fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70

פירנאים: טבע עוצמתי, עיירות ציוריות ופניות לכל הטעמים

פירנאים: טבע עוצמתי, עיירות ציוריות ופניות לכל הטעמים

אליו דיאמנט

אתם מתכננים טיול אופנועים לאירופה לשנה הבאה ועדיין בספק מהו המקום בו אתם רוצים לבקר? המלצה חמה: תשקלו טיול לפירנאים, אזור נוח לטיול עם כבישים יפיפיים, מרובי פיתולים מכל הסוגים ומכל המינים – בכל רמת קושי שתבחרו, עיירות קסומות וטבע מיוחד במינו. אז בואו נכיר קצת את האזור הקסום הזה.

מסלול
הפירנאים נמצאים צפונית מ-Costa Brava הספרדית, באזור הררי שבחלקו נמצא בשטח צרפת ובחלקו בשטח ספרד, באזור המסומן במפה.

מתוך מפות גוגול

 

בבניית המסלול שווה לשקול לשכור את האופנוע שלכם בברצלונה, שהיא עיר נגישה לפירנאים מכל הכיוונים, וגם מאפשרת אופציות רבות של השכרת אופנועים. אז שם יתחיל ויסתיים הטיול שלכם.

עם תיחום השטח והחלטה על נקודת התחלה וסוף, אפשר לבנות את המסלול לפי הזמן שיש לרשותכם. את זה אשאיר לכם – אבל בשורות הבאות אתאר לכם מספר מקומות שלא כדאי לפספס בביקור.

קוסטה ברווה
ריביירה ספרדית, הרבה עיירות יפיפיות שהתחילו ככפרי דייג והפכו עם השנים לעיירות נופש ציוריות עם חופי ים קסומים.

בין העיירות השוות ביקור: Roses, L’Escala, Tossa de Mar, Lloret de Mar ועוד. אם יאכטות יוקרתיות זה הטעם שלכם, ישנה מרינה מדהימה ב-Empuriabrava, שם גם תמצאו פארק פרפרים מדהים.

 

בחוף דייגים בשם Portlligat הנמצא בעיירה Cadaques תוכלו להכיר את הבית בו חי סלבדור דאלי שנים רבות מחייו.

בין העיירות נמצא הכביש המוכר כ-"כביש 365 הפניות", כביש מרהיב האמור לכלול פניה אחת לכל אחד מימי השנה. הנסיעה לאורך החוף, בגובה, ומציעה לכם נופים מרהיבים של הרים וים.

בעקרון, אם תבחרו במסלול זה, הוא יארך כיומיים, ותצפינו עד ל-Argeles Sur Mer או ל-Perpignan בצרפת. האופציה השנייה, שהיא קצרה יותר היא לדלג על Costa Brava ולנסוע לכיוון Girona ומשם ל-Ripoll, ואז ביום אחד למצוא את עצמכם כבר למרגלות ההרים הפירנאים – אבל עם פספוס של שני כבישים מאוד יפים.

Andorra
אם בא לכם לקנות ציוד רכיבה, זה המקום לעשות זאת. המחירים טובים יותר מאשר בספרד או בצרפת ואין מיסים. אבל אנדורה מציעה הרבה יותר מזה, טיולים יפים בהרים מלאי צמחיה ונוף.

 

אם אתם באים לאנדורה מהמזרח (קוסטה ברווה או ג'ירונה), מומלץ לעלות למדינה דרך הצד הצפוני הצרפתי ומעבר ההרים Col D’Envalira המפורסם בזכות יופיו. ביציאה, תצאו מדרום לכיוון ספרד. מומלץ להישאר שם שני לילות לפחות שתהיה אפשרות לראות וליהנות קצת יותר.

Parc Nacional de Aiguestortes y Estany de Sant Maurici
השם הארוך הזה הוא שם של פארק לאומי יפיפה, שופע מים וחיות. הכניסה לאופנועים מותרת רק עד לחניון, משם חייבים להמשיך ברגל. כניסה פנימה עם האופנוע גוררת קנס כבד. אופציה אחרת היא לחנות בעיירה Espot משם להזמין טיול בג'יפ אל תוך הפארק. שווה את הביקור.

 

Massif du Neouvielle
קרוב לעיירה Arreau נמצא קרחון ענק ומסביבו פארק לאומי יפה – Parc Naturel du Neouvielle. גם הוא פארק של אגמים – שם הכניסה לכבישים הפנימיים מותרת אך רק בשעות מסוימות ביום – כדאי להתעדכן אם אתם מתכוונים להיכנס. אבל בכל מקרה ניתן להגיע עם האופנועים לשני האגמים הראשונים והראשיים של הפארק, ה-Oredon וה-Cap du Long. בסופו של דבר, הכי כיף לנסוע בכביש הגישה לאגמים הראשונים, כפי שאתם יכולים לראות בתמונה:

 

Col Du Tourmalet
חלק מה-Tour De France, ה-Col Du Tourmalet הוא מעבר הרים מרהיב, בעל פניות חדות ופסגה יפיפייה, אחת מהידועות בצרפת. המקום מהווה יעד להמון רוכבי אופניים ואופנועים. ממוקם ביציאה מ-Arreau בדרך ל-Gavarnie, מדובר במעבר חובה. הוא מורכב ברובו מפניות של מהירות בינונית, ומספר יותר קטן של פניות במהירות נמוכה, דבר שעושה את הרכיבה לכיפית במיוחד. בדרך אליו עוברים גם ב-Col D’Aspin, עוד מעבר הרים מומלץ לרכיבה.

 

Pic Du Midi
אחת הנקודות הגבוהות שבפירנאים. ביום בהיר ניתן לראות את כל ההרים משם. עוצרים את האופנועים בעיירה למטה, ולוקחים את הרכבל לפסגת ההר. הבעיה היא שיש מעט מאוד ימים בהירים בגובה הזה, וביום שעברנו משם היה ערפל כבד ולא היה שווה לעלות לפסגה.

 

Cirque de Gavarnie
המקום הזה מכונה 'פנינת הפירנאים' ולא סתם, יש שם פארק מדהים ביופיו, המוביל יחד עם נחל לכיוון מקום הנמצא מול שרשרת הרים מרהיבה. קחו בחשבון שהכניסה לרכבים ואופנועים אסורה מנקודה מסוימת, וההליכה מהנקודה הזו עד למעגל שממול ההרים אורכת כשעתיים וחצי לכל כיוון. אז אם אתם על זמן שאול, תכננו היטב כמה זמן תלכו וכמה זמן תחזרו – למרות שההליכה לא קשה וכל אחד יכול לעשות אותה.

 

Donostia – San Sebastian
כאן מגיעים לקצה המערבי של המסלול. אם בקוסטה ברווה היינו בים התיכון, סן סבסטיאן ממוקמת במפרץ Biscay הצרפתי, באוקיינוס האטלנטי.

זו עיירת נופש כיפית במיוחד; כל השנה מתקיימים בה אירועים, ולא חסרים מקומות ליהנות ולבקר. העיירה ממוקמת בין שני הרים, וניתן לבקר בשניהם. בצד אחד, כשמסתכלים על החוף, נמצא ההר עם העיר העתיקה, ששווה בהחלט כמה שעות של הליכה בסמטאותיה. בצד שמאל, הר Igueldo, אותו ניתן לעלות עד למעלה עם האופנועים בשביל לבקר במגדלור ובמבנים אחרים. 

אנחנו לקחנו שני לילות בסן סבסטיאן בשביל ליהנות מכל מה שיש לעיר הזו להציע ועדיין יצאנו עם טעם של עוד.

 

Picos de Europa
אחד המקומות המועדפים לביקור על ידי הרוכבים מספרד ומפורטוגל, Picos de Europa נמצא כ-300 ק"מ מסן סבסטיאן, דרך העיר בילבאו. מדובר באזור טבע עצום, עם הרים גבוהים המביטים אחד על השני. הנסיעה מסן סבסטיאן עד לשם אורכת כ-5 שעות, אז כדאי למצוא מקום לישון באזור לפחות ללילה אחד.

 

Monte Perdido
עוד אזור מדהים לביקור הוא "ההר האבוד" או Monte Perdido. במבט על המפה ובהנחה שאתם חדי עין, תוכלו להבחין כי ההר האבוד הוא בעצם הצד השני של ה-Gavarnie, הצד הספרדי של שרשרת ההרים (הגברני בצד הצרפתי). כך שבמקרה ולא הצלחתם להגיע עד הסוף בגברני, תוכלו להגיע מהצד השני של ההר האבוד. מדובר בביקור של שעה, אולי שעתיים אם תחליטו לאכול צהרים במלון שמול ההרים. הוא נמצא ליד העיירה Bielsa, עיירת גבול בין צרפת וספרד.

Castillo de Montearagon
מצודה היסטורית ספרדית, שהגנה על ממלכת Aragon ועברה מיד ליד עם השנים. מדובר באחת הממלכות הראשיות באזור, שחתונה של פרננדו השני, מלך אראגון עם איזבלה הראשונה, מלכת קסטיליה יצרה את המדינה שכיום אנחנו מכירים כספרד.

 

Montserrat
כבר כמעט בחזרה לברצלונה, יש לנו את מונטסרט, מנזר החקוק באבן עם כביש עליה מאוד כיפי וביקור רגלי ששוטף את העיניים. עצירה לביקור מומלצת.

מעברי הרים
ובכן, לאורך הכתבה דיברנו בעיקר על Col D’Aspin ועל Col Du Tourmalet. אבל יש עוד מספר מעברים שכדאי לציין בשביל שתוכלו להתביית עליהם בתכנון המסלול שלכם:

כביש D-115 – אין לו שם כמו במעברי הרים אחרים, אבל הוא כביש נהדר. הוא הדרך ל-Andorra שמתחילה ב-Le Boulou ומסתיימת ב-Ripoll. הקטע שבין Ceret ל-Camprodon מספק 65 ק"מ של אדרנלין נקי, עם כ-80% של פניות למהירות בינונית-גבוהה וכ-20% של פניות של מהירות נמוכה. לא לפספס!

Col du Soulor – אחד מהמעברים היפים בפירנאים הצרפתים, אזור יפיפה לרכיבה, עם פניות טובות מאוד לריגוש והנאה של כל אופנוען.

Col D’Aubisque – מיד אחרי Col Du Soulor, אם נוסעים בכיוון ל-PAU תוכלו ליהנות מעוד מעבר הרים מדהים. הבעיה היחידה היא שעקב הגובה והמיקום, יש שם בדר"כ הרבה ערפל, והכביש לא מסומן טוב, אז קצת מסוכן. במקרה כזה אפשר לרדת בצד השני של Soulor. לשיקולכם.

Col de Boixols – ממוקם בצד הספרדי, מתחיל בעיירה TREMP ומסתיים בעיירה היסטורית Coll de Nargó.

  • אוכל
    קשה לטעות באוכל בפירנאים. בכל מקום שתיכנסו, תאכלו טוב. אבל רציתי להמליץ על שני מקומות שבהם אכלנו אוכל טוב, אזורי טיפוסי ושונה מבכל מקום אחר:

Restaurant La Corba, בעיירה Ribes de Freser – בדרך מ-Ripoll ל-Andorra, הגישו את אחת הארוחות הכי טובות שאכלנו במהלך הטיול. הנקניקים על השולחן זה רק הפתיח.

Vinyanova de Collbató –מסעדה כשעה וחצי מברצלונה, כבר ליד Montserrat המגישה ארוחות קבועות (יש תפריט יומי ואוכלים את מה שיש להגיש באותו היום), יחד עם יין מצוין ואווירה פסטורלית מדהימה. היינו שם עם קבוצת חברים רוכבים מספרד שפגשנו בדרך, חברי מועדון בורגמן ספרד, ככה שנהיה שמח. האוכל מצוין, והיין מוגש בכלי מיוחד בשם Porró ממנו שותים בצורה מאוד מיוחדת האופיינית לאזור.

 

לסיכום
הפירנאים מהווים פינת גן עדן שכל אופנוען צריך לטייל בה. תמצאו שם כבישים מרגשים, פינות טבע מדהימות, עיירות ציוריות, מסעדות טובות, הרבה כיף, והרבה אופנוענים מהעולם איתם תשמחו לשתף ולהחליף חוויות בדרך. תהנו מהפניות, מהנופים, הצלילים, הריחות, ואל תשכחו: אם אתם רואים בית קפה עם אופנועים חונים מולו, תעצרו ותלכו לדבר איתם – יתכן שתמצאו חברים לכל החיים.

גלריה

תגובה אחת ל פירנאים: טבע עוצמתי, עיירות ציוריות ופניות לכל הטעמים

  1. ואוו1 מתכנן לעשות את המסלול הזה בספטמבר. כמה ימים בסה"כ? וכן: האם אפשר לקבל את המסלול על גוגל מפות? תודה מראש!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל