fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC

דקאר 2022 – סיכום היום השישי

דקאר 2022 – סיכום היום השישי

כתב: דניאל וקנין | צילום: Red Bull Content Pool, Yamaha Racing, Husqvarna Monster Energy, A.S.O, Monster Energy Honda Team.

הסטייג' אמש התחלק ל־2, המשאיות והמכוניות יצאו מריאד, בירת סעודיה, וחזרו אליה בלופ בסטייג' שאורכו 637 קילומטרים, מתוכם 421 קילומטרים של קטע ספישל. האופנועים והטרקטורונים התחרו בלופ אחר שיצא גם הוא מבירת סעודיה, בסטייג' באורך 560 קילומטרים, מתוכם קטע ספיישל של 346 קילומטרים. כל קטגוריה תשלים היום את הלופ השני. חלק גדול מהמסלול של המשאיות והמכוניות היה מוצף במים ובמחלקת המדיה של הדקאר שחררו תמונות של רכבים בעלי ארבעה גלגלים ויותר שקועים בבוץ.

4 רוכבים נפצעו היום – 2 רוכבי גאסגאס דניאל סנדרס, שפרק כתף, וסאם סנדרלנד, שכבר נחבל שלשום ונפגע בצוואר ובכתף אמש, שניהם הצליחו לסיים במקום ה־12 וה־13 בהתאמה. ג'ואן ברדה נפגע בכתף וגם הוא סיים את הסטייג', למרות שנראה סובל מאוד ימשיך את המרוץ היום. ברדה, שניצח את הסטייג' הקודם, נתקל בניווט קשה בשטח הפתוח בתחילת היום כשהוא ממוזנק ראשון בקטגוריה ואיבד זמן יקר, הוא הצליח להגיע במקום ה־25 אתמול. סקיילר האוס נחבל בראש, בקרסול ובכתף. הוא סיים את הסטייג' במקום ה־133 כשהוא לא זוכר את התאונה וחש ברע. הוא הובהל לבית החולים להמשך טיפול ולצערנו הרב סיים את המרוץ. סנדרלנד עדיין מוביל בדירוג הכללי וסנדרס ממוקם רביעי.

במרחק של 2 שניות בלבד מהמקום הראשון, הגיע רוכב ימאהה ממדינת בוטסואנה, רוס 'קלהארי פרארי' בראנץ'. זהו הדקאר השני של בראנץ' והוא מוכיח את עצמו לא רק כבחור חייכן וחביב, אלא גם כרוכב מהיר (מקום שביעי בדירוג הכללי) וגם כרוכב קשוח – בשנה שעברה כבר חשב שהוא מחוץ למרוץ אחרי התרסקות לא נעימה שנגרמה בעקבות הסתבכות של שרשרת ההנעה בשלדה, אך הצליח לטפל בבעיה ולסיים את הסטייג'. במרחק 3 שניות בלבד הגיע היום חוסה 'נאצ'ו' קורנחו הצ'יליאני מקבוצת הונדה והוא ממוקם במקום ה־14 בדירוג הכללי.

טובי פרייס חצה את קו הסיום ראשון אמש, ודווקא כשנדמה היה שהאוסטרלי מ־KTM מנצח סוף סוף סטייג' בדקאר 2022, הוא קיבל מהנהלת המרוץ עונש של 6 דקות בגלל מהירות מופרזת באזור מוגבל. המרוויח הגדול מהסיפור הוא כאמור דנילו פטרוצ'י. פטרוקס הימם אתמול את עולם הספורט המוטורי והפך למתחרה הראשון עם שמנצח סטייג' בדקאר וגם מוטוGP, והרוכב האיטלקי יכול כעת להתגאות בניצחון בטופ העולמי בכביש ובשטח. לאחר שקיבל את הבשורה על העונש של פרייס, פרץ בבכי ולא הצליח לעצור את הדמעות מול המצלמות: "כשגדלתי, אבא שלי קנה לי קלטות של מרוצי מוטוGP ודקאר, הייתי חוזר מבית הספר ורואה אותן שוב ושוב. כשהבנתי שהגוף שלי לא מאפשר לי להיות תחרותי יותר במוטוGP חשבתי לנסות להגשים את חלום הדקאר, אבל בכנות, לא ציפיתי לנצח סטייג'. רציתי להשאיר חותם בספורט המוטורי, והיום עשיתי את זה ואני עדיין לא מאמין שזה קרה".

הקרב במכוניות בין סבסטיאן לואב לנאסר אל-עטיה ממשיך, כשלואב מגיע אתמול שני וממוקם שני בדירוג הכללי ואילו אל-עטיה מגיע שביעי אך ממוקם עדיין ראשון בניקוד הכללי. לדברי אל-עטיה הם "שיחקו" במהלך הסטייג' הצמוד, כשכל פעם מישהו אחר הוביל. את הניצחון קטף היום האנק לאטגן (Henk Lategan) הדרום אפריקאי שמעבר להיותו ממוקם רק במקום ה־45 בדירוג הכללי, סבל היום ממספר תקלות. מנגנון נעילת דלת הנהג נהרס בהתחלת הסטייג', והוא חבק אותו לגוף המכונית אחרי שזו היתה פתוחה לזמן מה, לאחר מכן סבל מפנצ'ר, אחריו חווה תקלה במערכת הזרקת הדלק. אחרי שהמשיך לנסוע נפתחה בשנית והיה עליו לעצור כדי לקשור אותה שוב. לקינוח, סבל מפנצ'ר נוסף. "אני לא יכול להאמין שניצחנו את הסטייג' הזה, זה פשוט לא הגיוני", סיפר בחיוך מתחת למסיכה. במשאיות, שישה ניצחונות בשישה סטייג'ים שאת כולם ניצחו בתורות 3 מתוך ארבעה משאיות של קאמאז, המאיישות את ארבעת המקומות הראשונים בדירוג הכללי.

דקאר 2022 – סיכום היום החמישי
דקאר 2022 – סיכום היום הרביעי
דקאר 2022 – סיכום היום השלישי
דקאר 2022 – סיכום היום השני
ראלי דקאר 2022 יוצא לדרך

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובה אחת ל דקאר 2022 – סיכום היום השישי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל