fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

דקאר 2022 – החצי השני יוצא לדרך

דקאר 2022 – החצי השני יוצא לדרך

כתב: דניאל וקנין | צילום: Red Bull Content Pool, Yamaha Racing, Husqvarna Monster Energy, A.S.O, Monster Energy Honda Team.

ביום שישי התקיים הסטייג' השישי במרוץ במסלול שתוכנן ל־618 קילומטרים, מתוכם ספיישל באורך 402 קילומטרים, אך התקצר במהלכו. בשבת זכו הרוכבים והנהגים ליום מנוחה, או ליום עבודה וטיפולים למכונאים ולמשתתפי קטגוריית Malle Moto שמטפלים באופנועים בעצמם. אמש, המשיכו המתחרים את החצי השני של המרוץ, בסטייג' מהעיר ריאד ל־Al Dawadimi, עם מסלול באורך 701 קילומטרים, מתוכם ספיישל של 402 קילומטרים.

רוכבי האופנועים והטקרטורונים התחלפו עם נהגי הרכבים והמשאיות במסלול של הסטייג' החמישי כשכל קבוצה הייתה אמורה להשלים את הסטייג' שעשתה השנייה יום קודם, אך המשאיות והרכבים "חרשו" את הסטייג', יצרו קוליסים ושקעים עמוקים והרחיבו את השבילים שהיו בספר הדרך. לאחר כמאה קילומטרים, בעצירה הרוכבים התלוננו בפני מנהל המרוץ דיוויד קסטרה, מכיוון שספר הדרך כבר לא רלוונטי. במרוצי ראלי מסוג זה ספר הדרך מתריע על סכנות, כמו סלעים גדולים במיוחד או דרופים עמוקים, ורוכבים מסתמכים על סימונים אלו כדי לדעת מתי להוריד את היד מהמצערת. רוכבים מובילים, כמו למשל סאם סנדרלנד, טענו כי הדבר מציב אותם בסכנה במרוץ שגם כך מסוכן. קסטרה נענה לבקשת הרוכבים וסיים את הסטייג' באותה הנקודה והרוכבים חזרו לביוואק בריאד בצורה מסודרת. "אנחנו מנסים לבנות אמון משותף עם הרוכבים", אמר קסטרה, "אז הקשבתי להם וסיימתי את הסטייג' כשאמרו שהוא מסוכן מדי, החלטתי לא לקחת סיכונים מיותרים".

מי שסבלו במיוחד מהסכנות המדוברות היו מי שסיימו את הסטייג' יום לפני בשני המקומות הראשונים ופרצו את הדרך בבוקר יום שישי; דנילו פטרוצ'י, שניצח והתרסק אך סיים את הסטייג', ורוס בראנץ', שסיים שני וחווה התרסקות דומה ממהמורה שלא היתה בספר הדרך. בראנץ', שהיה בדרך לסיים בעשירייה הראשונה, פונה במסוק ותמונות של האופנוע הראו כי ריסק חלק נכבד מהפרונט, אך כשהתראיין בסיום על שתי רגליו נראה בסך הכל בסדר ואמר "נחזור שנה הבאה טובים יותר וחזקים יותר, זה בטוח".

דניאל סנדרס, שניצח את הסטייג', אמר גם הוא שהמסלול היה מסוכן, אך נראה שלא היה מרוצה מקיצור הסטייג', "בשבילי זה היה די קל, פשוט רכבתי בקצב שלי והרגשתי ממש נוח עם השטח והמצב. מבחינתי זה חוסר מזל שקיצרו את הסטייג', כי לא הספקתי להדביק מספיק את הפער, אבל האופנוע שלי במצב מעולה ואני רוצה להראות לכולם שם שהגאסגאס הזה מדהים ועומד להתמודד חזק בשבוע הבא". סנדרס לא ידע מה מצפה לו בסטייג' הבא.

בקטע המנהלתי לקראת קו הזינוק אמש בסטייג' השביעי, סנדרס התרסק בצורה קשה ונפגע במרפקו, הוא פונה לבית החולים ופרש מהמרוץ כשמצבו עדיין לא ברור. סנדרס היה מתמודד ראוי לתואר ואנחנו כואבים את פרישתו מהמרוץ של רוכב ענק ודמות לא קטנה בשורת הרוכבים.

ג'ואן ברדה מהונדה נפגע בכתף בהתרסקות כואבת בסטייג' החמישי, ולא היה ברור מה יהיה מצבו. ברדה ירד מהאופנוע כאוב ומדדה, אך גם חזר אליו בסטייג' למחרת, כשהוא עדיין הולך בצורה מגושמת לקול מחיאות כפיים של קבוצתו, והוכיח בפעם המי יודע כמה מאיזה חומר עשויים הרוכבים בדקאר. את הסטייג' אמש סיים במקום השלישי והבלתי ייאמן. את הסטייג' השביעי ניצח חוסה 'נאצ'ו' קורנחו הצ'יליאני של הונדה ובמקום השני רוכב ק.ט.מ הארגנטינאי קווין בנאבידס.

מדי יום הרוכבים מזכירים לנו, הן ברכיבה והן בראיונות, כי הדקאר הוא 'מרתון' ולא 'ספרינט'. בנאבידס, שהתברבר בניווט ביום הראשון איבד זמן רב והגיע כבר אל מחוץ לעשירייה הראשונה, נמצא כבר במקום השלישי הכללי. סאם סנדרלנד מגאסגאס הוביל את הדירוג הכללי רוב המרוץ ועכשיו מדורג רביעי לאחר שאיבד למעלה מ־20 דקות בחיפוש אחר נקודה. את המקום השני מאייש מתיאס וולקנר האוסטרי של KTM ששומר על ביצועים טובים לאורך כל המרוץ. יש לציין שכל 4 המקומות הראשונים נמצאים בטווח של פחות מ־6 דקות האחד מהשני.

מי שניצל את הברבור של סנדרלנד ואת פציעתו המצערת של סנדרס הוא הרוכב הצרפתי של ימאהה, אדריאן ואן בוורן, שממוקם כרגע ראשון. ואן בוורן, עליו כתבנו בהרחבה בתחילת המרוץ, סבל מהרבה חוסר מזל כשכבר כמה שנים רצופות חווה תקלות מכניות ופציעות דווקא בסטייג' האחרון, והוא נראה מתייפח או שרוע כאוב לצד האופנוע שלו. אמש, היו אלו דמעות של שמחה כשהתראיין, "זה נפלא, הלך לי ממש טוב", אמר בקול רועד, "זה הכי טוב שיכול להיות. היו לי שנתיים לא פשוטות מאז הפציעה האחרונה. אף פעם לא פקפקתי בעצמי, גם אם אחרים חשבו שלא אוכל לחזור".

את העשירייה בדירוג הכללי מאיישים, מהמקום החמישי ובהתאמה, רוכב לורנסו סנטונילו, רוכבי הונדה פבלו קינטנייה וג'ואן ברדה, המתחרה הפרטי מקבוצת SLOVNAFT RALLY TEAM סטפן סוויטקו, רוכב הונדה נאצ'ו קורנחו ורוכב ימאהה אנדרו שורט.

דקאר 2022 – סיכום היום השישי 
דקאר 2022 – סיכום היום החמישי

דקאר 2022 – סיכום היום הרביעי
דקאר 2022 – סיכום היום השלישי
דקאר 2022 – סיכום היום השני
ראלי דקאר 2022 יוצא לדרך

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל