fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטוGP מוג'לו 2022: הגשמת חלום עבור בגנאיה

מוטוGP מוג'לו 2022: הגשמת חלום עבור בגנאיה

תמי גורלי | צילום: MotoGP, Michelin, Mooney VR46, Repsol Honda, Ducati, Yamaha SRL

יום המרוצים של הסבב השמיני לעונה נפתח במזג אוויר מעונן, אחרי לילה גשום. גל החום ששוטף את אירופה נרגע ורוכבי כל הקטגוריות אחרי מקצי חימום בתנאים של מסלול רטוב מהגשם שירד בלילה, יצאו אל מסלול יבש כאשר האורות התחלפו.

מרוץ המוטו3 נגמר בקרב צמוד עד קו הסיום, למרות שבתחילת המרוץ נראה כי פוג'יה שבר את שאר הרוכבים ומצליח לברוח אל הניצחון, אך לרוכב רק נשבר הלב, כאשר הוא מתרסק מההובלה. צמד רוכבי קבוצת אספר חצו את קו הסיום בדרכם אל הפודיום, יחד עם סוזוקי, בן הקבוצה של פוג'יה, שסיים שלישי. בתחילת המרוץ היה נראה שגאוורה ינצח, אך חריגה מתחום המסלול בהקפה האחרונה הובילה לעונש של הורדה אחת במקום – ולנצחון של בן קבוצתו סרג'יו גרסיה. גרסיה, אשר מוביל את האליפות, חיזק את מיקומו עם הגדלת הפער ממתחריו וגאוורה טיפס למקום השני בדירוג. מאסיה התרסק גם הוא וממשיך לחלוק עם פוג'יה את אותן הנקודות בדירוג, במיקומים השלישי והרביעי בהתאמה.

 

פדרו אקוסטה עושה היסטוריה במוטו2, כשהוא מנצח את המרוץ הראשון שלו בקטגוריה האמצעית והופך לרוכב הצעיר ביותר שעושה זאת. אלוף העולם במוטו3 מנצח לראשונה במרוץ מוטו2 בגיל 18 וארבעה ימים, 83 ימים צעיר יותר ממה שהיה מארק מארקז בעונת 2011, כאשר ניצח בלה מאן וקבע את השיא הקודם. אקוסטה, שספג ולמד את כל האינפורמציה והניסיון גם מהקשיים והכישלונות העונה, הוביל את המרוץ מתחילתו, כאשר מאחוריו התנהלו קרבות רבים ולא מעט התרסקויות ותקלות – כמו ארון קנט שניסה להישאר בקצב של אקוסטה, צ'לסטינו וויאטי עם תקלה טכנית וסם לואס שהתרסק אחרי קרב עם בן קבוצתו טוני ארבולינו. האמריקאי ג'ו רוברטס סיים שני ושלישי איי אאוגורה, שמטפס בדירוג האליפות למקום השני ומשווה נקודות לוויאטי, שעדיין מוביל אותה.

 

תוצאות מרוץ המוטוGP הן בגדר חלום שהתגשם עבור פקו בגנאיה. רוכב איטלקי, בקבוצה איטלקית, על אופנוע איטלקי, במוג'לו? אין מושלם מזה. לנצחון השני שלו העונה זינק פקו מאמצע השורה השנייה, אך פתח את המרוץ לא טוב ובתום ההקפה הראשונה היה שמיני, אך שליש לתוך המרוץ הצליח לקח את ההובלה ולא הביט לאחור. הוא עקף את בזקי שזינק שני והצליח להוביל את המרוץ בבית מתחילתו. בזקי חצה בסופו של דבר את קו הסיום חמישי והתקבל בשאגות גדולות ע"י קבוצתו וחבריו. מריני, שזינק לצידו מהשורה הראשונה, סיים שישי ואילו דיג'י, שזינק מהפול פוזישן, חצה את קו הסיום במקום ה־11.
לצידו של פקו סיימו על הפודיום קווארטררו במקום השני ואליקס אספרגארו שלישי. אחרי סופ"ש קשוח ציין רוכב ימאהה שזה היה המרוץ הטוב ביותר שלו העונה, לאחר שהחליטו לחזור לחבילה האוירודינמית הקודמת – למרות שזו החדשה הוספיה להם עוד 3 קמ"ש במהירות בסופית – וזאת כדי שפאביו יוכל לחזור להיות מהיר בפניות. לדבריו, החזרה אחורה היא הסיבה למקום שני – שמרגיש כניצחון. לעומתו, אליקס היה מאוכזב כי סבר שיוכל לנצח בבית עבור אפריליה. הוא טען שזינק ממקום נמוך יחסית עבורו בתקופה האחרונה, שביעי על הגריד, ומאחר שלדבריו "נתקע" אחרי בזקי וזה מנע ממנו להילחם על ההובלה.
זרקו חצה את הקו חמישי, רוכב KTM בראד בינדר הוכיח פעם נוספת שהוא רוכב של יום ראשון וסיים שביעי וטאקה נקאגאמי סיים שמיני – כרוכב הונדה הראשון.

מארק מארקז התקבל במוסך רפסול הונדה במחיאות כפיים על אף שסיים עשירי "בלבד", אחרי שהעדיף לא לקחת סיכונים. מארקז הודיע בתום יום הדירוג כי במהלך הסופ"ש קיבל עדכון מרופאיו שעליו לעבור ניתוח רביעי. הוא זינק למרוץ למרות שידע שזה יהיה המרוץ האחרון לעת עתה, כאשר אינו יודע כמה זמן יארך תהליך ההחלמה. מארקז סיפר בתום המרוץ כי אם היה מקבל את העדכון הרפואי לפני מוג'לו לא היה משתתף, אך מאחר וכבר היה במסלול והיה באמצע יום האימונים החליט להודות ולהיפרד כך מהקבוצה ומהונדה לפני שטס לארה"ב לעבור ניתוח רביעי ביד. "למרות שאולי זה נשמע כמו ההודעה הגרועה ביותר שיכולתי לקבל, אני חש הקלה", סיפר כשהוא נרגש וחושש ממה שעתיד לעבור, "הרופאים יודעים מה הבעיה וכיצד לפתור אותה ואולי אוכל לחזור לחיות ללא משככי כאבים על האופנוע וגם בחיים הרגילים".

רשימת המתרסקים מהמרוץ הייתה ארוכה. שני רוכבי סוזוקי התרסקו, כאשר מיר מאבד את הקדמי ואילו רינס עושה זאת אחרי מגע עם טאקה נקאגאמי, שהוכרז כתקרית מרוץ, אך לדבריו של רוכב סוזוקי היה כתוצאה מרכיבה אגואיסטית ומסוכנת של רוכב הונדה.
אנאה בסטיאניני התרסק גם הוא, כאשר היה במהלך סגירת פערים וטיפוס במקום במרוץ, נכנס מהר מדי לפנייה מספר ארבע בגלל סליפ סטרים מאליקס אספרגארו שרכב לפניו. פול אספרגארו היה המתרסק הראשון של המרוץ, אחרי זינוק לא מוצלח וניסיון לברוח מקבוצת הרוכבים וצפיפות על המסלול.

"כמובן שזה חלום שלי מאז ומתמיד. אמנם מוג'לו אינו המרוץ הביתי שלי כמו מיזאנו, אבל לנצח במוג'לו זה לא פחות ממדהים!", אמר פקו אחרי הנצחון השני שלו העונה. "זה אחד מהמסלולים הקשים ביותר ולכן זה פשוט נהדר. עבדנו קשה כל הסופ"ש ולמרות זינוק לא כל כך טוב בסופו של דבר ניצחתי".

רוכבי שלוש הקטגוריות ימשיכו ישר לסבב הקטלוני בברצלונה, למסלול הביתי לרובם הגדול של הרוכבים הספרדים, ואילו רוכבי המוטוE יאלצו להמתין עד סוף חודש יוני, כאשר יחזרו לסבב הרביעי של הגביע החשמלי.
במרוץ 2 של המוטוE, אשר סגר את היום במוג'לו, ניצח מטאה פרארי (אלוף הגביע בעונת 2019) לראשונה מאז המרוץ הסוגר של העונה הקודמת. הוא לקח בהקפה השלישית את ההובלה מזנוני, רוכב ביתי נוסף, ולא הביט לאחור עד תום ההקפה השישית וקו הסיום. מאחורי פרארי לא פסקו הקרבות, דומיניק אגרטר התדרדר למקום השביעי ופתח קרב ענקים עם אריק גרנאדו, מי שממוקם שני אחריו בדירוג. השניים נלחמו על המקום השישי כאשר לפניהם קנפה, מנטובני, פונס ואלקובה. ששת הרוכבים לא הפסיקו להחליף מיקומים כאשר הם דוחפים עצמם ואת אופנועי אנרג'יקה השוקלים 245 ק"ג עד הקצה. סדר הרוכבים על הפודיום נקבע על קו הסיום כאשר אגרטר מצליח לחצות הקו בדיוק באותו הזמן עם אלקובה ורק בזכות זה שהשוויצרי קבע הקפה מהירה יותר במהלך המרוץ, הוא מוכרז כרוכב שסיים שני. בזכות 20 הנקודות שקיבל, אגרטר הגדיל את פער הניקוד בטבלה ל־28 נקודות.

 

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובה אחת ל מוטוGP מוג'לו 2022: הגשמת חלום עבור בגנאיה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל