fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

מוטו טסט | MotoAirBag vZero – מה אתה מתנפח?

מוטו טסט | MotoAirBag vZero – מה אתה מתנפח?

עמית משיח

צילום: יואב זוהר

אפודים מתנפחים – כאלה המכילים כריות אויר ומנגנון פתיחה מכאני – הופכים ליותר ויותר שגרתיים למראה על רוכבים ורוכבות – ובצדק! מדובר על מהפכה של ממש בתחום המיגון לרוכבי דו"ג; כזו שבכוחה אולי לעודד רכיבה ובוודאות מוסיפה לבטיחות – האקטיבית והפסיבית כאחד.

בשוק קיימים כבר כמה וכמה מוצרים, של מגוון חברות, חלקן פונות לקהלים הצעירים, רמות המיגון משתנות וכך גם שיטת ההפעלה – כשקיים הבדל קטגורי מובהק, הן טכנולוגית והן מבחינת רמות מחיר, בין המופעלים ע"י חיישן לבין מערכות ההפעלה המכאניות – אלו פשוטות וזולות הרבה יותר – כשהפרש המחיר הולך למהירות פתיחה, חומרי המעיל וכאמור – טכנולוגיה.

ההבדלים בין  הווסטים המכאניים השונים  ניכרים הן במראה, הן בכמות כריות האויר, מיקומן והחומר ממנו עשוי המעיל – הציפית לכריות, אם תרצו. יש מאווררים יותר, יש מאווררים פחות, הנבחן שלנו להפעם – דגם vZero של חברת  MotoAirBag, האיטלקית, על יבואו ארצה אמונה מטרו מוטור, הוא המאוורר מכולם. בהפרש ניכר.

הוא גם הקל ביותר (800 גר' בלבד). למעשה, הוא נראה כתיק גב אופנתי, מנדף ובצבעים סולידיים. והוא גם מרגיש כזה; ללא משקל של ממש, בפיזור על פני כל פלג הגוף העליון, אין הרוכב חש בנוכחותו, גם לא ביום חם – מעל מעיל מאוורר. הוא נוח ללבישה – כמעט כמו גופיה. אינו מעיק על הרוכב בזמן הרכיבה ומתנהג כמו כל תיק גב, צמוד והדוק לגוף.

מדובר, כמובן, בווסט ולא במעיל מלא; אין כרית אויר מקדימה וגם לא כרית נפרדת לקיבוע הקסדה –  יש כרית אחת המכסה את כל הגב כשהיא נפתחת, מגנה על עמוד השדרה כולו ומקבעת את הקסדה למקומה – למניעת פגיעות 'צליפת שוט' וחמור מהן. לא כיסוי מלא, אבל בהחלט הרבה.

שילוב של קלות ונוחות עם בטיחות – לרכוב עם, להרגיש בלי. ממש ככה.

את המנגנון המכני מחברים אל כיסא הרוכב – באמצעות טבעת חביקה מבד (עם אבזם להידוק – כדי להתאים למגוון ריב של כיסאות) ועליה טבעת עגינה לכבל ההפעלה המחובר אל הווסט, שאקל חינני ורציני מחבר בין שניהם – מתרגלים די מהר לנתק בכל פעם שיורדים מהכלי, מדי פעם שוכחים ומגדפים חרישית לרגע – מחיר זניח לעומת ההבטחה – לא ככה?

הווסט עצמו עשוי קורדורה 500 (סוג עמיד במיוחד), ומיגון הגב (כרית האויר) עומד בתקן האירופי, רמה 2.

זמן הפתיחה עומד על 80 מילי-שנייה – 'מצמוץ של העין', מה שנקרא – ומבטיח שכשתגיע, חלילה, למפגש עם האספלט, תהיה סביב הגב שלך שכבת חוצץ, עבה וסופגת-כל.

הפתיחה עצמה – כמעט שאינה נספרת במודע, מסתבר – רגע אחד אתה חופשי וחסר מודעות, במשנהו – מוצא אתה את עצמך מקובע, הדוק ומתוח – מקסדה ועד זנב.

מחירו של ה-vZero  נקבע על 1,790 ₪. בנוסף, ערכת ניפוח חדשה לצורך שימוש חוזר במיגון לאחר הפעלה, מוצעת בעלות נמוכה של 199 ₪.

סה"כ מחיר הוגן למוצר בסיסי – בשוק וטכנולוגיה שרק התחילו לתת את הטון בעולם הדו גלגלי, החל בחובת חליפה מתנפחת באליפות ה-MotoGP – מהעונה הנוכחית ואילך – ומשם, בפעפוע טבעי, אל אחרון הרוכבים והרוכבות – ברוות הזמן.

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל