fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

האם רוכבי דו-גלגלי יכולים לזגזג בין רכבים?

האם רוכבי דו-גלגלי יכולים לזגזג בין רכבים?

יש להניח שאין רוכב בישראל שלא ביצע "זגזוג" בין רכבים, אבל האם זה חוקי לחלוטין? כדי לענות על שאלה זו, נצטרך להישען על שתי הנחות יסוד.

הראשונה הגדרת כלי רכב מנועי. כלי רכב מנועי או רכב ממונע הוא כלי רכב (לרוב גלגלי) אשר מצויד במנוע – בדרך כלל מנוע בעירה פנימית, חשמלי או בעל הנעה היברידית – ואשר אינו מסתייע בנסיעתו במסילה, דוגמת מסילת רכבת.

תחת ההגדרה "כלי רכב מנועי" נכללים בדרך כלל מכוניות, קטנועים, אופנועים, טרקטורונים, אוטובוסים, רכבי שטח, משאיות וטרקטורים.

בישראל כלי רכב מנועי מוגדר בפקודת התעבורה באופן הבא:

"רכב המונע בכוח מכני מכל צורה שהיא, ולרבות תלת אופנוע ואופנוע עם רכב צדי או עם גרור או בלעדיהם, ולמעט רכב הנגרר על ידי רכב מנועי".

השנייה: תקנות התעבורה המתייחסות לעקיפת רכב מאחר ואין הגדרה של זגזוג בין רכבים.

עקיפה תק' (מס' 3) תש"ל-1970 תק' (מס' 9) תש"ל-1970
47. (א) נוהג רכב לא יעקוף בכביש רכב אחר, בין שהוא באותו נתיב-נסיעה ובין אם לאו, אלא מצדו השמאלי.

תק' (מס' 9) תש"ל-1970
(ד) נוהג רכב לא יעקוף רכב, אלא אם הדרך פנויה במרחק מספיק כדי לאפשר לו את ביצוע העקיפה ואת המשכת הנסיעה בבטיחות ללא הפרעה וללא סיכון לנסיעתו של רכב אחר, וללא הפרעה אחרת לתנועה מכל כיוון שהוא.

אם נשען על שני הסעיפים הנ"ל הרי שרוכבי דו-גלגלי (מוגדרים ככלי רכב מנועי כאמור לעיל) המזגזגים בין רכבים (בניגוד לסעיף 47 לתקנות התעבורה) מבצעים עבירה.

בפועל אכן המשטרה אינה אוכפת זאת, כפי שגם אינה אוכפת בחלק גדול מהמקרים נסיעה בשול, אולם במקרה תאונה חו"ח האחריות המלאה לנזק רכוש/רכב ונזק גוף תוטל על רוכב הדו-גלגלי מכח האמור לעיל בתקנות התעבורה.

על רוכבי דו-גלגלי לקחת בחשבון, כפי שמופיע בפסיקות בתי המשפט את נושא ה־"שטח מת" שיש לנהגים ברכבים. בקרות תאונה, המרכיב העיקרי לבדיקת אשם תהיה האם נהג הרכב שפגע בדו-גלגלי יכול היה לצפות/לראות את הדו-גלגלי, כאשר סטה או האם מדובר בשטח מת.

צריך לזכור כי ישנו יתרון גדול לרוכבים על דו-גלגלי בהורדת עומס התנועה, עד למצב בו אין השפעה של רוכבי הדו-גלגלי על עומס התנועה.

במידה והמשטרה הייתה בוחרת לאכוף את העבירה על רוכבי דו-גלגלי, הדבר היה עוקר מהשורש את היתרון העיקרי של הדו-גלגלי.

המשטרה עדיין תאכוף נהיגה בחוסר זהירות, כאשר חוסר זהירות יכול להיות של רוכב הדו-גלגלי כלפי עצמו ולאו דווקא כלפי הציבור בכביש, ככל ותזהה זאת אצל רוכבי דו-גלגלי, כך שלא כל זגזוג לא ייאכף.

אם ניקח את נושא הזיגזוג לנהיגה ברכב, הרי 1 מתוך 1, המשטרה תתערב בעילת נהיגה בפראות.

לסיכום: החוק היבש אינו לצידנו, אולם מהלך התעבורה/החיים התקין, מחייב אי אכיפה כנגד רוכבי הדו-גלגלי.

לנו נשאר להסתכל רחוק, לשמור תמיד על מרחב פתוח בינינו לבין הרכבים, להתאים את המהירות לתנאי הדרך, לתכנן את מסלול הנסיעה בכדי לספק זמן תגובה מספיק לסטיות והעיקר לחזור הביתה בשלום.


כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי במאמר זה הינו מידע כללי בלבד. אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי עו"ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד.

עו"ד שמעון צור עם ניסיון של כ־23 שנה בתחום התעבורה עם התמחות במקרים מורכבים בתחום תאונות הדרכים ותביעות לפי תקנות התעבורה.
לפרטים ושאלות: 050-8461977 או במייל shimon@tzur-law.co.il

14 תגובות ל האם רוכבי דו-גלגלי יכולים לזגזג בין רכבים?

  1. שטויות!!! מי שלא יזגזג בישרעהלל בין הרכבים וירכב כרכב, סיכויי ההישרדות שלו נמוכים מאוד. אין כאן שום תרבות משום סוג וכמובן לא מוטורית .חוקי הנהיגה הנהוגים במדינות הנאורות ,אינם ידועים כאן לנהגים המבצעים ברכבם כל פעולה אפשרית פרט לנהיגה . ומשרשמתי זאת אוסיף שגם לזגזג צריך לדעת, שכן זגזוג תוך השתוללות חסרת מחשבה כמו שרואים כאן לא מעט בקרב שליחים ורוכבי גדלנועים מהזן הלא נחמד,עלולים לסכן את החיים אף יותר וכמובן להשניא את הרוכבים ,שהנהגים כלל אינם יודעים להבדיל ביניהם ומקטלגים את כולם כברברים ,שכמובן הגמל אינו רואה את דבשתו ,כי תמיד אעדיף חמור על שניים מחלאה על ארבעה מסיבות ברורות.

    • והיה וכל רוכבי הדו גלגלי היו נוהגים מכונית , שבהרבה מקרים זולה יותר בקניה , לביטוח , הפיקוק בכבישים היה פי עשרות , עדיף לטפח את הדו להוריד מחירי ביטוח רצחניים ללא פרופורציה. , להוריד מכסים על קנית קטנועים חדשים , והכי יא אוכלי חינם הייתם מחסלים 40 אחוז מהפקקים ב עשרה חודשים , בשנה , אבל יהיה קשה לגנוב , ולכל לא אכפת להם

  2. בגלל היתרונות של הדו"ג בכבישים פקוקים, נהגי הרכבים חייבים להעריך אותם כמו שלטון החוק שלא אוכף בקנאות.
    חבל שהרשות לבטיחות בדרכים לא מפריש לנושא תשדירים מחנכים בערוצים בזכות העשרות מיליונים שבתקציבם ומושקע לורב בשכר ותנאי שכר.
    גם שם דרוש רפורמה למען הצלת חיים מכל גיל ומין.

    • חבל שלא מחדירים תרבות זכות קדימה לדו גלגלי, פתיחת רווח בין נתיבים בפקקים לדוגמא 🤷‍♂️

  3. באירופה רכבים נותנים דרך להשתלבות האופנוע,כאן מחפשים איך להוריד,לחסום,את הרוכב,ולסכן אותו,אין מודעות,אין תרבות נהיגה,הם מורידים את הפקקים,למה לסכן אותם,ויש גם מלא אופנועי הצלה,שצריכים להגיע ולהציל חיים,גם להם לא נותנים לעבור,מחר זה יכול להיות אתה שיצילו אותו,אז תעשו להם דרך,תשאירו את האמצע פנוי,תצמדו לימין,הרוכב מיומן והוא יעבור.

  4. בס"ד

    תשדירים?
    של הרשות?
    הצחקתם אותי!!!
    הלוא לא משנה מה יקרה,רוכב האופנוע תמיד אשם!!!
    ולצערי (אמנם אני לא רוכב על דו"ג מסיבות גב,אבל יש לי רשיון לאופנוע מעל 500 והנשוא שנים קרוב לליבי-עוד מימי מועדון האופנועים הישראלי שהיה נפגש כל יום חמישי בערב בפאב של יוסי שאער היקר בלונדון מיניסטור),ולצכרי מבחינת כל הרשויות אין מצב שישתנה משהו לטובה בכל הקשור לדו"ג.
    נותר לנו רק לקנא במה שקורה באירופה ואמריקה,ולקוות שבע"ה יום אחד גם פה יזוז משהו…

  5. אני רק שאלה, למה בתל אביב ניתן לרכוב בנתיבי תחבורה ציבורית ובכביש 1 ,2 4,5 אסור?

  6. הדו גלגלים תמיד נדחפים והעדות לכך שהשבוע וספה נדחפה ביני לבין הרכב שנסע על ידי, פגע ברכב שלי, עשה נזק וברח.
    אם יהיה להם קצת סבלנות ולא להידחף זה לא יקרה

  7. זגזוג בישרעהלל חסרת החינוך ,התרבות והתרבות המוטורית, חיוני ביותר לחיי הרוכב ושלמותו ומשרשמתי זאת אסייג ואומר, זגזוג הנעשה בחכמה ומחשבה בלבד ,זגזוג נוסח השליחים וארגוני הפשע על טימקסים וכו…. עשוי לסכן את חייכם הרבה יותר מאי זגזוג.

  8. עדיף חכם חי ,,מצודק מת. רק תזכרו שלא כל הנהגים בכביש חדים .יש גם מבוגרים או נהגים חדשים או סתם כלה שלא ממש דרוכים אז כשאתם מזגזגים כאילו רק אתם בכביש אתם משחקים בחיים שלכם.תשמרו על עצמכם לא חסרות צרות בעולם הזה .נסיעה בטוחה לכולם ורק נסיעות טובות.

  9. נו נו, עורך דין תותח אה...??? לבריאות הגיב:

    זיגזוג דו-גלגלי מותר, רכיבה פרועה אסור. החוק לגבי "זיגזוג" דו-גלגלי הוא אות-מתה, כי הוא מעולם לא נאכף בישראל.
    עו"ד שלא יודע מה זאת "אות-מתה" הוא עו"ד מינוס.
    גם רכיבה פרועה לא אוכפים למעט מקרים חריגים: נניח במהלך מרדף משטרתי, או במהלך מרוץ לא חוקי על כביש ציבורי…
    על ווילי דבילי גם יכולים לאכוף…אבל קודם צריך לתפוס אותו, פחחח… ואוכפים מהירות, שזה ברגיל.
    לתת בגז ולנווט מהר, כדרכם של שליחים, את זה לא אוכפים(אות-מתה).

  10. כמורה לנהיגה על כול הכלים אומר כאן חד משמעי.. לזגזג רק שהתנועה בעמידה… לאסור ולאכוף זגזוג שמתקיימת תנועת כלי רכב !!! בנוסף .. להגביל מהירות בשולים ל 30 קמש !!! חיי אדם על כף המאזניים !

  11. לו הייתה כאן תרבות בכלל ומוטורית בפרט הייתי מסכים איתך. כאן ישרעעהל ולא אירופה, מי שלא יזגזג בחכמה כמובן ,לא בנוסח הבבונים על הטימקסים ,יפגע בכל קורסי הרכיבה המתקדמים מלמדים לרכוב כ10 אחוז יותר ממהירות התנועה הממוצעת .חייבים לזגזג רק בחכמה ובאחריות

  12. אף אחד לא הזכיר את נושא ההתחממות של אופנועים, אין מצב לעמוד אתם בפקק מבלי שנישרף. אולי בנורבגיה כן, פה ממש לא. ככה שלא משנה תקנה או אכיפה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל