fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC

מוטוGP ולנסיה: סוף עונה, סוף עידן

מוטוGP ולנסיה: סוף עונה, סוף עידן

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Ducati racing team, Yamaha racing, Pramac Racing

כבר באוסטריה היה ברור שלא משנה מה יקרה על המסלול, הסבב האחרון של העונה הנוכחית יהיה אירוע היסטורי. במקביל למרוץ הסוגר של העונה, יום המרוצים בוולנסיה היה מסיבת פרידה מהאייקון הגדול ביותר שהיה אי פעם במוטוGP. אחרי 26 עונות, 432 מרוצים ו־46,500 קילומטרים שנצברו במרוצים מסביב לעולם, ולנטינו רוסי הוריד את הקסדה וסיים את דרכו כרוכב באליפות המוטוGP.

המחוות לדוקטור לא פסקו: תשעת אופנועי האליפות, ציור הקיר הגדול, קיר התודות ומחוות של רוכבים וקבוצות שונות. תשעת רוכבי האקדמיה עטו קסדות מיוחדות ליום הזה ובמקום הקסדות הרגילות התחרו עם רפליקות של קסדות העבר של המנטור, המדריך – או האח הגדול, כמו שתיאר אותו מורבידלי. במוסך חיכה לוולנטינו שחקן הכדורגל רונאלדיניו, אותו הרוכב האיטלקי מעריץ. "חששתי מאוד מהיום הזה", אמר ולנטינו בסוף היום, "אבל נהניתי יותר ממה שתיארתי לעצמי".

 

קטגוריית MotoGP

אל המרוץ האחרון שלו, ולנטינו זינק מהמיקום העשירי ופתח את המרוץ כאשר הוא שומר על מיקומו. מקדימה רוכבי דוקאטי שזינקו מהשורה הראשונה פתחו חזק. חורחה מרטין, שזינק מהפול פוזישן, ניסה לברוח קדימה, אך בגנאיה שמר על מרחק קטן. רוכבי סוזוקי מיר ורינס זינקו טוב גם הם וניסו להתעלות על הדוקאטים בפניות כאשר חסרון המהירות הורגש היטב בישורת. אולם זה היה נראה קרב אבוד. רינס הצליח לטפס למיקום השלישי, אך התרסק כאשר ניסה לרדוף אחרי בגנאיה ומרטין. מיר ניסה להילחם על הפודיום, אך נאלץ להסתפק במקום הרביעי כאשר מילר, שהתדרדר קצת לאחור, מצא מחדש את קצב הרכיבה שלו והצליח לעקוף חזרה למקום השלישי. פקו הצליח לעקוף את מרטין אחרי שהרוקי עשה מספר טעויות. הרוכב הצעיר ששמר על קצב מהיר למרות שהרגיש חלש עקב נגיף שתקף אותו ערב המרוץ, לא אפשר למילר לסגור את הפער וחצה את קו הסיום שני.

זו הייתה הפעם הראשונה בהיסטוריה ששלושה רוכבי דוקאטי סיימו על הפודיום, הישג מרשים עבור היצרן שזכה בנוסף לתואר יצרן השנה, גם בתואר קבוצת העונה לקבוצת דוקאטי, רוכב הלווין של העונה לזרקו, קבוצת הלווין לקבוצת פראמק ורוקי העונה שלקח חורחה מרטין. לדוקאטי יהיו בעונת 2022 שמונה רוכבים בקטגוריה הבכירה, ופאביו קווארטררו וג'ואן מיר מודים שהם חוששים מהיצרן האיטלקי ומהאתגר בהתמודדות עם רוכבי היצרן האיטלקי במקצי הדירוג וההקפה המהירה הבודדת, כמו גם מהאופן שהם מצליחים לבצע הקפות עקביות במהלך המרוצים.

מיר וקווארטררו סיימו במיקומים הרביעי והחמישי, אחריהם יוהאן זרקו, אשר מתקשה בתחילת המרוצים, סיים שישי. בראד בינדר עם KTM סיים שביעי. שמיני היה זה אנאה בסטיאניני, שזינק רק מהמקום השמונה עשרה, ואליקס אספרגארו תשיעי. ולנטינו רוסי חצה את הקו במקום העשירי ותלמידו פרנקו מורבידלי מיד אחריו.

"אני אהיה לעד גאה שסיימתי את המרוץ האחרון שלי כאחד מעשרת הרוכבים הטובים בעולם", אמר ולנטינו רוסי בסוף היום, אחרי שהתפנה מהחגיגות הסוערות במוסך עם חבריו, צוותו, הקבוצה ורוכבים נוספים. ולנטינו בלע בשמחה את כל האהבה מהפאדוק והאוהדים ולמרות שכביכול היה זה אמור להיות מעמד עצוב, ולנטינו הפך אותו לחגיגה.

 

קטגוריית Moto2

רמי גרדנר זכה בתואר אלוף המוטו2 לעונת 2021. גרדנר זינק מהמיקום השמיני והיה צריך לשמור על פער של נקודה מעל בן קבוצתו ראול פרננדז, הרוקי של קבוצת KTM איו, שזינק שורה לפניו ופתח את המרוץ מצויין, אך דגל אדום בהקפה הראשונה הביא את המרוץ לעצירה. בזקי יצא רחב ויצר מגע עם ויארחה והשניים התרסקו, כאשר בלדסארי נקלע להתרסקות שלא באשמתו. שמן שנשפך על קו הרכיבה אילץ את הנהלת המרוץ להניף דגל אדום עד לניקוי המסלול. מאמץ עילאי של בזקי וקבוצת SKY VR46 אפשרו לו לזנק למרוץ המקוצר של 16 הקפות בלבד כאשר פרננדז וגרדנר עברו דקות מתוחות עד הזינוק המחודש והקרב על התואר.

קורסי היה אמור לזנק מהפול פוזישן כמו בזינוק הראשון, אך תקלה חשמלית מנעה ממנו להתייצב על קו הזינוק. הרוכבים האחרים ניצלו את חסרונו ודחפו קדימה. ראול פרננדז ידע שבשביל הסיכוי לזכות בתואר הוא חייב לנצח ולקח את ההובלה מדיג'אנאנטוניו ופתח פער. פרננדז ניצח את המרוץ השמיני שלו ושבר שיא עבור רוקי במוטו2. מאחור רמי גרדנר נתקע במקום העשירי ואחרי 16 הקפות ארוכות הצליח לחצות את קו הסיום עם מספיק נקודות כדי להיות הרוכב השני בהיסטוריה, אחרי קני רוברטס ג'וניור, בממשיך את דרכו של אביו ולוקח אליפתו עולם.

גרדנר הוא הרוכב האוסטרלי הראשון שמוכתר אלוף עולם מאז קייסי סטונר לפני 9 שנים, הוא ובן קבוצתו ישארו יחד גם במוטוGP בעונה הבאה בקבוצת טק3 על אופנועי ה־KTM.

 

קטגוריית Moto3

עבור ארטיגס, רוכב הונדה בקבוצת לאופרד, היה זה ניצחון בכורה. הקטגוריה הקטנה סיפקה קרב צמוד, מותח ועמוס התרסקויות בסבב הסוגר של האליפות. סרג'יו גרסיה סיים שני ומאסיה שלישי. פדרו אקוסטה, שלקח את תואר האליפות כבר במרוץ הקודם, התרסק אחרי מהלך אגרסיבי של סגנו באליפות דניס פוג'יה. הרוכב האיטלקי קיבל עונש של שלוש שניות כתוצאה מכך וסיים 13.

זה היה יום אמוציונלי של הרבה סופים עם הפרידה לא רק מוולנטינו, אלא גם מאיקר לקואונה, דנילו פטרוצ'י, תומאס לוטי, חפיז שייארין ועוד רוכבים רבים. זה היה המרוץ האחרון של קבוצת פטרונס כמו שהיא, אשר לא תתחרה בעונה הבאה בקטגוריות הקטנות ותמשיך תחת הנהלה ובעלות מעט שונות בשם RNF עם דוביציוזו ודארן בינדר.

בסוף היום, לפני המסיבה השנתית של האליפות בטקס הגאלה. ולנטינו רוסי קיבל את תואר אגדת הספורט. כאילו לא ידענו שהוא כזה.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל