fbpx

HJC

דו"גרי עולמי: טיול ג'יפים בהרי הפירנאים

רון בן יוחנן

בעבר במדור דו"גרי עולמי סיפרנו לכם על מספר טיולי אופנועים בחו"ל. הפעם החלטנו לגוון מעט ולהעלות סיפור על טיול ג'יפים שנערך בפירנאים עבור קבוצת סוכני ביטוח מחברת "דורות". מה לטיולי ג'יפים ולדו"גרי אתם שואלים? ובכן, טיולי ג'יפים הם סוג של אקסטרים בדיוק כמו טיולי אופנועים בשטח. אמנם החוויה היא מעט שונה אבל לא מעט חובבי טיולי אופנועים אופנועי שטח מתעניינים גם בסוג זה של אקסטרים. הסיבה השנייה היא שהטיול עליו נספר לכם מיד יצא דרך החברה הגיאוגרפית שמוציאה בין היתר גם טיולי אופנועים בשטח, בין היתר גם בפירנאים עצמם,  שעליהם אנחנו מקווים לספר בקרוב בפירוט. אז אחרי ההקדמה הגיע הזמן לגשת לעניין.

הרי הפירנאים הנם רכס הרים המפרידים  בין ספרד לצרפת כשהפסגה הגבוהה ביותר היא אנטו, בגובה 3,404 מטרים מעל פני הים. ענף הפרנסה העיקרי כיום ממנו מתפרנסים תושבי האזור אינו ענף התיירות ובייחוד ענף תיירות החורף הכולל אתרי סקי  מלבד תיירות החורף ניתן ליהנות גם מטיפוס הרים, טיולים רגליים, רפטינג,  טיולי אופניים ועוד.

הטיול המדובר נערך בשנה שעברה בין נובמבר לדצמבר. יצאנו קבוצה של 28 איש בגילאים  20-60 נשים וגברים שחולקו ל-7 ג'יפים כשבכל ג'יפ לפחות 2 נהגים. לאחר טיסה שארכה 4 שעות נחתנו בברצלונה והועברנו למלון. את הבוקר השני התחלנו בשעה שמונה  אחרי ארוחת בוקר מזינה. אוטובוס אסף אותנו למרכז להשכרת רכבי שטח שנמצא לא רחוק מהמלון. קיבלנו רכבי שטח מסוג ניסאן פאת'פיינדר שהיו מזוודים בכל הדרוש לנסיעה בשלג החל משרשראות ברזל לגלגלים, ציוד חילוץ וכננות. התחלקנו כל אחד לג'יפ שלו ויצאנו לדרך. לאחר נסיעה שערכה שעה וחצי הגענו לתחילת המסלול וירדנו לראשונה לשטח. האזור היה מכוסה כולו בשלג והנוף היה מרהיב ביופיו.
בסיומו של כל יום  עצרנו ללון בבתי אירוח קטנים המצווים בכפרים לאורך המסלול. כפרים קטנים מיוחדים ואותנטיים עם אנשים מסבירי פנים. במקום קיבלנו ארוחת ערב חמה, מקלחת ומיטה נוחה.
את הימים התחלנו בשעה שבע בבוקר,לאחר ארוחות הבוקר, בדיקת הג'יפים ומילוי דלק היינו מוכנים לעוד יום מהנה. את ארוחות הצהריים הכנו בעצמנו בשטח ממוצרים שרכשנו ב"מכולת השכונתית".

במהלך הנסיעה התמודדנו עם תנאי נהיגה קשים במיוחד שללא ספק אינם מוכרים לנהג הישראלי וכללו מעברי מים, בוץ ,שלגים, מסלולים שקפאו ומכשולים בדרך. לפעמים התקדמנו קילומטר בשלוש שעות. מדובר בנהיגה קשה ומאתגרת עם המון שקיעות וחילוצים. לאורך כל המסלול נהגנו בשלג ונאלצנו להתמודד עם מכשולים רבים שחלקם דרשו עבודת כפיים לפינוי מסלול הנסיעה. באחד המקרים עבדנו 4 שעות לפנות שלג מהמסלול שנחסם על מנת לסובב את הג'יפים ולחזור אחורה. שרשראות השלג נקרעו מספר פעמים ונאלצנו לתקנם בקור העז בתנאי מזג אויר קשים, חווית אקסטרים  מעלפת כשלעצמה. האתגר היה הבוץ, הקרח והשלג אבל לפעמים גם המאבק נגד עצמך. בחלק מהמקומות אולי אופנוע היה עובר מבלי לעשות עניין אבל הניסיון לעבור בהם עם ג'יפ היה אתגר יוצא דופן וקשה לתאר את תחושת הסיפוק שאחרי צליחת מכשול.

הטיול כולו כלל 5 לילות ושישה ימים כשמתוכם בילינו  3 לילות בהרים. ביום האחרון בשטח  נהגנו חזרה לברצלונה, החזרנו את הג'יפים. והעברנו את הלילה האחרון בברצלונה. מדובר בטיול מיוחד שמעבר לקושי פיזי והאתגרים חשף בפנינו נופים קסומים ויוצאי דופן שנשקפו בכל רגע ורגע. חוויה מיוחדת ומומלצת והאפשרות לצאת למסע כזה כאשר רוב הפרטים תוכננו מראש ויש ליווי צמוד של מדריך דובר עברית הפכו את ההרפתקאה הזו למרגשת מחד אך עם תחושת ביטחון מאידך.

תודה מיוחדת לאריה קלמנזון מחברת הביטוח "דורות" שהיה אחראי לטיול

6 תגובות ל דו"גרי עולמי: טיול ג'יפים בהרי הפירנאים

1. טיול של החיים, ללא ספק פותח לי רעיונות לחופשה לשנה הבאה.

2. רק הצבע, הירוק , הלבן הכחול…..מביא אותך למחשבות יפות על טיול מדהים.