fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC

דקאר 2022 – סיכום היום הרביעי

דקאר 2022 – סיכום היום הרביעי

כתב: דניאל וקנין | צילום: Red Bull Content Pool, Yamaha Racing, Husqvarna Monster Energy, A.S.O, Monster Energy Honda Team, Hero Motosports.

קטע הספיישל של הסטייג' השלישי שהתקיים אתמול קוצר מ־368 קילומטרים ל־260 קילומטרים בעקבות גשם רב שירד בחלק מהמסלול, ופעם נוספת היה זה סטייג' היקפי, שיצא מ־Al Qaisumah וגם חזר לאותו הביוואק (מחנה). החול שנרטב תרם לאחיזה טובה בחלק גדול מהמסלול שהיה מישורי ומהיר, כשאחריו הגיעו המתחרים לשרשרת דיונות.

המנצח של הסטייג' היה חואקים רודריגז, מהקבוצה ההודית הקטנה 'הירו'. זהו ניצחונו הראשון של הפורטוגלי, כמו גם לקבוצת הירו. רודריגז הוא גיסו של פאולו גונסלבס, מי שהפך לאגדת דקאר אחרי מותו בתאונה מצערת בדקאר לפני שנתיים, ואת הניצחון הוא הקדיש לו. גונסלבס, שהשתתף ב־13 מרוצי דקאר באפריקה, דרום אמריקה וערב הסעודית, הוכיח את קשיחותו ימים ספורים לפני מותו כשהחליף את המנוע שכשל באופנוע שלו, לבד, בשטח.

למקום השני הגיע טובי פרייס מ־KTM, שסיפק סוף סוף את מה שכולנו יודעים שהוא מסוגל לו. פרייס עוד מנסה להשלים פערים מטעות הניווט שלו ביום הראשון ולכן הרגיש צורך ללחוץ חזק, הוא ממוקם כעת במיקום ה־18 בדירוג הכללי. במקום השלישי הגיע הרוקי מייסון קליין, עד כה ה'סינדרלה' של הדקאר הנוכחי, שמיצב את עצמו במקום ה־13 הכללי.

בצמרת הסטייג' אמש היה צמוד ביותר כשבין המקום הראשון לעשירי היה פער של פחות מ־5 דקות. עם פערים כה קטנים אין פלא שסאם סנדרלנד מגאסגאס, שסיים היום במקום ה־17, עדיין מוביל את המרוץ. יתרה מכך, הוא מוביל על אדריאן ואן בוורן מימאהה שסיים היום במקום התשיעי רק ב־4(!) שניות.
ואן בוורן התבדח בסיום והאשים את צוות הצילום בכך שאינו מוביל את המרוץ: "זו אשמתם, עשיתי ווילי כדי לחגוג את יום ההולדת שלי והחזקתי אותו כ־20 שניות. משם הגיע הפער".

דניאל סנדרס שמככב בדיווחים שלנו, ובצדק, הראה שהוא לא רק 'טייס' אלא גם שואף להיות אסטרטג וכמו האוסטרלי השני בעל תספורת המאלט – טובי פרייס – ליצן לא קטן. לאחר שראה שהוא בסיכוי טוב לנצח את הסטייג', החליט לעצור ל"פיקניק" שארך כמה דקות לדבריו. "אם הייתי מנצח את הסטייג' היה לי יתרון של אולי 3-4 דקות, ומחר הייתי מפסיד אותו כיוון שהיית מוזנק ראשון בסטייג' הארוך שצפוי מחר – ספיישל של 450 קילומטר. זה הרגיש לי מהלך טיפשי והחלטתי להאט ולהגיע בבטחה, בתקווה לצמצם את הפער חזרה מחר מהמובילים. אני משתמש במוח שלי לשם שינוי, סוף סוף! אני בטוח שההורים שלי גאים בי!". סנדרס ממוקם כעת חמישי בדירוג הכללי.

מתיאס וולקנר מ־KTM ממשיך לשמור על המיקום השלישי הכללי, וסקיילר האוס מהוסקוורנה ברביעי. דנילו פטרוצ'י חזר למרוץ, אך עם עונש של 11 שעות ו־31 דקות, סיים את הסטייג' השלישי במקום ה־22 ומדורג 90 במיקום הכללי.

הקערה שוב התהפכה על פיה במכוניות. סבסטיאן לואב שעקף את נאסר אל-עטיה שלשום אחרי שהשני עוכב ע"י פנצ'ר. תקלה בתמסורת גרמה לצרפתי לנסוע רק בעזרת ההנעה הקדמית החל מהקילומטר העשירי בסטייג'. אנחנו כאן במערכת ללא ספק מורידים בפניו את הכובע. אל-עטיה הגיע במקום התשיעי ומוביל את הדירוג הכללי.

היסטוריה נרשמה אמש, כשקרלוס סיינז העניק לאאודי את הניצחון הראשון בסטייג' של הדקאר מאז 1985 והראשון אי פעם על מכונית בעלת הנעה חשמלית – ולא נשכח שתכנון המכונית החל לפני 12 חודשים בלבד, ולכן אנחנו רואים רק את הפוטנציאל הגלום במכוניות אלה. נדמה כי התקלה של סטפן פטרהנסל הייתה מעידה שאינה מעידה על יתר המכלולים של המכונית, שמצליחה בעזרת סיינז לנצח סטייג' במרוץ הראשון שלה. אגב פטרהנסל, הוא ממשיך להתחרות אחרי שקיבל עונש של 26 שעות ו־50 דקות בעקבות העיכוב שלו בסטייג' הקודם. אם תהיתם, הוא סיים את היום במקום השלישי.

דקאר 2022 – סיכום היום השלישי
דקאר 2022 – סיכום היום השני
ראלי דקאר 2022 יוצא לדרך

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל