fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
MV קוביה
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

מוטוGP אוסטין 2022: ה"ביסט" עשה את זה, שוב

מוטוGP אוסטין 2022: ה"ביסט" עשה את זה, שוב

תמי גורלי | צילום:MotoGP

יום המרוצים באוסטין הוזנק תחת כיסוי עננים ורוח חזקה. רוח שליוותה את שלושת מרוצי האליפות, שחגגה במסלול האמריקות את הסבב ה־500 של דורנה, IRTA, MSMA וה־FIM כמתפעלות המוטוGP.

קטגוריית המוטו2 הוזנקה ראשונה ורוכב מארק VDS טוני ארבוליני היה זה שחגג את ניצחון הבכורה שלו בסיום המרוץ. הרוכב האיטלקי זינק מהמקום הרביעי על הגריד, הפגין קצב מהיר לאורך הסופ"ש ושמר על קור רוח כאשר מסביבו רוכבים רבים מסיימים בחצץ. סומקיאט צ'אנטרה, שנכנס מהר לפניה 16, גרם להתרסקות של סם לואס והוביל גם להתרסקות של אלדגאר, ואן דר גורברך ורודריגו כבר בהקפה הראשונה, מהלך שהוביל גם עונש של הקפה ארוכה בסבב הבא עבור הרוכב התאי.

אבל ההתרסקויות לא הפסיקו שם, בסוף המרוץ נמנו 12 רוכבים סה"כ שלא חצו את קו הסיום, כאשר ביניהם כל שלושת הרוכבים אשר זינקו מהשורה הראשונה. רוכב אמריקן רייסינג קמרון בובייר, הכוכב הביתי, נדחק לאחור כבר בזינוק אך שמר על קשר עם המובילים ואף טיפס חזרה במקומים עד למקום הרביעי, אך בהקפה האחרונה פנייה מספר 16 הביאה לסיום המרוץ שלו לאכזבת הקבוצה והאוהדים. למרות זאת בובייר מראה פוטנציאל גדול והבטחה כי יוכל להיות חלק מהקרב בהמשך העונה. צ'לסטינו וייאטי, אשר הוביל את האליפות, התרסק מההובלה  וכאשר חשש כי ארון קאנט יפתח עליו פער בטבלת האליפות, גם הרוכב של פונס התרסק מהמקום הראשון. על הפודיום טיפסו לצד ארבולינו הנרגש איי אאוגורה במקום שני, אחרי שנתן פייט לג'ייק דיקסון, אשר סיים שלישי וכמו ארבולינו התקשה לעצור את הדמעות כאשר חגג פודיום ראשון ברמה העולמית. אחרי התרסקות שני המובילים, וויאטי ממשיך להוביל את האליפות ואיי אאוגורה שני.

"אני רוצה שיראו את העיניים שלי כדי להוכיח שהמילים שלי כנות", אמר ארבוליני רגעים ספורים אחרי הניצחון. "עבדתי הרבה, המון. לא ישנתי בלילות כי חשבתי על הרגע הזה וזה מה שהביא אותי לכאן. אני נשבע בחיי, זו התחושה הנפלאה בעולם. אני רוצה רק להמשיך כך וליהנות. יש לי קבוצה נפלאה וצוות נהדר שעובדים גם הם בלילות כדי שאצליח".

במרוץ המוטוGP אנאה בסטיאניני עשה את זה שוב, אחרי שניצח במרוץ פתיחת העונה בקטאר. רוכב קבוצת גרסיני, שזינק מאמצע השורה השנייה, ידוע כאחד הרוכבים החזקים בשימור הצמיגים. ה'ביסט' המתין בסבלנות אחרי ג'ק מילר, שהוביל את המרוץ עד חמש הקפות לסיום המרוץ, כדי לעקוף את רוכב המפעל של דוקאטי ולקחת ניצחון שני העונה. בהקפה האחרונה מילר איבד את המקום השני עבור מומחה צמיגים נוסף – אלכס רינס. רוכב סוזוקי הרשים במהירות בתוך הפניות ועקיפות נועזות על רוכבי דוקאטי כדי לכפר על נחיתות ה־GSX-RR מול החיות מבולוניה. עבור רינס זהו הפודיום השני ברציפות והוכחה כי כל העבודה הקשה טרום העונה משתלמת. אחרי עונה עמוסת טעויות רינס כבר הניף פי שניים גביעים בפודיום מאשר במהלך כל העונה הקודמת. עבור ג'ק מילר היה זה הפודיום הראשון מאז ולנסיה בעונה הקודמת, האוסטרלי כבר תחת לחץ להצליח מכיוון דוקאטי וההישג הזה הגיע בדיוק בזמן, בעיקר כשחורחה מרטין – על אף זינוק מהפול פוזישן – סיים שמיני, זרקו תשיעי ופקו בגנאיה רק חמישי.

בפעם השנייה ברציפות ג'ואן מיר חצה את קו הסיום רביעי. מיר הודה בתום המרוץ כי הוא לא סובל את המסלול באוסטין והסביר שכאשר לא נהנים לרכוב קשה להביא תוצאות ולכן, לדבריו, המקום הזה לא רע כלל עבורו.

מארק מארקז, שזינק רק מהמקום התשיעי, סבל מכשל טכני בזינוק. זה היה נראה כאילו מארק הפעיל את מנגנון הגבלת המהירות אך לדבריו לאחר שגם הוא סבר שזו הטעות שעשה הבין שזה משהו אחר. מארקז התדרדר למקום האחרון לפני הכניסה לפנייה הראשונה של המרוץ אך גם הוא וגם האופנוע התעשתו ורוכב רפסול הונדה החל לפלס את דרכו בין הרוכבים. למרות החשש שגם הוא הביע לגבי הביטחון באופנוע ובעצמו אחרי, שסבל מדיפלופיה והחסיר שני סבבים, מארקז סיים בסופו של דבר שישי אחרי קרבות גם עם אלוף העולם המכהן פאביו קווארטררו שסיים שביעי. הצרפתי הוציא מהימאהה כל מה שהיה יכול, בהתחשב בכך שה־YZR-M1 הוא האופנוע האיטי ביותר על המסלול. פאביו וימאהה מודעים לכך שהדירוג של הרוכב שלהם אינו בגללו אלא בזכותו ומשהו חייב להשתנות כדי שהרוכב שלהם יוכל לחזור לנצח.

אפריליה ו־KTM סגרו את הסופ"ש באכזבה כאשר אליקס אספראגרו מאבד את ההובלה באליפות אחרי שסבל מצ'אטרינג כל הסופ"ש. אצל הכתומים מאוסטריה החלק הקדמי של האופנוע לא מאפשר לרוכבים לבלום מאוחר ולשנות כיוונים כפי שהיו רוצים – צרכים בסיסיים כדי להצליח במוטוGP. בראד בינדר היה הרוכב היחיד של KTM שסיים את הסבב במקום המקנה לו ניקוד.

"האסטרטגיה היום הייתה לשמר את הצמיגים, אבל גם את הגוף ואת הכוח כי זה מה שהיה קריטי כדי להצליח היום ובעיקר בגלל הסקטור הראשון", אמר בסטיאניני. "הזינוק מהשורה השנייה עשה את הכל קל יותר היום הרבה יותר מדרך כלל, כמו שהיה בקטאר. ראיתי את ג'ק מקדימה והאמנתי שאוכל לנצח, אחר כך, כאשר רינס הגיע, נתתי דחיפה נוספת כדי לא לאפשר לו לעקוף. זו תחושה נהדרת לנצח באוסטין ולהביא גם ניצחון ראשון עבור דוקאטי במסלול האמריקות".

קטגוריית המוטו3 סגרה את היום עם ניצחון של חאמוס מאסיה. הרוכב של איו רייסינג. שלא ניצח מרוץ מאז קטאר בעונה הקודמת, היה חלק מדבוקה של שבעה רוכבים אשר נלחמו זה בזה והחליפו מיקומים מההקפות הראשונות. אליו על הפודיום הצטרפו דניס פוג'יה, שהפך גם למוביל האליפות בזכות התוצאה, ורוכב סנייפרס אנדראה מיניו. עבור מיניו ומאסיה זהו גם תיקון, אחרי שני DNF בשני הסבבים האחרונים. איזן גאוורה, שניצח במסלול הזה בעונה הקודמת, איבד מגע עם המובילים אחרי עונש של שתי הקפות ארוכות, בגלל פסילה בזינוק, וסרג'יו גארסייה, שניצח בשבוע הקודם, התרסק אחרי מגע עם הרוקי הולגאדו – שהתרסק גם הוא הקפה אחר כך.

"זו תחושה נהדרת, זה בלתי ייאמן לנצח ואי אפשר להרגיש טוב מזה", אמר מאסיה. "הייתה לנו תחילת עונה קשה עם התרסקויות וחוסר מזל, אז אחרי שתי התרסקויות שלא באשמתי ומרוץ אחד שיכולתי לנצח, אני רק יכול לקוות לעוד מרוצים כמו היום".

בסוף היום הפאדוק התקפל, דמעות האושר, הסיפוק וגם האכזבה יובשו, אליפות העולם תעשה את דרכה לאירופה בפעם הראשונה העונה לסבב הפותח בחלק הזה של העולם, שהשנה יהיה בפורטימאו, פורטוגל.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובה אחת ל מוטוGP אוסטין 2022: ה"ביסט" עשה את זה, שוב

  1. איזה כיף לראות את מרקז מתבזה מאחור.קארמה איז אה ביץ'

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל