fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

יתרון הגיל/ מיצובישי לנסר ספורטבק במבחן דרכים

יתרון הגיל/ מיצובישי לנסר ספורטבק במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: מערכת דוגרי

השורה התחתונה

נכון שהיא כבר לא כל כך צעירה (אבל דווקא כן יפה), וכמאמר השיר- היא בהחלט יודעת משהו על העולם הזה, כי במחיר הנמוך ב- 10k ש"ח מהמתחרות- הספורטבק של מיצובישי מציעה תמורה מצוינת למחיר, ומספקת רכב משפחתי נוח, מאובזר ומרווח הנהנה מהשם הטוב והאמינות המובנית המגיעה עם החברה היפנית. בסופו של דבר, עם מחיר של 119,900 ש"ח- הספורטבק שווה מבט נוסף שלכם.

וקצת יותר בהרחבה

השם "לנסר" הולך אחורה עד שנת 1973, אז הוצגה הלנסר הראשונה. כאשר מיצובישי הגיעה לארץ בסוף שנות ה- 80, היתה הלנסר הרכב הראשון שהצליח להדיח את סובארו מהשלטון בזכות אבזור עדיף ועיצוב מודרני (ולהפך), וכך שלטה בשוק הרכב הישראלי (בעיקר בעזרת הדור השני בארץ שכונה "סופר לנסר") ברוב שנות ה- 90 עד שמאזדה ירשה את מקומה. בעולם הגדול, בדומה לסובארו, גם מיצובישי עשתה מעבר דרמטי למדי מ"רכב העם" למסלולי הראלי עם הלנסר איוולושן, או "איוו", וזאת בזכות הנעה כפולה, מנוע אימתני ועיצוב ספורטיבי למהדרין.
בשנת 2007 מיצובישי הציגה את הדור האחרון של הלנסר עם שתי תצורות מרכב: סדאן קונבנציונאלית ו- 5 דלתות שימושית תחת הכינוי "לנסר ספורטבק" הפוזלת בעיקר לשוק האירופאי. למרות שהלנסר נמצאת איתנו עוד משנת 2008, נכון להיום אין לה עדיין מחליפה באופק, מה שגרם לכך שכלמוביל, יבואנית מיצובישי, מציעה את הספורטבק במחיר נמוך למדי עם רמת גימור אחת גבוהה למדי המצוידת במנוע 1.8 ליטר ותיבה רציפה. האם הספורטבק הוותיקה עדיין עומדת במשימה?

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

למרות הזמן שעבר ולא מעט אקזמפלרים שכבר מסתובבים על הכביש, הספורטבק מראה שהמעצבים שלה בהחלט ידעו מה הם עושים, והעיצוב שלה שורד את מעבר השנים באופן מכובד ביותר ואפילו מפתיע, בעיקר בזכות מכסה המנוע המשתפל והגריל הפעור לרווחה שמאיים לבלוע את כל מי שלא יזוז לו מהנתיב. שילוב שיפוע השמשה האחורית עם הספויילר הגדול משדר דינאמיות ומיוחדות, למרות שמזוויות מסוימות הישבן נראה כבד מדי ולא מספיק הרמוני, המראה הכללי של הספורטבק בהחלט חותם על הצ'קים הספורטיביים.

בתוך הרכב המצב קצת שונה, ונראה שהשפה הספורטיבית נעצרה בחוץ ולא נכנסה פנימה. במקום הספורטיביות מקבלים עיצוב סולידי ומכובד (ולעיתים קצת כבד) שנעזר בפס כסף הרץ לרוחב התא והדלתות.
גולת הכותרת היא האבזור המרשים שכולל שמשות אחוריות כהות, בקרת שיוט ואקלים, חיישני גשם, מערכת מולטימדיה בעלת מסך ענק אשר מותקנת בצורה מעולה ונראית כחלק מקורי מהתא ולא כתוספת מאוחרת, ולתוספת גג שמש המוסיף לאווריריות ולאווירה הנינוחה (אך לא ביולי-אוגוסט-ספטמבר…). בנוסף לגג השמש מקבלים מאחורי ההגה ידיות אלומיניום יפיפיות להעברת הילוכים ו- 7 כריות אוויר- כולל אחת לברכי הנהג, מה שעוזר לציון הבטיחות של 5 כוכבים במבחני הריסוק של encap.
איכות ההרכבה של התא טובה, אך החומרים הנוקשים כבר מראים את גילו של התכנון המקורי. המושבים נוחים ורחבים, קל למצוא תנוחת נהיגה טובה ויש הרבה מקום גם לגבוהים. מאחור הנוחות נשמרת בזכות מושבים נעימים ומרווחים עם הרבה מקום לרגלים והראש בזכות הגג שאינו משתפל מוקדם מדי, מה שאומר שגם מבוגרים ישמחו לשבת שם. כרגיל בסגמנט, לשלושה נוסעים מבוגרים יהיה קצת פחות נוח בגלל תעלת גל ההנע (שלא קיים…), ורצוי שהשלישי יהיה קומפקטי במימדיו.
הסיפור נעשה מעניין כשמגיעים לתא המטען. היתרון שהדלת החמישית מעניקה למשתמש עצום, והספורטבק מוכיחה זאת שוב עם מפתח הטענה ענק. הקלות בה אפשר לזרוק פנימה עגלת תינוק ושאר ציוד לסופ"ש בצפון פשוט ממכרת, למרות שלתא עצמו נפח של 344 ליטרים ממוצעים בלבד. בנוסף יש בונוס בדמות רצפה בעלת שתי דרגות גובה ותאים נסתרים נוספים בצדדי התא. מי שצריך מקום נוסף לקניות מאיקאה יכול לקפל את המושבים האחוריים בקלות יתרה בעזרת ידיות שנמצאות בתא המטען ולהפוך את הספורטבק לכמעט סטיישן.

מנוע, ביצועים, התנהגות

הספורטבק משווקת רק עם מנוע 1.8 ליטר, 140 כ"ס ו- 17.9 קג"מ, המשודך לתיבה רציפה עם 6 יחסי העברה מתוכנתים ואפשרות לשליטה ידנית. למרות גודל המנוע הביצועים לא יפילו אף אחד לרצפה, עם 11.9 שניות ל- 100 ומהירות מרבית של 183 קמ"ש. רוב הזמן התיבה פועלת יפה וחלק, בעיקר בנסיעות רגועות ובשיוט,ומשאירה את המנוע בתחום הנינוח והשקט שלו. הבעיה מתחילה (כמו כל תיבה רציפה) כאשר רוצים קצת יותר מהמנוע. התיבה מביאה את המנוע לשיא המומנט ומשאירה אותו שם, דבר היוצר בעיקר רעש ופחות תחושה של התקדמות מהירה כמצופה מרכב עם 140 כ"ס. לחיצה יותר חזקה על הדוושה תביא את המנוע יותר גבוה במעלה הסל"ד, ועוד יותר רעש… מזל שהאפשרות לתפעל ידנית את התיבה מצילה את המצב ועוזרת להפיק את המיטב מהמנוע.
צריכת הדלק עמדה על כ- 10 קמ"ל בממוצע במהלך המבחן, כאשר בשיוט רגוע הגענו גם ל- 12 קמ"ל.

בהתחשב במראה הקרבי של הספורטבק, נוחות הנסיעה טובה באופן מפתיע למדי, ועולה על חלק גדול ממתחרותיה. התנהגות הספורטבק מזכירה ימים עברו (לטובה!) עם תגובות טובות מהשלדה המתגמלות את הנהג. ההגה מעט קל מדי אך הוא מדויק ומשרה ביטחון, כך שלמרות גילה (ואולי דווקא בגללו) הספורטבק מהנה מאוד לנהיגה.

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל