fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
HJC
סטפן
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מבחן דרכים: ג'יפ גלדיאטור רוביקון

מבחן דרכים: ג'יפ גלדיאטור רוביקון

כתב: אריק רוזנבלום | בחנו: אדם רודן, אריק רוזנבלום, בוחן אורח: אריה זלי | צילום: אריק רוזנבלום

מתוך מגזין מוטו, גיליון 400, יוני 2021, לקריאה דיגיטלית כאן.

שורה תחתונה: הטנדר הכי טוב בשטח.

יום שישי בצהריים, השמש קופחת ואנחנו מסתובבים בין עשרות האופנועים וכמה מכוניות האספנות במפגש אצל שי הנפח בשמרת, מפגש חברים ותצוגת כלי רכב מפוארים, מהעבר ומההווה של תעשיית הרכב הדו והארבע גלגלית, אבל אנחנו פה הפעם עם כלי רכב 'קצת' שונה, את הדרך מהמרכז עשינו הפעם, כמה חברי מערכת על ציודנו, בתוך הגלדיאטור השחור והגבוה. עד לפני 40 שנה היה לחברת ג'יפ האמריקאית גלדיאטור מסוקס שעשה הכל בקלות ועם הרבה כוח, הרבה השתנה מאז וכעת עומד לפנינו כלי רכב מרשים בגודלו והצבע השחור המבריק שלו כאילו משדר עוד יותר קרביות – וזה עוד בחניה, כן? אבל גודל לא אומר הכל וכבר כשנכנסים אל הקבינה מרגישים הן את הצפיפות היחסית והן את מגע האולד סקול של 'טנדר השטח המגודל למרות שהוא דורש רק רישיון B' הזה. זאת אומרת שמושב הנהג הרגיש לכולנו די צפוף ושאת הכיוון שלו לאחור עושים עדיין בעזרת רצועה ולא, נגיד, מנוע חשמלי ומתג, חלילה. אבל בסוף מצאנו כולנו תנוחה מתאימה. התחלה קשוחה – שלא נחשוב בטעות שמדובר פה באיזה רכב 'כאילו שטח' רכרוכי שנוחות זה כל מה שיש לו להציע – כאילו להדגיש את האבזור הקרבי האמיתי. תא הנוסעים הוא למעשה בדיוק כמו ברוביקון הרגיל, אבל לארגז האחורי יש מחיר ומשלמים אותו בצפיפות.

יצאנו מהשער האחורי מזרחה בואך צומת כברי, בדרכי העפר המחורצות ממים והמבורדקות לאחר שקיעות של החורף האחרון והלוחם הרומי סופג הכל, מגהץ את השביל, ולא מעביר וויברציות להגה. ממש כלי באחה אמיתי. יש לו מעט זוויות גלגול כשנכנסים איתו "לריקוד המכונה" אבל היי, זה ג'יפ, לא מכונית ראלי. חד משמעית הכלי הסדרתי הכי נוח שנסענו איתו בדרכי עפר חקלאיות. עם צמיגי שטח מלא בחתך 75 כולל פגושים גבוהים וסרנים חיים אי אפשר להמנע מהמסקנה שהשטח הקשה זה שטח המחייה הטבעי שלו.

משם המשכנו חזרה למרכז על כבישים, עם הרבה ירידות מהאספלט – דגמנו כל תוואי שטח בדרך; סלעי וטרשי, חולי ורך, וכל מה שביניהם. לרגע אחד לא שילבנו, לא נעלנו ולא הפעלנו את הלוח האדום (עם נעילות הדיפרנציאל והשילובים השונים) – הגלדיאטור פשוט אכל הכל, בלי מלח: אוכל דיונות לארוחות בוקר, עובר סלעים בקלות, מעט לשים לב על הגחון הארוך ובמפתיע הוא לא נוגע מלמטה, גם מעברים קשים בשטח חולי עמוק קלים לו, או מעברי מים כמו לוויתן… אפילו עשינו איתו סינגל – כלום לא מפתיע אותו.

חזרנו אל הכביש…

מי שטבעי לו בטבע מתקשה בדרך כלל להתנהל על האספלט, אבל גם כאן ציפתה לנו הפתעה, אתה נותן גז והדבר הזה זז! וואלה זז מהר, ועוד יותר כשהוא מכוייל על מצב ספורט, משיכת ההילוכים מלווה ברעם אגזוז מהנה והגלדיאטור מגיע מיד למהירויות לא חוקיות בעליל, והוא מצליח להחזיק את עצמו היטב על הכביש גם במהירויות שכאלה. לא פרייבט אבל גם לא נ"נ צה"לי. הנוחות הזו, שמאפשרים המתלים, באה לידי ביטוי כשניסינו את כוחו (אבל בעיקר את הנוחות שלו) בכבישים איטיים יותר – למשל כשנכנסו לישוב ועפנו על הבמפים מבלי להרגיש בנידנוד המתבקש. הכוח מגיע בצורה חלקה והתאוצה של הגוף הגדול הזה משכרת. מכונה מכונה!

הטנדר הקודם של ג'יפ עלה לפס הייצור בארה"ב כבר לפני שישה עשורים, על בסיס פלטפורמת הצ'ירוקי המיתולוגי, ומסתבר שהמורשת המפוארת שלו שרדה עד היום. הגלדיאטור המקורי היה מיועד לחקלאים אמיתיים, כאלו שמעמיסים בלות חציר בארגז, ושותים בירה חמה בצהריים. חלקכם הוותיק אולי אפילו זכה לשתף איתו פעולה, כששירת את קציני צה"ל בשנות השבעים ויצא מפס ההרכבה בנצרת.

לעומת הסבא הקשוח, גלדיאטור העכשווי מציג תכונות אופי של צאצא אופייני לדור ה-Z, יודע להצטלם טוב, עמוס בטכנולוגיה ובעיקר לא יודע לאיזה מגדר הוא משתייך. כשאנחנו נפגשים, המשפט הראשון שיוצא לנו מהפה הוא, "וואו, הדבר הזה ארוך", הקטע המצחיק הוא שבאמריקה הם קוראים לו "טנדר-בינוני" ואנחנו מדברים פה על רכב באורך 5.5 מטרים.

הגלדיאטור הנוכחי מציג מנוע בנזין V6 אטמוספרי ובשרני בנפח 3.8 ליטר, עם 280 כ"ס ומעל ל-35.4 קג"מ. מספיק חזק כדי לעלות חיוך על הפנים בפתיחת גז אגרסיבית בכביש ומספיק חזק כדי לעלות אותו על כל מכשול שתציב בפניו, בקלות. על צריכת דלק אין מה לדבר.

הגלדיאטור נחת בישראל כמעט לפני שנתיים וגרסת הרוביקון S שקיבלנו למבחן כוללת תוספות כגון מערכת שמע מבית ALPINE עם 8 רמקולים וסאב, תאורת LED, התנעה ללא מפתח, פגושים קדמיים עם הכנה לכננת ועוד שלל פינוקים. תא הנוסעים אומנם עמוס בטכנולוגיה, אך אינו מרגיש מפנק, בטח ביחס לתג המחיר היקר. מרווח הרגליים של הנוסע לצד הנהג מצומצם במיוחד, משענות הכיסאות הקדמיים מתכווננות עם רצועת משיכה, המושבים קשיחים והרשימה נמשכת עוד ועוד.

לא ציפינו מחיית שטח כזו לתת רמת פינוק גבוהה, אבל כן ציפינו שתג מחיר של מעל חצי מיליון ש"ח יעשה את העבודה. המקור היה מבוסס על הצ'ירוקי המפנק והחדש על הרנגלר הקשוח – לא היינו מתנגדים לגרסה רכה ועצלה יותר בשטח עם הרבה יותר פינוקים, אולי וגוניר גלדיאטור בשנה הבאה? מותר לנו לחלום.

הגלדיאטור בנוי, כאמור, על אותה הפלטפורמה של הרנגלר, כלומר – מספיק רישיון B רגיל כדי לנהוג בו, רק שמאחור הצמידו לו ארגז גדול וגבוה. נוחות העמסה לארגז לא תמצאו כאן, גם כשפותחים את הדלת האחורית צריך להרים את הרגל גבוה כדי לטפס למעלה. דפנות הארגז ישרות וקשוחות, כמו של טנדר אמיתי. הפנסים האחוריים בולטים, ושם המותג מוטבע על הדלת האחורית. בדפנות הארגז מצאנו ווי עיגון ותאורת לילה שימושית. את כיסוי הגג העשוי פיברגלאס שמחנו להסיר וליהנות משמש חמימה של חודש אפריל. את הגג המתקפל אפשר להכניס לתיק בד ייעודי, אופציונלי, אבל זהו פתרון דחוק ועדיף להשאיר אותו בחניה בבית ולצאת אל חוויה של כיף מסוג אחר, חופשי, קל…

גרסת הרוביקון המשווקת בישראל מגיעה עם נעילת דיפרנציאל קדמית ואחורית, מוט מייצב קדמי עם ניתוק חשמלי, הילוך כוח, מתלי FOX אגרסיביים, שלל בקרות וצמיגי שטח גדולים יותר. תוסיפו לכל אלו את מרווח הגחון העצום – 28 ס״מ, זוויות גישה ונטישה של האמר ותקבלו מפלצת הצלבות, מטחנת בולדרים בעלת גמישות של עז הרים. בקיצור, הגלדיאטור מאפשר לעבור הכל, ולעשות את זה באיזי, בלי לשפוך לכם על המכנסיים את הקפה שהרגע הכנתם בעצירה.

הגלדיאטור יודע לתת בראש גם בשבילי עפר מהירים. מידותיו המוחצנות מאפשרות לו לשמור על יציבות כיוונית מצוינת, ושלדת הסולם המעולה מאפשרת לו להיכנס לפניות הדוקות עם זוויות גלגול כמעט בלתי מורגשות. בלי ספק, זהו רכב שיודע לטרוף שבילי מדבר, בקלות מעוררת השתאות.

ואיך הוא בתכל'ס?

תא הנוסעים של הגלדיאטור הרגיש צפוף לארבעה מבוגרים + ציוד צילום וכד'. הישיבה נמוכה, החלונות קטנים מדי (זה כתוצאה מעיצוב הרטרו והפרופורציות נכונות, אבל בכל זאת ראוי לציון), המרחב הפנימי דחוק למדי, ותאי אחסון ארגונומיים כמעט ואין בנמצא. אין מה לעשות רצינו טנדר, וקיבלנו. הבעיה היא המחיר. במחיר של 464,000 ש"ח לגרסת הביניים אנו מתקשים להאמין שהמושבניקים ימצאו בו שותף אמיתי לעבודות הפרדס. מה שמכריח את הגלדיאטור לפנות לקהל יעד אחר לגמרי. מי שפחות יתעניין ביכולת הנשיאה שלו או בכוחו המתפרץ בשטח, אלא יותר כאלו שיהנו בעיקר מתשומת הלב שהמפלץ הזה יודע לייצר, ולמי שהפרוטה מצויה בכיסו ואוהב את הז'אנר, הגלדיאטור הזה הוא סקסי במיוחד.

בסופו של יום, כל בעל טנדר הוא קצת מלך והגלדיאטור הוא מלך הטנדרים, מלך בשטח ומלך באופן כללי – איך שלא תהפכו את זה, תרתי משמע. ליזרד קינג.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

 

Jeep Gladiator Rubicon

 

מחיר: 464,000 ₪

 

דרגת רישיון: B

 

 

מנוע: V6, בנזין, אטמוספרי

 

נפח: 3,604 סמ"ק

 

הספק: 285 כ"ס ב-6,400 סל"ד

 

מומנט: 35.3 קג"מ ב-4,800 סל"ד

 

תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

 

הנעה: אחורית, 4X4 לשטח, הילוך כוח

 

עזרי עבירות: בקרת משיכה, נעילות רוחביות, ניתוק מוט מייצב

 

מידות כלליות: אורך 5,537 מ"מ, רוחב 1,875 מ"מ, גובה 1,703 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 3,500 מ"מ

 

מרווח גחון: 281 מ"מ

 

זווית גישה: 43.3°

 

זווית נטישה: 26°

 

מידת צמיגים: 285/70-17

 

משקל: 2,282 ק"ג

 

כושר העמסה: 725 ק"ג

 

כושר גרירה: 3,500 ק"ג

 

מידות ארגז (פנים): אורך 1,530 מ"מ, רוחב 1,270 מ"מ, עומק 440 מ"מ

 

תגובה אחת ל מבחן דרכים: ג'יפ גלדיאטור רוביקון

  1. אדם רודן אחד הג'יפאים החזקים בגליל העליון והסביבה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל