fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
סטפן
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

העתיד ההיברידי של פורשה

העתיד ההיברידי של פורשה

אופיר דואק

צילום: יצרן

חובבי ההגה לא ממש אוהבים מכוניות היברידיות, בלשון המעטה. רוב המכוניות ההיברידיות הפופולאריות דוגמת טויוטה פריוס או הונדה אינסייט הן קופסאות שאולי מנסות להתהדר בעיצוב ותדמית עתידניים אבל עיקר גאוותן היא על נצילות אנרגטית וצריכת דלק. הנאה? ריגושים? לא כאן.  אלא שהטכנולוגיה ההיברידית לא אמורה להישאר להיות נחלתן של מכוניות שנועדו לחיסכון. כבר כעת ישנן גרסאות היברידיות למכוניות קיימות שנועדו להחליף מנוע גדול ובזבזני יותר כך למשל בלקסוס GS450 מחליף מנוע V6  בתגבור מערכת היברידית את מקומו של מנוע V8. בין אם זה למטרות חיסכון או למתרות תגבור, הטכנולוגיה ההיברידית הולכת ומתרחבת לעוד ועוד דגמי מכוניות ונישות ונדמה שישנה קטגוריה אחת שעדין לא נסחפה בגל ההיברידי והיא קטגורית מכוניות העל. אבל גם זה עומד להשתנות בקרוב כשבפורשה עומלים במרץ על ה-918 ספיידר, מכונית על היברידית ועתירת טכנולוגיה.

ה-918 ספיידר נחשפה כבר בתערוכת ז'נבה 2010 כאבטיפוס אך פיתוחה נמצא בימים אלו בעיצומו כשהיעד לתחילת השיווק הוא סוף שנת 2013. בינתיים משחררים בפורשה פרטים טכניים על ה-918 ספיידר עם תמונות חדשות ברפליקת מרטיני. הבחירה בצביעה היא אינה מקרית שכן מדובר במחווה לפורשה 917 האגדית שכיכבה במרוצי הסיבולת בראשית שנות ה-70' תחת מדי הספונסרית מרטיני. השם 918 כבר שימש בעבר מהדורה חד פעמית עם מנוע 8 צילינדרים לפורשה 914.

יחידת ההנעה של ה-918 ספיידר מורכבת משלושה מנועים. המנוע הראשי הוא V8 בנפח 4.6 ליטר המספק 570 כ"ס שאליו מצטרפים שני מנועים חשמליים הממוקמים ישירות על הסרנים. המנוע הקדמי מספק 107 כ"ס (80 קילוואט) והאחורי מספק 120 כ"ס (90 קילווואט) כך שבפעולה משולבת עם מנוע הבנזין מתקבל הספק מרבי של 770 כ"ס. כיוון שישנם מנועים מלפנים ומאחור מתקבלת מערכת הנעה כפולה מתוחכמת  כאשר המנוע החשמלי מלפנים הוא האחראי על ההנעה הקדמית בהתאם לדרישה.
המנועים החשמליים ניזונים מסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 6.8 קילוואט-שעה הנטענת באמצעות מנוע הבנזין אך גם בסיוע מערכת בלימה רגרנטיבית ההופכת את אנרגית הבלימה לחשמל. בנוסף ניתן להטעין את הסוללה על ידי חיבור לשקע החשמל הביתי. טווח הנסיעה המרבי תוך נסיעה על אנרגיה חשמלית בלבד עומד על 25 ק"מ אך המהירות המרבית במצב זה תוגבל ל-150 קמ"ש.

הקנס של מערכת הנעה כמו מורכבת הוא במשקל המכונית שלא פורסם כרגע אך כדי להשיג נתון משקל נמוך תעשה פורשה שימוש נרחב בסיבי פחם כשמרכב ה-918 יהיה עשוי כולו מהחומר האקזוטי. את נתוני הביצועים דווקא כן מפרסמים בפורשה כך שהזינוק ל-100 קמ"ש צפוי לארוך 3 שניות בלבד והמהירות המרבית תעמוד על 325 קמ"ש. לשם השוואה, מכונית העל הקודמת של פורשה, הקאררה GT שייצורה הופסק לפני 5 שנים, נזקקה ל-3.9 שניות בזינוק ל-100 והגיעה למהירות מרבית של 330 קמ"ש. עם כל הכבוד לטכנולוגיה ה-918 ספיידר קרובה מאד לנתוני הביצועים של הקאררהGT  שגם הסתפקה ב-612 כ"ס "בלבד". אז איפה השינוי האמיתי? כיאה לימים אלו מדובר בנתון צריכת הדלק כשבפורשה מצהירים על יעד של 33.3 ק"מ ב-918 ההיברידית, נתון של קטנוע 125 סמ"ק. רק שמי שיכול לעמוד בתג המחיר של ה-918 שצפוי להיות באזור ה-700 אלף יורו לא ממש מודאג מצריכת דלק אז לפחות מצפונו יכול להיות נכי כיוון שפליטת ה-CO2 היא 70 גרם לק"מ.

לחיזוק הגושפנקא הספורטיבית מציינים בפורשה שאב הטיפוס של ה-918 ספיידר הקיפה את מסלול הנורבורגרינג נורדשלייפה שאורכו 20.8 ק"מ בזמן של 7 דקות ו-22 שניות. האם מדובר במכונית על אמיתית או בפצצה טכנולוגית ממרקת מצפון לאולגרכים עם מודעות סביבתית? נצטרך להמתין לסוף 2013 כדי לדעת.

גלריה

7 תגובות ל העתיד ההיברידי של פורשה

  1. האם בתאוצה זו של שלוש השניות גם המנועים ההיברידיים "פותחים"? או רק בנסיעה מצטברת?

  2. אם בפורשה מייצרים היברידי בשם מרטיני, אולי שיוסיפו גם זית ויישתמשו בשמן זית למשאבות הבלמים (-:

  3. כי נראה לי שהמצלמות לא יצליחו לקלוט את לוחית הרישוי ויפסידו כסף, בשנת 2020 כמובן…

  4. אתמול בשעות העומס אחה"צ הייתי בין שני הנתיבים השמאליים- השלישי והרביעי- בנתיב השמאלי נסעה פורשה. מסכן הנהג ולבטח מצטער שהוא לא עם טוסטוס. כדי להנות ממנה- בכל מאה מטר הוא חיכה שהמכונית לפניו תתרחק עשרים מטר ואז לחץ על הדוושה עם רעש של מטוס על שני אקרפוביץ'. כך הוא התקדם: עצר, זינק בשאגה כמו מטורף, עצר וחוזר חלילה. מסקנה: תיסע בלילה או עם שחר ואז תהנה.

  5. אבל מה שזה משנה- במילא אין עליי מספיק מזומן בארנק.

  6. לדעתי זו תרומה עצומה למודעות הכלל עולמית. גם אם זה רק אבטיפוס ואפילו אם הוא לא ייכנס לייצור סדרתי- פורשה משגרים פה מסר כפול לדעתי: גם ירוק וגם ספורטיבי

  7. סתם הונאה כל הקישקוש ההיברידי הזה, זה לא באמת חוסך או ידידותי יותר לסביבה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל