fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

מוטוGP אראגון: קרב ענקים

מוטוGP אראגון: קרב ענקים

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Ducati racing team, Yamaha racing, Pramac Racing

קטגוריית MotoGP

ישנם ימים בהם הכל מסתדר וביום ראשון זה היה היום של רוכב דוקאטי פקו בגנאיה. האיטלקי לא רק ניצח לראשונה בקטגוריה הבכירה, אלא גם ניצח באחד המרוצים המרתקים ביותר באליפות המוטוGP בשנים האחרונות ובקרב ענקים מול מארק מארקז – המלך של מסלול אראגון. פקו הוביל את המרוץ מרגע הזינוק מעמדת הפול פוזישן, כאשר מארקז שומר על מרחק קבוע ותוקף עם שלוש הקפות לסוף המרוץ, אך לפקו הייתה תשובה להכל.

זמני ההקפה של בגנאיה רק מוכיחים את העליונות של רוכב דוקאטי במסלול בו לא ניצח היצרן האיטלקי מאז 2010 עם קייסי סטונר. "לא היה קל", אמר פקו מספר דקות אחרי ההישג הגדול שלו בקריירה, "היה חם וידעתי שלמארק יש קצב מרוץ טוב משלי. קבעתי קצב מצוין, אבל ידעתי כל הזמן שמארקז יתקוף בהקפות האחרונות".

פקו היה נרגש מאוד ועל סף דמעות כאשר חשב על נקודת הציון הזו, "אבן כבדה ירדה מליבי" הוא אמר והסביר כי אחרי שנתיים קשות בקטגוריה הבכירה הוא הרגיש שהוא משתפר ומתקרב לניצחון והוסיף שישנם רוכבים כמוהו שזקוקים לעוד זמן. מי שתמך ועודד היה ולנטינו רוסי אשר ערב המרוץ אמר לתלמיד שלו שזה הזמן שלו לנצח, "כל מה שאני רוצה לעשות עכשיו זה לתת לו חיבוק", הסביר חבר האקדמיה בגנאיה, "תחילה המילים שלו הלחיצו אותי, אבל עכשיו אני מקווה שזה מה שהוא יגיד לי לפני כל מרוץ". עם הניצחון הזה פקו הופך לרוכב דוקאטי העשירי המנצח במוטוGP וקובע את הניצחון ה-250 עבור רוכבים איטלקים בקטגוריה הבכירה.

זה היה המרוץ הראשון באראגון בו מארקז לא ניצח ולא התרסק. מארקז ניסה הכל בהקפות האחרונות, אך פקו דחק אותו לעשות טעות בפנייה 12 של ההקפה האחרונה והרוכב הספרדי נאלץ להסתפק במקום השני. מארקז מנסה להתמודד עם מצב חדש בו הוא לא מסוגל להתחרות ברמה אליה היה רגיל בגלל מצבו הרפואי והקושי שלו להימנע מהתרסקויות שבעבר היה מציל, "אני שמח מהמקום השני ועוד אחרי שתי התרסקויות באימונים, כי גם קשה לי להגיע למרוץ בידיעה שאני צריך להיות מהיר, אסור לי לעשות טעויות מאחר ואני אתקשה להימנע מהתרסקות". מארקז החמיא לפקו על מרוץ מושלם והשווה את הרכיבה של האיטלקי לאיטלקי אחר בו היה נלחם בקביעות בעונות האחרונות, אנדראה דוביציוזו. "ניסיתי לנתח היכן הוא מהיר והיכן הוא עושה טעויות", אמר על פקו, "אבל לא היו חולשות, פקו היה כמו דוביציוזו, אבל עם הרבה יותר מהירות בפניות".

שלישי סיים ג'ואן מיר עם הסוזוקי, אך התקשה להסתיר את האכזבה על כך שלא היה חלק מן הקרב. למרות תחושותיו, הפודיום של מיר הוא הישג מרשים מאחר שרוכב סוזוקי בחר שלא להשתמש במנגנון ההנמכה ובמסלול עם ישורת באורך של כמעט קילומטר. אחריו חצה את קו הסיום אספרגארו עם האפריליה וג'ק מילר אשר טעות דירדרה אותו למקום החמישי. אנאה בסטיאניני עם הגרסה הישנה יותר של הדוקאטי חצה את קו הסיום במקום השישי, אחרי קרבות יפים לכל אורכו של המרוץ עם נקגאמי, בינדר, לקואונה, חורחה מרטין וגם פאביו קווארטררו. הצרפתי התקשה עם האחיזה מתחילת המרוץ, בעיה אשר הרוכב מתקשה להסביר ומנעה ממנו להילחם ולהישאר עם המובילים במרוץ. פאביו איבד יותר מארבע עשיריות בסקטור האחרון של המסלול למרות שלדבריו נתן הכול כדי להיות תחרותי. זה המרוץ הראשון מאז גרמניה שהצרפתי לא מצליח להגדיל את פער הנקודות באליפות. הפער עומד כרגע על 53 נקודות, כאשר בגנאיה שני באליפות.

 

קטגוריית Moto2

למרות האצבע השבורה, ראול פרננדז מנצח וחוצה את הקו בפער של כמעט שש שניות מבן קבוצתו ומוביל האליפות רמי גרדנר. פרננדז רדף אחרי סם לואס שזינק מהפול פוזישן וברח קדימה אחרי שעקף בהקפה הרביעית. לואס, אשר ניסה לסגור את הפער מתרסק בהקפה ה-13, משאיר את גרדנר שני ומאפשר לאגוסטו פרננדז, בן קבוצתו, לטפס על הפודיום למקום השלישי בפעם הרביעית בחמשת המרוצים האחרונים. אך הפודיום הזה לא הגיע בקלות עבור הספרדי, אשר זינק רק מהשורה הרביעית ובדרכו לקו הסיום גם ניהל קרב ארוך מול נבארו, שסיים רביעי.

 

קטגוריית Moto3

דניס פוג'יה מנצח מרוץ שלישי העונה ומרוץ חמישי עבור קבוצת לאופרד במסלול אראגון. פוג'יה זינק רק מהמקום ה-14, אך הקרבות והפערים הקטנים בין הרוכבים אפשרו לאיטלקי לקחת את ההובלה שתי הקפות לסיום. איתו על הפודיום עמדו דניס אונצ'ו, אשר עשה כל שביכולתו כדי לחגוג ניצחון ראשון והחליף מיקומים עם האיטלקי, ובן קבוצתו של אונצ'ו, איומה סאסקי. זה היה הדאבל הראשון עבור קבוצת טק3 ופודיום ראשון עבור היפני מאז אראגון בעונה הקודמת. המוביל באליפות, פדרו אקוסטה, התרסק ארבע הקפות לסיום המרוץ אחרי טעות בכניסה לפנייה 5 ולוקח איתו את ארטיגס. סגנו באליפות, סרג'יו גרסיה, מפספס הזדמנות יקרה לצמצם את פער הנקודות כאשר מתרסק 5 פניות לסיום המרוץ.

 

הרוכבים והקבוצות עושים כבר את דרכם לאיטליה, יותר נכון לסן מרינו, לסבב ה-14 של העונה אשר ייערך במסלול מיזאנו מרקו סימונצ'לי כבר בסופ"ש הקרוב.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל