מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
רנו קדג'אר בארץ
שי שיוביץ
צילום: מכבי ליפשיץ
קבוצת קרסו מוטורס, יבואנית רנו, הרחיבה את משפחת דגמי הפנאי שלה והשיקה בישראל את הרנו קדג'אר (KADJAR). הקדג'אר מבוסס על הניסאן קשקאי ומיועד להתחרות בקיה ספורטאז' וביונדאי טוסון המצליחות, ובקרסו בטוחים שיש להם את הנשק והנוסחה הנכונים לעשות זאת בהצלחה בזכות מחירים אטרקטיביים ואבזור נדיב.
כאמור, הקדג'אר מבוסס על הניסאן קשקאי, אך מציע עיצוב מתקדם ומודרני בהרבה ממקבילו היפני. מתחת לעור המעוצב והנאה רנו מציעה שני מנועים: 1.2 טורבו בנזין עם 130 כ"ס ותיבת שבעת הילוכים כפולת מצמד (0-100 ב- 10.7 ש'), ו- 1.5 טורבו דיזל 110 כ"ס (0-100 ב- 11.7 ש', הדיזל היחיד בקטגוריה!) המשודך לתיבת ששה הילוכים כפולת מצמד.
בקרסו מתגאים בעובדה שניתן לערוך את לוח המחוונים ואת מערכת המולטימדיה הייחודית (R-Link2 עם תמיכה מלאה בעברית) בהתאמה אישית, כך שכל סביבת הנהג מעוצבת עפ"י העדפותיו של הנהג באמצעות מיקום האפליקציות הרלוונטיות עבורו במיקומים הנוחים לו ובחירת הצבעוניות המתאימה לו. בדגמים היקרים יותר הקדג'אר מצויד במגוון עזרי בטיחות, כגון אזהרה מפני סטייה מנתיב, זיהוי והתראה על שטח מת, מערכת לזיהוי תמרורים ועוד.
המחירים, כאמור, אטרקטיבים למדי: מחיר הקדג'אר עם מנוע הבנזין מתחיל ב- 139,990 ש"ח, בדיוק בטווח שבין הקיה ספורטאז' ליונדאי טוסון. מחיר גרסת הדיזל מעט יקר יותר, 144,990 ש"ח, אך עדיין תחרותי למדי, בעיקר בהתחשב בעובדה שמדובר ברכב הפנאי היחיד בקטגוריה שמציע מנוע דיזל.
דוגרי באינסטגרם: MOTODOOGRI
רנו כבר ממזמן לא בתחרות של הגיפונים ויהיה להם קשה מאוד להתחות עכשיו עם הגדולות, להגיע ולתהחרות עם הספורטאז יהיה לרנו מאוד קשה, בכל מקרה הרכב עצמו נשמע בסדר אבל לא כמתחרה אמיתי לגיפונים בארץ הוא יהיה עוד גיפון על הכביש, במחיר כזה עדיף ללכת על משהו שישראלים אוהבים שתוכלו לאחר מכן למכור אותו בקלות
זבל אירופאי חכם ירחק
וכשמתחילות הצרות – זה לא נגמר, וצריך להיפטר ומהר – וזה לא קל…
חוץ מזה שהמנוע והמערכות בטיחות והשם והאחריות והשוק יד שניה לא טוב, כמעט בכל השאר הם כמעט כמו הספורטאז' 🙂