fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר

מוטוGP ארגנטינה 2022: יום היסטורי לאפריליה

מוטוGP ארגנטינה 2022: יום היסטורי לאפריליה

תמי גורלי | צילום: MotoGP, Aprilia Racing

אחרי כל המכשולים, יום המרוצים בטרמס ריו דה הונדו נפתח. יותר מ־67,000 איש ואישה מילאו את היציעים במסלול וקיבלו שלושה מרוצים נפלאים בתמורה לסובלנות בה המתינו שסבב אליפות העולם יחזור לארגנטינה.

קטגוריית המוטו3 פתחה את רצף המרוצים עם ניצחון מרשים של סרג'יו גרסיה שזינק מהפול פוזישן. הרוכב של קבוצת אספר על הגאסגאס התמודד בקרב צפוף עם לא מעט רוכבים בהגנה על ההובלה והגיע לשיאו כאשר בהקפה האחרונה עקף את שני רוכבי קבוצת לאופרד שהצליחו לסגור עליו לקראת סוף המרוץ. גרסיה הצליח לעקוף את פוג'יה ברכיבה מושלמת בסקטור האחרון של המסלול, קטף את הניצחון ובכך גם הפך למוביל האליפות. פוג'יה, שזינק רק מהמקום ה־11, סיים שני ואחריו סיים הרוכב של מקס רייסינג סאסאקי, שנאלץ לבצע הקפה ארוכה כעונש, התדרדר למקום ה־21 כתוצאה מכך והצליח לעקוף מטרים ספורים לפני קו הסיום את סוזוקי, בן הקבוצה של פוג'יה, כדי לקטוף את המקום האחרון על הפודיום.

במוטו2 היה זה פרמין אלדגאר, הרוקי של קבוצת ספיד אפ ושלדת בוסקוסקורו, שזינק מהפול פוזישן, הוא נכנס לקרב עם רוכב מוני VR46, מוביל האליפות צ'לסטינו וויאטי, אך בתקרית מרוצים נוצר מגע בין השנים והרוקי התרסק. וויאטי המשיך להוביל עד קו הסיום ולקח ניצחון שני לעונה ופודיום שלישי. שני סיים צ'אנטרה התאי עם פודיום נוסף אחרי הניצחון באינדונזיה. שלישי, אחרי קרב לאורך כל המרוץ עם ארון קאנט, סיים איי אאוגורה היפני. זו הפעם הראשונה ששני רוכבים של אידמיצו הונדה טים אסיה עולים על הפודיום וזה עוד חיזוק לפוטנציאל הטמון בפרויקט שבראשו עומד הירושי אאויאמה.

כאשר הגיע הזמן למרוץ המוטוGP הלחץ הורגש באפריליה. אליקס וה־RS-GP זינקו מהמקום הראשון על הגריד לראשונה מאז עידן ה־500 סמ"ק, אי שם בשנת 2000. הלחץ היה ניכר על פני הרוכב הספרדי, שזה היה המרוץ ה־200 שלו בקטגוריה הבכירה ועד אותו הרגע היה הרוכב היחיד במוטוGP שלא ניצח מרוץ ברמה העולמית. הוא ניסה להתנתק, עשה הדמיית מסלול בראשו והתאמץ לשמור על קור רוח.

עם הזינוק אספרגארו נבלע ע"י חורחה מרטין וההול שוט של הדוקאטי, אך הוא הצליח לשמור על קשר עם מי שהיה בן טיפוחיו גם כשמרטין ניסה לברוח והם פתחו פער משאר הרוכבים.
מאחורי השניים התנהל קרב של לוקה מריני, עד שהתדרדר לאחור, רוכבי סוזוקי ופול אספרגארו וההונדה, עד שזה התרסק והשאיר את אלכס רינס לסיים שלישי, כשמאחוריו במקום הרביעי ג'ואן מיר.
למרות הקשיים עד כה בעונה, הצליח פקו בגנאיה ביחד עם הקבוצה למצוא בסיס לכיול הדזמוסדיצ'י ולקבל שוב את התחושה שהייתה חסרה לו מהחלק הקדמי של האופנוע וסיים חמישי. בראד בינדר סיים שישי ואחריו מאווריק וינאלס במקום השביעי והגבוה ביותר עבורו מאז שהועזב מימאהה.
קווארטררו, שסיים שמיני, ממשיך להיות אובד עצות בכל הנוגע לאחיזה מאחור ומהירות הימאהה. בסוף המרוץ הרוכב הודה שכך לא ניתן לזכות באליפות ורמז כי הוא שוקל את עתידו עם היצרן היפני. מרקו בזקי, הרוקי של מוני VR46, סיים תשיעי ואנאה בסטיאניני, שהוביל עד הסופ"ש את האליפות, סיים רק במקום העשירי והסביר שאולי הזמן הקצר על המסלול או עייפות הטכנאים תרמו לתוצאה המאכזבת.

כאשר התנהלו חילופי המקומות בין הרוכבים על המיקומים השלישי ומטה, מקדימה נבנה המתח. מרטין המשיך להוביל את המרוץ אך אספרגארו נראה טוב יותר על האפריליה. היציבות שלו על האופנוע עם המבנה הצר יותר העונה המאפשר לו לשנות כיוונים בקלילות ולהיות מהיר בתוך הפניות נראתה בבירור. אליקס ניסה לעקוף פעמיים בפניה חמש בסוף הישורת הארוכה, אך הניסיונות הסתיימו בהגדלת הפער לטובתו של מרטין אחרי שנכנס מהר מדי לפניות. חמש הקפות לסוף המרוץ, בניסיון השלישי, זה צלח ואספרגארו פתח פער עד שחצה כמנצח את קו הסיום.

"חלמתי על הרגע הזה רבות, חשבתי אמנם שהוא יגיע העונה, רק קצת בהמשכה", אמר מנהל המרוצים של אפריליה מאסימו ריבולה רגע אחרי חגיגות הפודיום. "ראיתי את תהליך התפתחות האופנוע במהלך השנים וראיתי כבר במבחנים המקדימים של העונה שיש לנו סיכוי. זהו ניצחון גדול עבור הקבוצה, זה ניצחון ענק עבור אליקס ואני מאוד גאה בקבוצה ובאליקס. הוא ראוי לניצחון הזה ואחרי 200 מרוצים להיות בפול פוזישן, לקבוע את ההקפה המהירה, ניצחון ולהוביל את האליפות זה יוצא דופן, וזה המינימום שאפשר להגיד על זה".

לניצחון משמעות גדולה עבור אפריליה, שעבדו על פרויקט המוטוGP כמעט עשור והעונה הזו היא עונתם השמינית באליפות. מאז שאליקס אספרגארו הוחתם באפריליה לעונת 2017 היה נראה כי הרוכב הוא הדבר היחיד היציב שם. בני קבוצתו התחלפו בתדירות גבוהה, ההשקעה הכלכלית הייתה נמוכה יחסית וזה ניכר בתוצאות. אפריליה הייתה קבוצת לווין בשיתוף עם גרסיני וחילוקי דעות בין הקבוצה ליצרן הקשו על העבודה השוטפת.
ריבולה, שגוייס לקראת עונת 2019, החל להוביל את השינוי. הוא אפשר לרומנו אלבוסיאנו, שניהל עד אז גם את הפן האנושי והניהולי וגם את כל הפיתוח של האופנוע, להתרכז רק בצד הטכני והתוצאות נראו בשטח כמעט מיד – למרות שעדיין לא היו עקביות. בשלוש העונות האחרונות האופנוע עבר מהפך ואחרי עליות (כמו פודיום בסילברסטון 2021) ומורדות ולא מעט תקלות ובעיות של חוסר אמינות המנועים, המפעל בנואלה סיפק לרוכבים אופנוע מהיר יותר וצר יותר שמאפשר לרוכבים להיות תחרותיים. העונה הם גם מתחרים כקבוצת מפעל לכל דבר ולא בשותפות עם קבוצת לווין.

הפירות של העבודה הקשה הזו, בנוסף לתוואי מסלול המתאים לאפריליה, אפשרו לאליקס לשלוט בסוף השבוע. "זו לא הייתה תוצאה מקרית, זה לא היה מרוץ רטוב או משהו כזה", הוא אמר במסיבת העיתונאים וגם סיפר שחשב לפרוש לפני שנה כי כבר לא עמד בתסכול שחש, כי לא הצליח להראות את יכולותיו במשך כל כך הרבה שנים. עכשיו אחרי הניצחון הראשון הרוכב בן ה־32 שוקל לחתום לעוד כמה עונות ולהמשיך להיות 'הקפטן' כפי שמכנים אותו בקבוצה. "אני כמובן מאוד שמח שניצחתי במרוץ, אבל עבורי זה לא משנה דבר", אמר אחרי שדמעות השמחה התייבשו. "אני בר מזל, העבודה שלי זו התשוקה שלי. המשפחה שלי היא חלום, יש לי כל מה שאדם יכול לחלום עליו. אז בכנות, הניצחון לא ישנה דבר בחיי, אבל עבור כל האנשים באפריליה זהו צעד ענק, כי כאשר סיימתי את התקופה שלי עם סוזוקי לפני שש שנים וחתמתי עם אפריליה אף אחד לא האמין בפרויקט הזה. צעד-צעד הם השיגו את מה שעבדו עבורו כל כך קשה. האופנוע שלהם מוביל את האליפות אחרי פול פוזישן וניצחון, אז לא רק בשבילי, אלא בשביל כולם בנואלה, באפריליה, אני שמח מאוד מאוד".

התמונות מהפאדוק היו מרגשות, מנהלי המרוצים של היצרנים השונים מברכים את חברי הקבוצה של אפריליה, רוכבים עוצרים כדי לחבק את אליקס הנרגש, הרוכב כורע רגל לדבר בטלפון עם אשתו והתאומים שנשארו בבית וגם החיבוק מהאח המאוכזב שהתרסק במרוץ, אך היה מאושר עבור אחיו הגדול. לא היה איש שלא שמח עבור הרוכב ועבור היצרן ביומם ההיסטורי.

ההישג פואטי גם עבור המוטוGP ודורנה, שתחגוג את המרוץ ה־500 בסבב הבא באוסטין בעוד מספר ימים. עד כה העונה על הפודיום היו תשעה רוכבים שונים, המייצגים את ששת יצרני האופנועים באליפות, ושלושה יצרנים שונים ניצחו את המרוצים. האליפות צפופה ומרתקת כאשר כל אחד מהיצרנים יכול לנצח מרוצים ולהשתתף בתחרות על הפודיום. זהו הישג גדול עבור מי שעומד בראש האליפות והזוכים האמיתיים הם האוהדים של הספורט.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל