fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

מוטוGP אלגרבה: תוצאות מקצה הדירוג

מוטוGP אלגרבה: תוצאות מקצה הדירוג

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Ducati racing team, Yamaha racing, Pramac Racing

שבועיים אחרי שפאביו קווארטררו הוכתר לאלוף העולם, הסבב חוזר לפורטוגל ולמסלול פורטימאו. קרב האליפות בקטגוריה הבכירה אמנם הוכרע, אך ישנם עוד לא מעט אליפויות להכריע – מוטו3, מוטו2, רוקי העונה במוטוGP, יצרן וקבוצה – אך בעיקר הקרב על הכבוד של פקו. בגנאיה, שבעקבות ההתרסקות שלו בסבב מיזאנו נסגרה האליפות, אמר כבר ביום חמישי כי הוא רוצה קרב עם האלוף הטרי. פקו אמנם אמר כי פאביו אלוף ראוי אך נראה כי הוא כבר פותח את העונה הבאה ואולי כשרמת המתח ירדה רוצה להוכיח שיש בו הרבה מעבר לסגנות.

הסופ"ש נפתח בקרב צמוד בין השניים עם זמנים קרובים במקצי האימון, אך במהלך מקצה האימון הרביעי ומקצה הדירוג פאביו קווארטררו קבע הקפות איטיות יותר ממה שציפה כאשר התחושות מהצמיג האחורי היו טובות פחות מביום האימונים הראשון של הסופ"ש, וההקפה המהירה הבודדת שעשה הצרפתי בוטלה עקב דגל צהוב. לעומתו, פקו ניפץ את שיא המסלול וקטף פול פוזישן חמישי ברציפות ויזנק מהשורה הראשונה כאשר הצרפתי יזנק רק מהשורה השלישית.

"מאז סבב אסן אני מזנק מהשורה הראשונה", אמר פקו במסיבת העיתונאים, "ובחמשת הסבבים האחרונים (מזנק) מהפול פוזישן וזה בזכות התחושה הטובה שיש לי עם האופנוע. במקצה הדירוג צריך לעשות הקפה מטורפת ויש לי את היכולת לרכוב, כך שאני מרגיש מאושר ובטוח עם החלק הקדמי של האופנוע". לצידו יזנק בן קבוצתו ג'ק מילר והשניים נותנים קרדיט למי שמכהן כספוטר עבורם, אגדת המוטוGP קייסי סטונר. האוסטרלי שהיה הרוכב היחיד שזכה באליפות עם הדוקאטי מסייע לרוכבים לשפר קווי רכיבה ונקודות בלימה. בדוקאטי, שלא כמו ברוב הקבוצות האחרות אין איש צוות האמון על התפקיד הזה בשגרה והשניים מהללים את התרומה של סטונר אחרי יומיים עבודה. "לרוכבים ישנה ראיית מנהרה", הסביר מילר, "לפעמים אנחנו סבורים שישנו קו נכון אבל ישנו קו רכיבה אחר, טוב יותר." סטונר לדבריהם סייע להם לפצח את הסקטור הרביעי ובעיקר את הפנייה האחרונה.

מאחורי רוכבי המפעל, מהשורה השנייה, יזנקו שני רוכבי פרמאק, חורחה מרטין (אשר התגבר על הטראומה מההתרסקות הקשה במסלול באפריל) ויוהאן זרקו. ארבעה רוכבי דוקאטי ומי שהפתיע והתברג בין רוכבי המפעל ללווין, הוא ג'ואן מיר, שזו השורה הראשונה שלו בקטגוריית המוטוGP ושורה ראשונה מאז 2017 כאשר התחרה במוטו3. אבולוציה משופרת של מנגנון ההנמכה של סוזוקי, עבודה קשה של הקבוצה ושבוע מנוחה שלקח רוכב סוזוקי אחרי מיזאנו הן חלק מהסיבות להצלחה.

פול אספרגארו הוא רוכב הונדה הראשון על הגריד והוא יזנק מהמקום השישי. סטפן בראדל, בן הקבוצה של אספרגארו לסופ"ש והמחליף של מארק מארקז שסובל מזעזוע מוח כתוצאה מהתרסקות ברכיבת אנדורו, יזנק מהמקום ה-20, כאשר טאקה נקגאמי יזנק מהמקום האחרון על הגריד אחרי התרסקות במהלך מקצה הדירוג.

הכוכב הבייתי מיגל אוליביירה מזנק רק מהשורה השישית. למרות שמישלין הביאו את התרכובת הסימטרית הקדמית הטובה עבור רוכבי KTM, מזג האוויר הקריר והרוח מונעים ממיגל ושאר הרוכבים להשתמש בה והבעיה העיקרית של רוכבי KTM זו חוסר היציבות בחלק האחורי של האופנוע. לא כל החידושים של KTM לרוכבי קבוצת המפעל עובדים והם ינסו לשלב בין האופנועים שלהם לאלו של קבוצת Tech3 ואיקר לקואונה, רוכב KTM המהיר ביותר, אשר יזנק מהשורה הרביעית.

מזג האוויר אמור להיות דומה ביום המרוצים, שמשי, קריר ומלווה ברוח, מה שיחייב את הרוכבים לשמור על חום הצמיגים כאשר הדילמה היא לגבי התרכובת האחורית.

המרוץ של הקטגוריה הבכירה יוזנק בין מרוצי הקטגוריות הקטנות.

המוטו3 יפתח את היום עם סרג'יו גרסיה שיזנק מפול פוזישן ראשון עבורו. גרסיה כבר לא מתמודד על האליפות ולדבריו המטרה שלו היא לנצח או לפחות פודיום והוא יתעלם מהרוכבים הנאבקים על התואר. דניס פוג'יה יזנק מהשורה השנייה ופדרו אקוסטה רק מהשורה החמישית. הפער עומד על 21 נקודות לטובתו של רוכב KTM והוא צריך למנוע מפוג'יה להרוויח יותר מחמש נקודות במהלך המרוץ.

למרות שבמוטו2 ראול פרננדז ניפץ את שיא המסלול פעמיים וקבע פול פוזישן שביעי בעונת הרוקי שלו, הרוכב הספרדי היה יותר מרוצה מכך שאחיו הצעיר אדריאן יזנק לראשונה מהשורה הראשונה במוטו3. בן קבוצתו של פרננדז, רמי גרדנר, היה איטי ביותר מרבע שנייה, אך עדיין יזנק מהשורה הראשונה. גרדנר צריך להרוויח שמונה נקודות יותר מפרננדז, משימה לא פשוטה עבור האוסטרלי שסבל התרסקות לא נעימה באימון השני וסובל מכאבים המקשים על תפקודו.

מרוץ המוטו3 מוזנק בשעה 13:20, המוטוGP בשעה 15:00 ומרוץ המוטו2 יוזנק בשעה 16:30.
תחילת השידורים בשעה 13:05 בספורט 5 לייב.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל