fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר

מוטו טסט+ | קסדת אראי קוואנטיק

מוטו טסט+ | קסדת אראי קוואנטיק

אסף לביא

קסדת התיור החדשה של אראי נחשפה רשמית בינואר השנה והחלה את שיווקה העולמי בחודש מאי, עם הבטחה להיות הראשונה בעידן חדש של קסדות, לאראי בפרט ובכלל בשוק העולמי, כקסדה הראשונה שעומדת בתקן ה-ECE 22.06 החדש, שיהפוך לתקן האירופאי הסטנדרטי ב-2024.

אפשר לומר על האראי קוואנטיק שהיא באופן טכני הקסדה הבטוחה ביותר שניתן לרכוש היום, כראשונה שעומדת בתקן החדש והמחמיר ששומר על אותם המאפיינים של מבחני תקן ה-ECE 22.05 הקודמים, עם תוספת של 12 נקודות פגיעה לבדיקה, מבחן פגיעה במהירויות שונות ועליה ברף העמידה בפגיעה. כעת יצרנים יצטרכו לספק הרבה יותר קסדות לכל מבחן, כשבדגם שמשווק עם שלושה גדלי מעטפת 135 קסדות יעברו מבחני ריסוק.

הקוואנטיק עברה את המבחנים לתקן החדש בהצטיינות, כשבכל אחת מהקטגוריות היא משיגה נתונים טובים בהרבה מהרף המינימלי שנקבע. יש לציין שכקסדת תיור, גם אם כזו שנוטה לכיוון הספורטיבי, היא לא נבחנה לקבלת תקן SNELL M2010 ובטח שלא לתקן ה-FIM FRHPhe-01 שמיועד לקסדות מרוצים, אבל עם תוצאות מעולות במבחני תקן ה-ECE החדש היא מצליחה להציב רף חדש גם לעומת הדגמים הקיימים של אראי – שיצטרכו לעבור שינויים והתאמות כדי לעמוד בתקן החדש.

עיצוב המעטפת של הקוואנטיק חדש לחלוטין, אם כי עדיין דומה בנראה לשאר דגמי אראי. היא עשויה מאותו הרכב חומרים (PB e-cLc) של מעטפת ה-PROFILE-V. הקוואנטיק בנויה בשיטה המסורתית של אראי, עם מעטפת חיצונית קשיחה ובטנת EPS רכה, שגם כאן בנויה מיחידה אחת בדחיסות משתנה. אזור המצח מחוזק כדי לאפשר תוספת של שני פתחי אוורור בלי לפגוע בקשיחות המעטפת והספוילר האחורי מוצמד לקסדה בעזרת דבק חזק ובנוי להתנתק ממנה בפגיעה, כדי לשמור את הקסדה כמה שיותר בטיחותית.

פתח הכניסה רחב יותר ב-5 מ"מ כדי לאפשר חבישה והסרה קלה יותר, כמו כל קסדות אראי, גם הקוואנטיק מצוידת ברצועת סגירה עם דאבל-D הנחשב לבטיחותי ביותר. גם המשקף זהה לשאר קסדות אראי, עם הצדודיות ומנגנון הפירוק שכבר התרגלנו אליו. המשקף מגיע עם פינלוק מהדגם המתקדם ביותר, ה-MaxVision 120 ומנגנון הנעילה המוכר בצד שמאל, שמצריך הסתגלות למי שלא רוכב עם אראי ביום יום. למנגנון המשקף של אראי אין ראצ'ט כמו בקסדות אחרות והוא מאפשר לעצור את המשקף היכן שתרצו בטווח הפתיחה שלו.

הקוואנטיק מותאמת להתקנת דיבורית, עם תעלות ייעודיות לרמקולים ופתחים בריפוד. באראי הריפודים בנויים משני חלקים, ספוג שחתוך לצורה וריפוד בד שעוטף אותו, כמו כרית וציפית, שניתן להפריד כדי להוסיף או להוריד מעובי הספוג או לצורך ניקיון. משקלה של הקוונאטיק עומד על 1,600 גרם במידה S, משקל שעומד בקנה אחד עם שאר קסדות היצרן הידועות במשקלן. אראי מתקינה בקוואטינק מנגנון שליפת כריות לחיים במצב חירום, שמוסיף הרבה מאוד לממד הבטיחות ומאפשר להסיר במקרה הצורך את הקסדה מבלי להזיז את צוואר הרוכב ולהחמיר פגיעה מתאונה.

האוורור הוא הפיצ'ר המרכזי בקוואנטיק, שמחדשת בעיקר עם פתח כניסת האוויר הנסתר מאחורי הלוגו התלת-ממדי, שבתוכו חבויים שני פתחים חדשים שלא היו מעולם בקסדות אראי והתאפשרו בזכות חיזוק באזור המצח. בנוסף, לקוואנטיק פתח סנטר גדול עם שני מצבים ופילטר פנימי, פתחי גבה על המשקף, ושני פתחים עליונים המשפרים את זרימת האוויר לכיוון פתח היציאה הנסתר מתחת לספוילר ושני הפתחים שמתחתיו.

למרות שזהו רק הדיווח הראשון ולא צברנו מספיק ק"מ עם האראי קוואנטיק כדי לגבש דעה שלמה עליה, אנחנו יכולים לומר ששלושה דברים בלטו לנו עוד ברכיבה הראשונה. למרות המשקל שנחשב גבוה ולא השתנה לעומת דגמים אחרים של אראי, הקוואנטיק מרגישה קלה משמעותית ברכיבה. האוורור כפי שאראי מבטיחה, פשוט מדהים, במיוחד בימים החמים האלו. והאחרון, הנוחות. וואו! כמה שאראי שונה מכל יצרן אחר בנושא הזה, הריפודים רכים ונעימים, ובעלי שטח מגע רחב הרבה יותר מבקסדות אחרות, מה שמייצר תחושה עוטפת ומחבקת מבלי להיות לוחצת או צמודה, לעיתים זה כמעט מרגיש כאילו הקסדה במידה גדולה מדי, אבל היא לא זזה ויושבת במדויק. חסרון ברור אחד של הקוואנטיק הוא תג המחיר הגבוה, האיכות של קסדות אראי ניכרת גם במחירן, והקוואנטיק עולה 3,090 לצביעה חלקה כמו שאנחנו בחרנו (אפור בטון) ומגיעה עד ל-3,690 ₪ בגרפיקה צבעונית.

בחודשים הקרובים נשתף אתכם בעוד תחושות מחווית השימוש באראי קוואנטיק החדשה, שללא ספק מסמנת עידן חדש ליצרן היפני המסורתי וכנראה מותג הקסדות הטוב ביותר.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

4 תגובות ל מוטו טסט+ | קסדת אראי קוואנטיק

    • היי אברהם, בינתיים שקטה למדי, אך בחנו אותה רק על מספר כלים מצומצם. מחכים לראות איך היא ברכיבה על סוגים שונים של כלים.

  1. איפה החנות שמוכרים אותה אין בכול חנות אולי תמליץ לנו

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל