fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

קאדילק CT6 – כי האורך כן קובע

קאדילק CT6 – כי האורך כן קובע

כתב: יובל לוי | בחנו: אריק רוזנבלום, יובל לוי | צילום: אדם רודן, יובל לוי

שורה תחתונה: ה-CT6 כוללת מנוע חזק, הנעה כפולה, יכולות כביש טובות, מספר מערכות בטיחות מקוריות, אורך שלא נגמר ותוספת סופר חשובה של מיזוג במושבים הקדמיים שלא מגיע בכל המתחרות. כל זאת, בתוספת מחיר אטרקטיבי (הכל בחיים זה יחסי…) של 549 אלפי ש"ח – מספקים אלטרנטיבה תחרותית למדי למול המתחרות מגרמניה.

במבחן האחרון שערכנו ל-ATS, שיבחנו את איכות החומרים, ההרכבה והיכולת הדינאמית. קאדילק החליטו לכוון ישירות בין העיניים של יצרניות היוקרה מגרמניה. ה-CT6 לעומתה, נאמנה קצת יותר למורשת. עם נתון אורך אינסופי ומנוע V6 שנושם באופן עצמוני ללא מגדש טורבו בנפח של 3.6 ליטר (גדול במונחים של היום), ה-CT6 מנסה להחזיר עטרה ליושנה.

שלא תטעו. הCT6 אמנם גדולה, אבל היא אינה מיועדת להסעת מנהלים בכירים ברחובותיה הישרים של מנהטן שם נמצא מטה החברה. הקאדילק הזו מספקת גם לא מעט חיוכים למנכ"ל שיחליט לנהוג אותה בכבישים מפותלים. עם הנעה כפולה היא משרה המון בטחון והמערכת, בסיוע ארבעה צמיגים ברוחב 245 מ"מ, מצליחה להוריד את הכח לכביש באופן משביע רצון. כאשר הגלגלים האחוריים יחליקו בפניה הדוקה, המערכת תתערב ותפנה את הכח המתאים לגלגלים האוחזים על מנת להשיב את ה-CT6 למסלולה. למנכ"לים הממהרים, זינוק מהמקום יביאם ל-100 קמ"ש תוך 5.7 שניות בדרך למהירות מירבית של 272 קמ"ש.

העיצוב החיצוני של הקאדילק משדר יוקרה. הקאדילק, בצבע השחור והנכון של רכב המבחן, קיבלה ציון גבוה במדד ה"פרצופים הבוהים והמסתובבים אחרי האוטו" כאשר הקאדילק נעה ברחובות העיר. תורמים לכך הקווים החדים, הגריל הענק בחזית, הפנסים הייחודיים והאורך המכובד המסתיים בפגוש אחורי ממנו מבצבצים ארבעה מפלטים.

פנים המכונית ממשיך לשדר יוקרה עם איכות חומרים טובה והמון עור. עור בלוח השעונים, עור בהגה, עור במושבים, ועור בדיפוני הדלתות. רכב המבחן צוייד בפאנלים מקארבון. יכול להיות שקהל היעד אליו פונה ה-CT6 יעדיף במקומם את דיפוני העץ הניתנים לבחירה כאופציה. גלגל ההגה הענק נותן תחושה כי מדובר באניה גדולה (אם כי יציבה). את הטלפון ניתן להניח בכיס ייעודי המספק טעינה אלחוטית למכשירים תומכים. בהחלט פתרון פשוט ונוח. הנדסת האנוש הטובה ממשיכה בתא הרחב בין המושבים הנפתח לשני הצדדים (נוסע ונהג).את מסך המגע ניתן להפעיל גם באמצעות טאץ' פאד ייעודי הנמצא מתחת ליד המונחת על המשענת הרחבה שבין זוג המושבים הקדמיים. ממש פתרון לעצלנים שלא מעוניינים להרים את היד למסך. אנחנו פחות אהבנו את השליטה מרחוק אבל ייתכן כי אחרי הסתגלות קלה מדובר בפתרון נוח. המסך אגב, תומך בחיבור אנדרואיד ואפל באמצעות ממשק מתאים.

למנכ"לים שיבחרו לשבת מאחור נוכל לספר כי הם יהנו מיכולת תפעול מלאה לוילון האחורי וגג השמש האחורי בלחיצת כפתור. צל נוסף יספקו וילונות הצד (הידניים) שיאפשרו שעות של עבודה באמצעות שקעי טעינה מגוונים (12V, USB ו-220V). תריסי מיזוג וחימום יספקו טמפרטורה נעימה והדלתות האחוריות יציעו מאפרות (ככל הנראה כמחווה לימים אחרים של אמריקה בשנות ה-80…). תוספת חשובה לשוק הישראלי המגיעה ב-CT6 היא מיזוג במושבים הקדמיים. מושבים אלו, בשילוב של התנעה מרחוק, יביאו את המנכ"ל עם חולצה נטולת כתמי זיעה לפגישה הבאה שלו. בחורף הקאדילק תספק חימום לכלל היושבים ברכב וגם לידי הנהג האוחז בגלגל ההגה.

מתניעים. כבר הזכרנו כי מדובר במנוע בתצורת V6 ולא מנוע טורבו קטן בעל ארבעה צילינדרים כמקובל לאחרונה. למנוע אטמוספרי גדול יש אופי (וצליל) ייחודיים ויש אנשים שיסכימו לשלם יותר (גם בתחנת הדלק) על מנת להינות מהכח, הצליל והזמינות הזו. במבחן שלנו הקאדילק זללה כ-9 ק"מ לליטר בנסיעה מעורבת אבל אנחנו התעקשנו לבחון את צליל המנוע קצת יותר מהנהג הסביר שיצליח ככל הנראה להשיג צריכת דלק ידידותית יותר לסביבה. בשיוט אגב, הקאדילק תנתק שני צילינדרים לטובת חסכון בדלק ו-120 קמ"ש יתורגמו ל 2,000 סל"ד רגועים מאד. את רעשי הרוח לא נשמע כמעט ב-120 קמ"ש ונתחיל לשמוע רק במהירויות גבוהות משמעותית. זאת תודות לחלונות צד כפולים המספקים בידוד רעשים מצויין. ואם כבר שיוט – אז בקרת השיוט בקאדילק אינה אדפטיבית וחבל. זוהי תכונה חשובה בארצנו בה הרבה נהגים זוחלים ונתקעים בנתיב השמאלי. לגיר האוטומטי שמונה יחסי העברה הניתנים גם לשליטה ידנית באמצעות משוטים הנמצאים מאחורי ההגה והמסתובבים יחד איתו. המנוע באופן מפתיע מושך עד 7,000 סל"ד והמון כח מתפרץ ב-1,500 סל"ד האחרונים. מבט לאחור יתבצע באמצעות מראות צד צרות יחסית (אם כי מתרגלים יחסית מהר) ומראה מרכזית ההופכת בלחיצת כפתור למסך HD המספק תמונה מקיפה בזמן אמת לכל המתרחש מאחור ללא הפרעה של קורות C כמקובל במראה המרכזית. פתרון טכנולוגי מעניין.

לחיצה על מצב ספורט והקאדילק מתעוררת עוד קצת לחיים. מקשיחה את ההגה ואת המתלים, מחדדת את תגובת המצערת, מזרזת את פעולת הגיר ומעלה חיוך על פניו של הנהג. עם משקל עצמי של 1.8 טון לא מדובר ברכב אתלטי אבל בהחלט בעל יכולות כביש מצוינות.

חברת הביטוח שמספקת את ביטוח המנהלים תשמח לשמוע שעל המנכ"ל ישמרו מספר מערכות בטיחות מקוריות וביניהן: 8 כריות אוויר, תצוגת "מעוף ציפור" לחניות ומעבר במקומות צרים, מצלמה קדמית ואחורית, מערכת אקטיבית לתיקון סטיה מנתיב הפועלת באופן מצויין, התראה מפני תאונה ברטט במושב ובתצוגה על גבי השמשה הקדמית והתראה מפני רכבים בשטח המת על גבי מראות הצד.

מגיעים לחניה. לחיצה על כפתור והקאדילק תזהה חניה ארוכה מספיק שתוכל לאכלס אותה ותחנה עצמה באופן אוטומטי. מערכת זו תמנע עלבון למנכ"ל ביום שהנהג שלו יבריז מהעבודה. כיבוי הרכב יזיז את ההגה קדימה ואת מושב הנהג לאחור לטובת יציאה נוחה יותר. עוד מבט לאחור על הרכב ואנו מחזירים את המפתחות לידי איש השירות בקאדילק. זהו. החלום נגמר ואנו חוזרים לעולם האמיתי.

 

סוג מנוע: בנזין – אטמוספרי

 

מספר צילינדרים: 6

 

נפח מנוע: 3,600 סמ"ק

 

הספק: 335 כ"ס

 

מומנט: 39.1 קג"מ

 

הנעה: לכל הגלגלים – קבועה

 

תיבת הילוכים: אוטומטית – טיפטרוניק

 

מספר הילוכים: 8

 

0-100 קמ"ש: 5.7 שניות

 

מהירות מירבית: 272 קמ"ש

 

צריכת דלק (מבחן): 9 ק"מ לליטר

 

אורך: 5.18 מטר

 

רוחב: 1.88 מטר

 

גובה: 1.47 מטר

 

בסיס גלגלים: 3.11 מטר

 

נפח תא מטען: 433 ליטר

 

משקל עצמי: 1,797 ק"ג

 

מידת צמיגים: 245/45-19

 

מיכל דלק: 74 ליטר

 

מחיר: 549,000 ש"ח

 

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל