מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
גיא מרטין רוצה לשבור שני שיאי מהירות

אסף לביא
צילום: יח"צ
הרוכב הבריטי בן ה-39 עשה הרבה דברים מדהימים בקריירה שלו, החל מ-17 פודיומים במרוץ ה-TT של האי מאן, דרך מכונאות, שלושה שיאי גינס ושיא מקומי אחד ועד קריירה טלוויזיונית ענפה. ביולי 2017 מרטין פרש ממרוצי אופנועים לאחר ששבר את גבו פעמיים במהלך השנים, אך שנתיים לאחר מכן חזר לרכב ואפילו שבר שיא גינס נוסף במהירות של כ-217 קמ"ש על טרקטור.
בין השיאים ששבר תמצאו את המהירות הגבוהה ביותר במזחלת שלג לא ממונעת – כ-134 קמ"ש, המהירות הגבוהה ביותר ברכב לא ממונע (Gravity Racer, Soapbox) – כ-137 קמ"ש, המהירות הגבוהה ביותר על קיר המוות – כ-125 קמ"ש, שיא מהירות ברחפת – כ-121 קמ"ש וכאמור שיא מהירות בטרקטור – כ-217 קמ"ש, כשאת חלקם הוא שבר במסגרת תוכנית טלוויזיה. כפי ששמתם לב – אף אחד מהשיאים האלה לא נקבע על אופנוע, ואת זה מרטין שואף לשנות כשהוא מתכוון לשבור שני שיאי מהירות יבשתיים.

מרטין מתכונן בימים אלו להאיץ מעמידה למרחק של מייל אחד למהירות של כ-480 קמ"ש על גבי סוזוקי היאבוסה טורבו עם 860 כ"ס (!!!!), איתו כבר ניצח בעבר במרוץ דראג מול ה-RC213V-S, רפליקת המוטוGP של הונדה. בניסיונות הקודמים גיא כבר הצליח להגיע למהירות של כ-441 קמ"ש אבל כדי לשבור את השיא הבריטי יאלץ להאיץ מ-0 למהירות של כ-482 קמ"ש בתוך מייל אחד. לצורך השוואה, אם תנסו להאיץ מעמידה למרחק של 1.6 ק"מ – כלומר מייל אחד – על גבי קוואסאקי H2 תגיעו למהירות של כ-305 קמ"ש 'בלבד'.
בנוסף, מרטין שואף להגיע למהירות הגבוהה ביותר אי פעם על אופנוע (שלא ממונע במנוע סילון), עם ה-52 Express, אופנוע בעל 1,200 כ"ס שבנה רוכב ה-GP לשעבר Alex Macfadzean, עם מנוע של מסוק Westland Lynx בריטי. השיא הנוכחי שייך לרוכב האמריקאי רוקי רובינסון שב-2010 הגיע למהירות של כ-605 קמ"ש על גבי ה-Ack Attack של מייק אקטיף, אופנוע עם שני מנועי סוזוקי היאבוסה טורבו, והיה הראשון להגיע למהירות גבוהה מ-600 קמ"ש על אופנוע. מרטין מעוניין לשבור את השיא של רובינסון ולהגיע למהירות של כ-643 קמ"ש, לצורך כך מקפדזיאן מעמיד למכירה פומבית אוסף אופנועי BMW עתיקים, ביניהם R50S משנת 61’, R27 משנת 64’, R50/2 משנת 67' ו-R69S משנת 68', כדי לגייס את הסכום הנדרש לסיום הבניה וההוצאות הכרוכות. גם ניסיון שבירת השיא הזה ישודר בטלוויזיה בתוכנית Speed with Guy Martin.
