fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטוGP אלגרבה: אלוף חדש למוטו3 וציפייה לסבב הסוגר

מוטוGP אלגרבה: אלוף חדש למוטו3 וציפייה לסבב הסוגר

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Ducati racing team, Yamaha racing, Pramac Racing, KTM Racing

אחרי כחצי שנה אליפות העולם חזרה למסלול פורטימאו. בדרך כלל כשיש דאבל באותו המסלול, הסבב השני נערך בסופ"ש העוקב, אך הפעם פורטימאו אירח את אליפות העולם בפעם השנייה מכיוון שלא התאפשרה הכניסה לאוסטרליה, וכך בשנה קלנדארית אחת המסלול המכונה 'רכבת הרים' וממוקם הכי דרומית שאפשר בפורטוגל אירח את האליפות בפעם השלישית.

קטגוריית Moto3

היום נפתח במרוץ המוטו3. פער הנקודות בין שני הרוכבים המובילים את האליפות עמד אז על 21 נקודות כאשר פדרו אקוסטה מוביל את הטבלה, אך דניס פיג'ויה במקום השני סגר עליו מאז חופשת הקיץ פער של 97 נקודות אליפות. פוג'יה זינק מהשורה השנייה ואקוסטה זינק רק מהמקום ה-14 למרוץ החשוב של הרוקי. תחילה היה נראה שפוג'יה יוכל לברוח עם מאסיה מאחוריו אך לא אקוסטה או קבוצה גדולה של רוכבים כמו גרסיה, בינדר, מינגיו, אנטולי, וארטיגס יוותרו ובמסלול עם בלימות קשות, ישורת ארוכה, ושינויי כיוונים המאפשר לרוכבים ללסגור פער זה אפשרי. לרגעים עדיין היה נראה שפוג'יה יוכל לצמצם דרסטית את הפער, אך אקוסטה הצליח להיכנס להובלה אחרי טעות של האיטלקי. דווקא בן הקבוצה של הרוקי היה זה שפתח קרב חדש, כאשר מאסייה אפילו גורם לאקוסטה לאבד את ההובלה ולעשות טעות שדחקה אותו לאחור. לקראת ההקפה האחרונה הספרדי התעשת וחזר להוביל, אחרי עקיפה של סגנו באליפות. היה ברור שפוג'יה יחזור לתקוף, אך הוא לרגע שיחרר את המצערת ודארן בינדר, שהגיע במהירות, נכנס בו והתרסק יחד איתו ועם גרסיה ובכך סגר עבור פוג'יה את האופציה לשמור על האליפות פתוחה. אקוסטה חצה את קו הסיום ראשון, הוכתר לאלוף ובינדר נפסל מהמרוץ.

הדעות חלוקות האם זו הייתה "תקרית מרוצים" או רכיבה לא אחראית, אך מאחר וזו טעות חוזרת של בינדר ותקרית שהשפיעה ישירות על האליפות, ההחלטה של צוות שופטי המרוץ הייתה מחמירה. בינדר, שניסה להתנצל בפניי פוג'יה והקבוצה, סולק בבושת פנים מהמוסך של לאופרד. הקבוצה האיטלקית הסבירה מאוחר יותר "הרגשנו חוסר אונים אחרי שראינו את התקרית עם דארן בינדר. ההתנהגות שלו חתמה את הסיכוי שלנו בהקפה האחרונה של המרוץ". לדברי הקבוצה הם בחנו את צילומי התקרית ואופן ההתנהגות של בינדר נראית להם מוזרה, לא רק בגלל הסכנה הפיזית לעצמם ולרוכבים אחרים, אלא גם הסכנה לעבודה הקשה של הקבוצה ומזכירים שאין זו הפעם הראשונה שהדרום אפריקאי עושה מהלך שכזה.

בינדר אשר כונה בעבר "דייב-בומב בינדר" ו"באולינג בינדר" בגלל בלימות מאוחרות וכניסה מהירה לעקיפות שאפתניות – ולעיתים שאפתנית מדי. "זו טעות שיכולה לקרות לכל אחד מאיתנו", אמר ג'ק מילר כמה שעות מאוחר יותר, "כולנו עשינו טעויות כאלו, רק שבמקרה הזה זה משפיע על האליפות וזה חבל כי לפדרו מגיע לקחת את התואר בקרב" אמר האוסטרלי על כך שאקוסטה לא נאלץ להילחם בפוג'יה בהקפה האחרונה. מילר, אגב, צפה לפני תחילת העונה שאקוסטה יהיה האלוף. איו, מנהל הקבוצה של אקוסטה, הוא הסוכן של מילר.

אקוסטה בן ה-17 (ו-166 ימים) בעת ההכתרה הוא הרוקי הראשון שמוכתר אלוף בקטגוריה הקטנה מאז לוריס קפירוסי בעונת 1990, אך הוא מבוגר ביום אחד מקפירוסי ביום שהוכתר אלוף. את האופנוע הראשון הוא קיבל בגיל חמש והפריצה שלו נעשתה כאשר השתלב באליפות המוטו3 הצעירה ובמקביל באליפות הרד בול רוקיז. בעונת 2021 היה אמור להתחרות עבור הקבוצה שלו באליפות ספרד אך הקבוצה לא אושרה להשתתפות באליפות העולם ע"י איגוד הקבוצות, ואיתה גם אקוסטה, למרות היותו אלוף הרד בול רוקיז, תואר המהווה כניסה אוטומטית לאליפות העולם. הסוכן שלו לא אמר נואש (בין השאר הסוכן של חורחה מרטין, אליקס אספרגארו ומאסייה) ובשיתוף עם KTM, אקי איו שיחרר את נגאשימה מהמוטו2, העלה את ראול פרננדז לקטגוריה האמצעית והחתים את אקוסטה.

במרוץ הראשון העונה אקוסטה סיים על הפודיום, את השני כבר ניצח ועוד בזינוק מהפיט ליין. סה"כ ניצח שישה מרוצים, עמד על הפודיום שמונה פעמים וכל זה ללא זינוק אחד מהשורה הראשונה. אקוסטה אמנם התקשה יותר במחצית השנייה של העונה אך במרוצים האחרונים הצליח לחזור לעצמו, למרות שהוא מודה שהחל לסבול מכאבי גב אחרי שגבה במהלך העונה בחמישה ס"מ.

"לפני שנה לא הייתה לי אפילו קבוצה, איו ביחד עם KTM לא רק נתנו לי קבוצה, הם נתנו לי משפחה. כאשר אני חושב על העונה ואני חושב על ארבע התרסקויות במהלך סוף השבוע בלה מאן וכשהייתי במיקום 25 בסילברסטון, הם אף פעם לא הפסיקו לחייך ולתמוך, לכן אני חושב שלא זכיתי לבד בתואר, זכינו בזה ביחד".

 

קטגוריית MotoGP

במוטוGP פקו בגנאיה ניצח בפעם השלישית העונה, כאשר זינק בפעם החמישית ברציפות מהפול פוזישן. הרוכב שקיבע את מקומו כסגן האליפות בעונת 2021 לפאביו קווארטררו לא זינק טוב, אך התעשת והוביל כבר מהפניה הראשונה עד תום המרוץ – שהופסק בדגל אדום שתי הקפות מוקדם מדי.

שני סיים ג'ואן מיר, שזינק לראשונה מהשורה הראשונה במוטוGP, ושלישי חצה את קו הסיום ג'ק מילר, בקרב שנקטע עם אלכס מארקז בסופ"ש הטוב של רוכב הונדה LCR העונה.

המכנה המשותף לארבעת הרוכבים הראשונים שחצו את קו הסיום הוא לדבריהם בסיס טוב לעבודה בסוף השבוע. גם מבחינת כיול האופנוע, אך גם מזג אוויר יציב המאפשר תהליך עבודה נכון והכנה ראויה למרוץ. הפעם, שלא כמו במיזאנו, פקו גם בחר נכון את תרכובות הצמיגים…

מי שכן התקשה היה אלוף העולם הטרי, שזינק רק מהשורה השלישית ולא הרגיש בנוח החל מהיום השני של הסופ"ש. קווארטררו התקשה לעקוף במהלך המרוץ ונותר במקום השישי אחרי חורחה מרטין. אחרי מאמץ רב הרוכב הצרפתי לבסוף התרסק ולראשונה העונה סיים ללא נקודות.

המרוץ הפורטוגלי נסגר באכזבה עבור מיגל אוליביירה, הכוכב הביתי, שהתרסק גם הוא אחרי ניסיון עקיפה של איקר לקואונה. בעקבות ההתרסקות של השניים ועבודת המרשלים בפנייה 13 הונף הדגל האדום אשר הביא לסיום המרוץ.

ההצלחה של רוכבי דוקאטי הובילה להכתרת היצרן כאלוף היצרנים בפעם השלישית במוטוGP (לפני כן בעונות 2007 ו-2020) ולטיפוס למקום הראשון בטבלת אליפות הקבוצות. יוהאן זרקו הוכתר כרוכב הלווין של העונה וקבוצת פראמק כקבוצת הלווין. הסבב האחרון בוולנסיה יכריע את תואר הקבוצה ורוקי העונה בין בסטיאניני ומרטין עם פער של שלוש נקודות בלבד לטובתו של האיטלקי.

 

קטגוריית Moto2

בוולנסיה תיסגר גם אליפות המוטו2. רמי גרדנר קרוב מאוד עם פער נקודות של 23 על בן קבוצתו ראול פרננדז. שניהם זינקו מהשורה הראשונה, כאשר פרננדז נראה חזק ועקבי יותר במהלך הסופ"ש וגרדנר סבל מכאבים אחרי התרסקות ביום שישי. פרננדז, אשר בחר בתרכובת הצמיג האחורי הרכה, הוביל את המרוץ כשגרדנר התמודד עם הצמיג האחורי הקשה יותר. האוסטרלי המתין בסבלנות עד לירידה באחיזת הצמיג הרך של המתחרים לפניו (בזקי ופרננדז) ולקח את ההובלה בהקפה ה-13 מתוך 23. פרננדז ניסה לשמור על מגע, אך בסופו של דבר סיים שני ואחריו סם לואס. במידה ולמרוץ הייתה הקפה אחת נוספת נראה שפרננדז היה מאבד את המקום השני לבריטי והאליפות הייתה נסגרת כבר בפורטימאו.

"זה היה אחד המרוצים הקשים בחיי" אמר גרדנר הנרגש בסוף המרוץ. "אני חושב שזה גם היה המרוץ הטוב ביותר שלי, בעיקר עם כל הלחץ. ידעתי שאני רוצה להשתמש בתרכובת הקשה ונאלצתי להתמודד עם פרננדז ב-2/3 מרוץ רק כדי להישאר עם ראול. אחרי חימום הבוקר הרגשתי כאילו משהו זז לי בצלעות ודי כאב לי במהלך המרוץ, אם אדבר בכנות, אין לי מושג איך עשיתי את זה". כדי להיות מוכתר אלוף 34 שנים אחרי אביו, רמי צריך לסיים ביום ראשון במיקומים 13 ומעלה לא משנה מה בן קבוצתו יעשה. במידה ומסיים נמוך מזה, פרננדז אינו יכול לנצח.

במקום הרביעי סיים ארון קנט, שעקף את בובייר ברגע האחרון וסיים חמש אלפיות השנייה בלבד לפני האמריקאי, שמראה את הפוטנציאל כאשר האליפות מבקרת במסלולי מרוצים שהוא מכיר.

 

ביום ראשון ייערך הסבב האחרון של העונה בוולנסיה, והוא גם יהיה הסבב האחרון של ולנטינו.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובה אחת ל מוטוGP אלגרבה: אלוף חדש למוטו3 וציפייה לסבב הסוגר

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל