fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטוGP אמיליה-רומאניה: תוצאות מקצה דירוג

מוטוGP אמיליה-רומאניה: תוצאות מקצה דירוג

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Ducati racing team, Yamaha racing, Pramac Racing

הכי קל לקרוא לסבב הזה מיזאנו2 אך אם מתעקשים זה "סבב הגרנד פרי של נולן מייד אין איטלי ואמיליה-רומאניה במסלול מיזאנו מרקו סימונצ'לי". הסבב ה־16 הוא ביקור שני במסלול בסן מרינו, וזה קורה חודש מאוחר יותר מהסבב הקודם ובתקופה קרה מבדרך כלל. הטמפרטורות מסביב למסלול הקרוב לים צנחו כמעט לחצי והגשם לא פסק מהרגע בו האליפות חזרה לאיטליה. זה לא משמח את רוכבי ימאהה אשר הגשם ובעיקר תנאי מסלול משתנים לא אידיאלים עבורם ועבור ה־M1. בעיות אחיזה, בלימה, כניסה לפניות ויציאה מפניות הן רק חלק מהבעיות שרוכבי המפעל היפני מזכירים, אותן הבעיות שהם מדברים עליהן כבר כמה עונות ולהן לא מוצאים פתרונות. אחיזה מכנית (אחיזה שאינה תלויה באווירודינמיקה) והמאגנטי מרלי (המערכת האלקטרונית המשותפת לכל היצרנים) מצוינות כסיבות פוטנציאליות אבל בינתיים התקווה היחידה של רוכבי ימאהה היא שכל הסבבים יערכו בתנאים יבשים וקרירים.

קטגוריית MotoGP

מוביל אליפות העולם, פאביו קווארטררו, התייצב למרוץ עם פער של 52 נקודות על פקו בגנאיה, שניצח בסן מרינו בפעם הקודמת. כדי לקטוף את האליפות כבר בסבב השלישי לפני תום העונה הצרפתי צריך לצבור שלוש נקודות יותר מהאיטלקי. זו גם כך הייתה מטרה קשה להשגה ואחרי מקצה הדירוג נראית כמעט בלתי אפשרית. פאביו יזנק רק מהמקום ה־15, זו הפעם הראשונה שהרוכב לא מצליח להשתתף במקצה Q2 והמקום הנמוך ביותר עבור רוכב ימאהה מאז טיפס למוטוGP. ופקו? הוא יזנק מהפול פוזישן פעם נוספת, אחרי שקבע זמנים מהירים ב־Q1 וטיפס לחצי השני של מקצה הדירוג. פקו הוא הרוכב הרביעי בלבד שהצליח לקבוע את ההקפה לפול פוזישן אחרי השתתפות ב־Q1. לצידו שני רוכבי יזנקו דוקאטי נוספים – בן קבוצתו ג'ק מילר ולוקה מריני, שזו השורה הראשונה שלו בקטגוריה הבכירה. זו גם הפעם הראשונה שאופנועי הדזמוסדיצ'י תופסים את שלושת המקומות הראשונים, בהחלט הישג עבור היצרן האיטלקי בביתו.

מזג האוויר הבעייתי והקשיים שהתמודדו עימם רוכבי סוזוקי וימאהה (למעט מורבידלי שיזנק רביעי) אפשרו לרוכבי KTM להתבלט, עם שני רוכבי טק3 בתוך העשירייה – לראשונה מאז שהקבוצה הצרפתית חברה ליצרן האוסטרי – ומיגל אוליביירה שמזנק מאמצע השורה השנייה. פול אספרגארו יהיה רוכב הונדה הבכיר על הגריד, אחרי שתי התרסקויות והצלה גדולה אחת של מארק מארקז בסוף השבוע. סה"כ נספרו 73 התרסקויות בכל הקטגוריות, קרוב לשיא המסלול אחרי סופ"ש מלא.

למרוץ האחרון שלו באיטליה ולנטינו רוסי יזנק מהמיקום האחרון על הגריד. ולנטינו מתקשה עם האחיזה ולמרות שניצח במסלול המרוחק מביתו כ־10 ק"מ, האיטלקי יכול רק לקוות לסיים בניקוד, אך הוא מתנחם בכך שתלמידי האקדמיה בגנאיה, מריני ומורבידלי מזנקים כולם משתי השורות הראשונות.

 

קטגוריית Moto3

מקור נוסף לגאווה הוא ניקולו אנטונלי, אשר שלט במקצי הדירוג של המוטו3 ויזנק מהפול פוזישן התשיעי שלו באליפות העולם. אנטונלי התרסק באימון השלישי ולכן נאלץ להשתתף ב־Q1. זמן המסלול בתנאים האלו אפשר לרוכב האיטלקי להרגיש בנוח ולהיות מהיר מכל שאר הרוכבים ביותר ממחצית השנייה – פער שנחשב גדול במוטו3. פדרו אקוסטה יזנק מאמצע השורה השנייה, מיקום גבוה עבור מוביל האליפות, ואילו סגנו בדירוג דניס פוג'יה יזנק רק מאמצע השורה החמישית. אם אקוסטה יצבור יותר מ־21 נקודות על פוג'יה הוא יוכתר לאלוף הצעיר בהיסטוריה.

 

קטגוריית Moto2

במוטו2 סם לואס קבע את ההקפה המהירה אחרי מקצה דירוג בו התבטלו הרבה הקפות עקב דגלים צהובים והתרסקויות. מוביל האליפות רמי גרדנר יזנק רק מהמיקום ה־14 וראול פרננדז מהמיקום התשיעי. אליפות המוטו2 צמודה, עם פער של תשע נקודות בלבד לטובתו של האוסטרלי ונראה שהוא יתקשה לשמור או להגדיל את הפער מבן קבוצתו.

 

יום הדירוג התקיים בדיוק בתאריך בו ציינו עשר שנים מאז מותו של מרקו סימונצ'לי במהלך המרוץ בספאנג. היום הסתיים בשתילת עץ אלון לזכרו של הרוכב האיטלקי בפניה מספר תשע שבה בעבר היה אלון ועל כן נקראת כך באיטלקית (quercia).

השמש צפויה לזרוח היום, אך זה יקרה אחרי לילה גשום ובוקר קר, בנוסף הקרבה לים לא מבטיחה תחזית מזג אוויר מדויקת.

יהיה מותח ומרגש.

מתחילים ב־11:45, כשזינוק המוטוGP בשעה 15:00 – ערוץ ספורט 5 Live.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל