועד לשטח טכני- אף על פי שיש גם גרסת 4X4 (לא בדגם הנבחן), מתלים מוגבהים, מרווח גחון מכובד יחסית של 18 ס"מ ושלל מערכות עזר לשטח בגרסת OFFROAD.
למרות החזית החדשה, עדיין אהבנו את עיצובו החדש של היטי. חזיתו אינה מאוד מאיימת אבל משדרת את המסר הנכון, הקווים הקובייתיים מקנים לו את מראה השטח המסוקס- ומאותגרי (מאותגרות?) החניות ישמחו לשמוע שהוא אינו ארוך יותר מהפביה סטיישן, למרות מראהו המגודל (ויש גם מערכת היודעת לחנות לבד).
עקב גובהו של היטי קל להכנס ולצאת ממנו, ואם כבר נכנסים- כדאי להסתכל מה מקבלים בתמורה: מתיחת הפנים לא שינתה כמעט את העיצוב הפנימי. ההגה חדש- וזהו בערך. למרות זאת (או אולי בזכות זאת?) התא עדיין נאה- גם אם אינו פורץ דרך, ומוכר משאר דגמי פולקסווגן וסקודה.
מי שבעיקר שבו את ליבנו הם החומרים והאיכות המופגנת בכל פינה וכפתור, הפלסטיק הרך והמשובח, ההגה שנעים לאחיזה ומתכוונן לכל הכיוונים, ומגוון הפתרונות הקטנים המראים שמישהו השקיע עוד קצת חשיבה באיך להפוך את השהייה לנעימה יותר (ווי תליה, פנס נשלף ועוד). התוצאה הסופית המתקבלת היא של תחושה השייכת לרכב ברמת מחיר גבוהה יותר.
גרסת המבחן שקיבלנו הייתה בעלת הנעה קדמית בלבד המצוידת במנוע בנזין 1.4 TSI המוכר והמצוין של קבוצת פולקסווגן, ומשודכת לתיבת DSG עם שבעת הילוכים. הנתונים צנועים יחסית למנועים החדשים של המתחרים, עם 122 כ"ס ב- 5000 סל"ד ו 20.3 קג"מ בכל התחום שבין 1500 ל- 4000 סל"ד (מנוע ה- 1.2 נשאר גם הוא, עם שיפור קל בזמינות הכוח).
עלו והצליחו אתם מפתיעים ומתקדמים, זה יפה ומעניין, תכלס הופך את זה לדברים קלילים ומענינים, לא צריך יותר מזה.
אחלה כתבה. אני ניהנתי לקרוא ולראות.
פעם המילה סקודה הייתה מעלה בי מחשבות לא משהו. מרגע שהצמידו לה את מנועי ה TSI, זה משהו אחר לגמרי. וזה גם יכול להיות מנוע 1.2 על אוקטביה. זה הופך אותה למפלצת!!!
זהו, פשוט מכוניות מדהימות.
המכונית כמובן 🙂
עוד לפני ה-TSI היו לסקודה מנועי TDI (טורבו דיזל) מעולים של פולקסווגן (בעיקר בדגמי האוקטביה, כן אלו מהמוניות). חבל שבארץ שחטו את הדיזל, יכול היה להיות אידיאלי לרכבים משפחתיים עם ביצועים טובים יחסית, אמינות גבוהה וצריכת דלק מצוינת.
סקודה עושים אחלה מכוניות רק חבל שהוא יקר
מישהו יודע מה קורה עם ה אמינות של הגיר שלהם??
לדעתי אם במוניות הוכיחו את עצמן והום מובילות בתחום, האמינות בהתאם
יופי של חיקוי
הסרטונים כאן הרבה יותר טובים מפורטים וברורים. חוץ מזה למה זה חיקוי, מה יש לו זכויות יוצרים על זה או משהו
פעם הראשונה אצלכם באתר ומבטיח שלא האחרונה.
כל הכבוד.