fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר

קאדילק ATS במבחן – Yes We Can

קאדילק ATS במבחן – Yes We Can

כתב: יובל לוי   בחנו וצילמו: יובל לוי ואריק רוזנבלום

שורה תחתונה: הקאדילק ATS החדשה כוללת עיצוב לא שגרתי, הרבה הכח, התנהגות טובה, איכות החומרים מצויינת ומעניקה תחושה כללית טובה למדי. פרט לנסיעה נוקשה במקצת וצפיפות למבוגר השלישי שישב במרכז המושב האחורי, לא מצאנו הרבה על מה להתלונן. קאדילק המציאו את עצמם מחדש ואנחנו נהננו לנהוג על ההמצאה החדשה שלהם.

האסוציאציה הראשונה שעולה לראשם של רוב האנשים כאשר הם שומעים את השם קאדילק היא "אוניה". היצרן האמריקאי, שהיה ידוע עד לא מזמן בייצור רכבים ארוכים ומתנדנדים שהפליגו בהם בעיקר פנסיונרים, החליט להרים עוגן ולשנות כיוון.

קצת הסטוריה – אחרי המשבר הכלכלי בשנת 2008, החליטה ג'נרל מוטורס שקאדילק יהיה מותג היוקרה העולמי שלה והקצתה משאבים בהתאם. כחלק מהמהלך, הועתק מטה קאדילק למנהטן, ניו יורק, ואל החברה גוייסו עובדים צעירים שהחליפו עובדים מבוגרים יותר. המהלך הוריד את הגיל הממוצע של העובדים מ- 58 ל-31, דבר שמקבל ביטוי ברכבים שמייצרת קאדילק בשנים האחרונות.

קאדילק ישראל, כחלק מהרצון למתג את היצרן מחדש, הינה הספונסר הרשמי של מירוצי ה- Time Attack. לכאורה, נראה שאין הרבה קשר בין קאדילק למסלול המירוצים, אך הנתונים על הנייר מראים שכן – עם 272 כוחות סוס ו- 40.8 קג"מ במנוע (הגרסה החזקה, ה- ATS V, מגיעה עם 464 כ"ס), גיר בעל שמונה יחסי העברה הנשלט על ידי משוטי העברת הילוכים שזזים עם סיבוב ההגה ודיפרנציאל מוגבל החלקה, המעביר את הכח לגלגלים האחוריים, זה מתכון למנה טעימה במיוחד.

העיצוב החיצוני מזוהה מאד עם קאדילק. כבר מספר שנים שהיצרן האמריקאי נאמן לקווים החדים. אפשר לאהוב ואפשר שלא, אבל בהחלט מדובר בעיצוב לא שגרתי בתקופה בה יצרני הרכב מעצבים רכבים עגלגלים. העיצוב משדר כח. מספר סממנים לכך הם שני מפלטים מאחור (אחד בכל צד), הקו העליון הגבוה של הדלתות והצמיגים הרחבים כאשר האחוריים רחבים יותר ב-3 ס"מ מהקידמיים (255/35/18 ו- 225/40/18 בהתאמה). בלילה, כאשר לוחצים על השלט לפתיחת הרכב, הידיות החיצוניות של הרכב מוארות בלדים. נשמע קצת "מצועצע" אך הביצוע דווקא יפה וסולידי ומשדר יוקרה.

כאשר מתיישבים בפנים מרגישים מיד באיכות החומרים. דשבורד המורכב משלושה חומרים שונים הכוללים עור, אלקנטרה ועץ, הגה עבה ונוח לאחיזה, תצוגת מהירות ונתונים נבחרים על גבי השמשה הקדמית, מושבי עור והגה הניתנים לכיוון חשמלי עם זכרונות (כולל כיוון תמיכה צידית למושב הנהג), תא לטעינה אלחוטית לטלפון, מערכת "עצור וסע", הנעה באמצעות שלט הרכב (טוב לימי קיץ חמים לטובת קירור תא הנוסעים), מושב הנע אחורה והגה הנע קדימה בעת כיבוי הרכב לטובת יציאה וכניסה נוחים יותר ועוד.

עצמת המיזוג והשמע נשלטים על ידי כפתורי טאץ'. אנחנו אוהבים את הכפתורים שלנו עגולים ומסתובבים (או לפחות לחיצים) אבל לקראת סוף המבחן התרגלנו. ואם זו פסקה של ביקורת, אז גם את גג השמש היינו מעדיפים גדול יותר – כמקובל כיום ברכבים אחרים. ובאמת צפוף במושב האחורי – לא רק מבוגר שלישי ניושב באמצע, גם שלושה ילדים במושבי בטיחות ירגישו בצפיפות שם מאחור.

התנעה ויציאה לכביש. לאחר נסיעה קצרה, למדנו את הרכב ורצינו לראות כמה חיוכים מסוגלים לספק המנוע, הגיר והגלגלים האחוריים. ביטול חלקי של הבקרות, פניה הדוקה, לחיצה על דוושת הגז והקאדילק יוצאת לריקוד קצר ונשלט תוך כדי שחגורת הבטיחות מהדקת באופן יזום את הנהג והנוסע למושביהם – כאילו אומרת: "Game On!". אהבנו. גם בלחיצה חזקה על כביש ישר עם אספלט לא משובח, הגלגלים האחוריים מסתבסבים והזנב מנסה לבדוק מה קורה בחזית הרכב וכאילו פוסע קלות על מנת להציץ מצד ימין, שמאל, ואז שוב ימין (בניתוק בקרות). מנוע הטורבו עובד נפלא ומספק כח זמין כבר בסל"ד נמוך והגיר מעביר הילוכים במרץ על מנת לספק את הסחורה. הקאדילק מכויילת על הצד הקשה של הסקאלה ולכן כיף לנהוג עליה בפניות כאשר האספלט משובח. בכבישים שבורים תספק ה- ATS תחושה פחות נוחה, אך איכות ההרכבה וההידוק של כל החומרים מספקים תחושה טובה בפנים הרכב.

עצירת התרעננות קצרה. אנו משלבים להילוך אחורי על מנת לחנות את הרכב ופתאום מרגישים רטט במושב. קאדילק החליטו לוותר על הצפצוף המעצבן ולשדר ישירות לישבנך אם יש עצם בצד ימין (ללחי הימנית של הישבן) או עצם בצד שמאל (ללחי השמאלית שלו). רעיון מעניין שמצריך הסתגלות. מי שלא אוהב מסאז'ים יוכל לנתק את ההתראה הזו – אחרי חיפוש קל בתפריטי הרכב.

על הבטיחות מופקדות מספר מערכות מקוריות מהיצרן שהעקריות שבהן הן אזהרת התנגשות קדמית, מערכת התראה על סטיה מנתיב – כולל היגוי אקטיבי (שפועל נהדר יחסית למערכות אחרות שבחנו), מערכת Blind Spot להתראה על רכב ב"שטח מת" במראות, מערכת לניטור תנועה חוצה מאחור (התראה באמצעות רטט בישבן, זוכרים?) ועוד.

לסיכום – אהבנו מאד את הקאדילק ATS החדשה. את העיצוב הלא שגרתי, את הכח, את ההתנהגות, את איכות החומרים ואת התחושה הכללית שהנהג מקבל מהרכב. פחות אהבנו את כפתורי המגע ואת גג השמש הקטן. כיול הרכב, לטובת התנהגות כביש טובה, מייצר נסיעה פחות נוחה בכבישים לא איכותיים וגל ההינע שמניע את הגלגלים האחוריים תופס מקום נכבד מרגלי הנוסע האמצעי מאחור, אך אנחנו לוקחים את החסרונות האלו בשתי ידיים יחד עם היתרונות וההנאה מנהיגה שהם מביאים.

קאדילק ATS – טבלת נתונים

מנוע: 1,998 סמ"ק
הספק: 272 כ"ס
תאוצה 0-100 קמ"ש: 5.9 שניות
מהירות מרבית: 261 קמ"ש
הנעה: אחורית
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים, טיפטרוניק
משקל עצמי: 1,530 ק"ג
גובה (מ"מ) / רוחב (מ"מ) / אורך (מ"מ) : 1,421/1,805/4,643
מיכל הדלק: 61 ליטר
מידת צמיגים: ק' 225/40 R18 , א' 255/35R18
צריכת דלק: 10.2 ק"מ לליטר במבחן
מחיר: 309,990 (לגרסת ה- Premium)

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל