fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC

אליפות ישראל בסופרבייק – סבבים 1+2

אליפות ישראל בסופרבייק – סבבים 1+2

אסף לביא

צילום: לנה טאובס

ביום שישי (23.03.2018), התקיים אירוע סופרבייק במסלול המרוצים בדלתון שכלל שני סבבים של גביע חובבים, קטגוריית 300, סופרספורט 600 וכמובן, סופרבייק 1000.

 

חובבים

גביע החובבים מורכב מאופנועי נייקד ורוכבים שלא היו מהירים מספיק כדי להתחרות בקטגוריות הבכירות. המרוץ הראשון ליום המרוצים כלל 20 הקפות. הסבב הראשון נפתח בהובלה של עמית פוקס, רוכב מוסך אופרוד וק.ט.מ, על דיוק 690. צמוד אליו רוכב חן אביוב, על ימאהה MT-07, בחסות מטרו ומוסך אופנועי השרון. בחלקו הראשון של המרוץ שולט עמית, עד שטעות קטנה בכניסה לפניה עולה לו בהובלה ומאפשרת לחן אביוב לפתוח פער. עמית פוקס שומר על מיקומו למרות תקלה טכנית ואיבוד עוצמה בבלמים ומסיים את המרוץ במקום השני. גל בן דהן, על דיוק ,690 מסיים במקום השלישי. יהודה מלצר אחריו, גם הוא על דיוק 690, בחסות מוסך אופרוד. אייל חוברה, על הונדה CBR600RR, בחסות חובי מרקט – במקום החמישי, מלווה בליאון חפץ, הידוע בכינויו "הרד-נק", על גלדיוס 650 צבוע בדגל ארה"ב, בחסות – וזאת רשימה ארוכה – עופר אבניר, ספורט ריידר, מיי מוטו, אושר יפרח, HRP מוטורס וקבוצת הרכיבה שלו TWB. רענן נגר, בצלאל קדם, יהונתן חמו ורז איתח סוגרים את הרשימה של הסבב הראשון. 7 הקפות לסיום נאלץ רז איתח לחזור לפיטס בגלל תקלה טכנית, פורש מלסיים את המרוץ ומעמיד בסיכון את השתתפות אביו בקטגוריית ה-600, על האופנוע המשותף שלהם. הזמן הטוב ביותר בסבב נקבע על 52.095 שניות והוא של חן אביוב, מנצח המרוץ.

עמית פוקס, אומנם במקום השני אך מהווה איום אמיתי על הניצחון של חן איבוב בשני הסבבים

הסבב השני בגביע החובבים נפתח בהובלה של חן אביוב שאחריו עמית פוקס, עדיין עם תקלה טכנית, שומר חזק על מיקומו, שני הרוכבים מגבירים קצב בניסיון לסיים את המרוץ במקום הראשון, אליו בסופו של דבר מגיע אביוב. אביוב ופוקס פותחים פער של כמעט הקפה שלמה מגל בן דהן במקום השלישי שמגיע לקו הסיום 49.366 שניות אחרי המקום הראשון. אייל חוברה מתאושש ומגיע למקום הרביעי, אחריו יהודה מלצר, רז איתח, רענן נגר, ליאון חפץ, בצלאל קדם ונמרוד חמו. חן אביוב קובע שוב את ההקפה המהירה בסבב, עם 51.955 שניות.

חן אביוב מנצח את שני הסבבים של גביע החובבים

 

300 סמ"ק

ליגת 300 הסמ"ק הייתה עמוסה וצפופה – עם 14 מתחרים, קרבות צמודים על המסלול וגריד מגוון. האופנוע הקטן בקטגוריה היה הסוזוקי GSX250R של רן יוחאי, והגדול ביותר היה ההונדה CBR500R של בר לוי ושל ג'וליאן נוביקוב, עוד היו ימאהה YZF-R3, קאוואסאקי נינג'ה 300, ק.ט.מ RC390, ימאהה YZ450 – מוסב בסגנון "סופרמונו" וקאוואסאקי נינג'ה 400, בהופעת בכורה. הסבב הראשון מתחיל עם פרישה זריזה של אסף חייבי, עקב תקלה טכנית. מובילים את המרוץ בר לוי בחסות הונדה ואופנועי השרון, תובל ארד בחסות Berik ו-Ohvale, אלמוג מנגד בחסות מוסך התיקון הכללי ומור בייק, וחיים זנדברג בחסות מישלין. לאחר שבהקפה ה-15 נפילה של אלי כרמל בחסות מומנט אופנועים ופגיעה בסלע מותירה אותו עם צלע סדוקה ומכות כואבות על הרצפה, מסיימת בזאת את המרוץ עבורו. אלי כרמל קבע את ההקפה המהירה בסבב, עם זמן של 53.699 שניות.

אלי כרמל (777) עם זמן ההקפה המהיר ביותר וסיכוי אמיתי לניצחון אם לא הנפילה

בגלל זמני השידור של ערוץ One ועיכובים בלוח הזמנים, מספר ההקפות למרוצי הסבב השני – בסבב השני – מתקצר. בסבב השני מתפתח קרב צמוד בין בר לוי לאביו, מולי לוי מאופנועי השרון, כבר מההזנקה. על מיקומם של משפחת לוי נלחמים גם חיים זנדברג ותובל ארד שבפנייה מספר אחת פוגע באופנוע של מולי לוי ומתרסק. בהקפה האחרונה מצליח זנדברג למצוא פתח לעקיפה וגונב את המקום השני ממולי לוי. אחריהם אליעד בן שטרית על R3, בחסות מוסך אישימוטו, אלי כרמל סוחב פציעה, על RC390 בחסות מוסך מומנט אופנועים, ג'וליאן נוביקוב בחסות הונדה, Berik ו-KSL, יניב חדד על הנינג'ה 400 הראשון בישראל, ניר מרגוליס, בן ברנשטיין, רן יוחאי,, בת ה-15, בחסות עופר אבניר, ורוסלן טובברג. תובל ארד לא מסיים את המרוץ – בגלל ההתרסקות ממגע בין האופנועים שלו ושל מולי לוי – 5 הקפות לסיום המרוץ, אלמוג מנגד לא מזנק לסבב השני ואסף חיימי פורש גם הוא בגלל תקלה טכנית שמשביתה אותו כבר בסבב הראשון. ההקפה המהירה ביותר שייכת לבר לוי ועומדת על 54.298 שניות.

בר לוי מנצח את שני הסבבים עם קרבות צמודים ומותחים

 

סופרספורט 600

קטגוריית סופרספורט 600 קשה במיוחד למתחרים ג'וליאן נוביקוב וחיים זנדברג – שמיד בתום מרוץ ה-300 חייבים להחליף אופנוע – בלי אפילו הפסקה קצרה – ולעלות למסלול, למקצה חדש, על אופנוע חדש. הקפת חימום, עמדה על הגריד וזינוק – יוגב הרוש, על R6 בחסות מטרו ו-GN, פותח חזק. אחריו נביל שפסו, אלי חן, גם כן על R6 בחסות Berik, עופר איתח על CBR600RR בחסות אקסטרים נתניה והונדה, וחיים זנדברג בחסות מישלין והונדה, די צמודים. כמה הקפות נוספות וטעות של יוגב בכניסה לפניה מספר אחת נותנת פתח לשפסו לעקיפה, יוגב קובע את ההקפה המהירה ביותר בסבב, 47.227 שניות, בניסיון לצימצום הפער משפסו, אלי חן ממשיך לדלוק בעקבות הצמד. ניכר שמרוץ ה-300 משפיע על חיים זנדברג שמסיים במקום החמישי, אחריו חוצה את קו הסיום משה מנצור. מיכאל וולוב על ההונדה SP2 המדהים, ניר ישראל וג'וליאן נוביקוב סוגרים את המרוץ, נזכיר שוב שג'וליאן יוצאת למרוץ ה-600 ללא הפסקה מהמקצה הקודם על ה-CBR500R. סאקר טריף מחליק ולא מסיים את המרוץ.

חיים זנדברג, האלוף המכהן בקטגוריית סופרספורט 600 סמ"ק

סבב שני – בן 18 הקפות – נפתח שוב בהובלה של יוגב הרוש שמפצה על איבוד ההובלה בסבב הראשון במפגן יכולת מרשים, המרוץ מסתיים ללא דרמות אמיתיות. כל המתחרים עולים על המסלול, כולל ליעד לב שלא התחרה בסבב הראשון, וכעת קוטף את המקום השלישי, לפניו נמצאים יוגב הרוש ונביל שפסו בקרב צמוד, נביל קובע הפעם את ההקפה המהירה, עם זמן של 46.813 שניות. מקום רביעי אלי חן, אחריו חיים זנדברג, משה מנצור, סאקר טריף, מיכאל וולוב, ניר ישראל, ג'וליאן נוביקוב ואחרון עופר איתח שמאבד זמן יקר, בגלל תקלה טכנית שמאלצת אותו לחזור לפיטס.

יוגב הרוש מצדיק את הכינוי "מטוס" ומנצח את הסבב השני, טעות בכניסה לפניה מספר 1 עלתה לו בניצחון הסבב הקודם

 

סופרבייק 1000

7 מתחרים בקטגוריה הבכירה מוציאים מעט את העניין שבה, בסבב הראשון אלמוג מנגד, על ימאהה YZF-R1 בחסות מוסך התיקון הכללי ומור בייק, פותח מיד פער משאר המתחרים, אחריו אבי אלבז בחסות אופנועי השרון, פירלי והונדה על CBR1000RR, הרון אדמוז על סוזוקי GSX-R1000, בחסות מוטופיקס כפר כמא, אלי מאירי, על דוקאטי פאניגלה ואורן דהרי על ימאהה YZF-R1, תובל ארד – על ב.מ.וו S1000RR בחסות Berik ו-Ohvale – פורש מהמרוץ אחרי 8 הקפות בלבד ושון בן יקר, על ימאהה YZF-R1 בחסות ארז דרור ופיינל טאצ', פורש אחרי 13 מתוך 30, בסבב הראשון. הזמן הטוב ביותר שייך לאלמוג מנגד ועומד על 45.611 שניות – תוצאה מדהימה וההקפה המהירה ביותר בכל היום.

אלמוג מנגד מנצח את שני הסבבים על שני אופנועים שונים עקב תקלה טכנית

בסבב השני (22 הקפות במקום 30) עולה אלמוג מנגד עם הב.מ.וו S1000RR של תובל ארד, בגלל תקלה טכנית באופנוע שלו. אבי אלבז – הפעם בקרב צמוד – מצמצם עליו בכל הקפה כשאת קו הסיום הם חוצים בפער של 0.285 שניות (!) לעומת 25.705 בסבב הראשון, אחריהם נמצאים הרון אדמוז שהוביל את רוב המרוץ אך סבל מבעיה בבלמים, אלי מאירי ושון בן יקר. תובל ארד לא עולה, כאמור, כך גם אורן דהרי. ההקפה המהירה ביותר שייכת לאבי אלבז ועומדת על 46.741 שניות.

שון בן יקר מדגמן קאמבק ואופנוע מחודש

 

חשוב לציין שהאירוע התקיים אך ורק בזכות עקשנותם של הרוכבים להתחרות – ובראשם יוגב הרוש. תודה ללנה טאובס על הגלרייה המרשימה

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל