fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC

מוטוGP צרפת 21': תוצאות מקצה הדירוג

מוטוGP צרפת 21': תוצאות מקצה הדירוג

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Ducati racing team, Yamaha racing

ביום הראשון של הפעילות בלה-מאן היו כבר 44 התרסקויות, ביום השני היו "רק" 33. לא סתם רוכבי המוטוGP דורשים מדורנה וה-FIM להזיז את תאריך הסבב הצרפתי לחודשי הקיץ, אז בדרך כלל מזג האוויר יציב יותר ולא מהווה כזו סכנה לרוכבי האליפות בכל הקטגוריות. "אנחנו מדברים כל הזמן על בטיחות, בטיחות, בטיחות", אמר אליקס אספרגארו בסוף היום בכעס, "אבל אז אנחנו באים ללה-מאן בזמן הזה של השנה, כאשר טמפרטורת האספלט רק 12 מעלות וצמיגי המישלין וצמיגי דנלופ אשר מספקים לא עובדים בטמפרטורות האלו. אני לא מבין אם זה מצחיק מישהו לראות אותנו מתרסקים, כי בשבילנו זה לא מצחיק. כולם מתרסקים כאן, האם כולנו אידיוטים? אנחנו לא. אין לי בעיה לרכוב בתנאי גשם", הוסיף רוכב אפריליה, "אבל לא כאשר טמפרטורת האספלט 12 מעלות".

קטגוריית MotoGP

אליקס היה מהרוכבים אשר סבלו הכי הרבה בעקבות ההתרסקויות, לא רק שהרוכב בזבז לא מעט מזמנו ביום הראשון של האימונים בהתרסקויות והמתנה בעת תיקון האופנועים במוסך, התקלה נגררה גם ליום השני של הפעילות ואליקס לא רכב זמן רב על המסלול. הוא, רוכבי סוזוקי, פרנצ'סקו בגנאיה, פטרוצ'י – שניצח שנה שעברה במסלול, בינדר ואלכס מארקז לא הצליחו לקבוע הקפות מהירות מספיק במקצה הדירוג הראשון ונאלצו להסתפק במיקום נמוך על הגריד. תנאי מזג אוויר המשתנים מהקפה להקפה, התרסקויות רבות ודגלים צהובים הובילו לביטול הקפות מהירות כשהרוכבים כבר הצליחו לקבוע כאלו.

מי שכן השתלבו לראשונה ב-Q2 היו דווקא שני הרוקיז לוקה מריני עם הדוקאטי של העונה הקודמת ולורנזו סבאדורי עם האפריליה שקבעו הקפות מהירות.
בתחילת המקצה השני היה נראה שהמסלול רטוב אך רוכבי פטרונס ולנטינו רוסי ופרנקו מורבידלי בחרו בצמיגי הסליקס, שאר הרוכבים שיצאו עם צמיגי הגשם שבו במהרה להחליף לאופנועים עם תרכובות יבשות וכיוונון מתאים. למרות ההברקה של פטרונס ולנטינו איבד את היתרון כאשר עשה טעות וביקר בחצץ.

מספר דקות לסיום המקצה היה נראה שמארק מארקז יזנק מהפול פוזישן בלה-מאן, לראשונה מאז 2019 כשלצידו טאקה נקגאמי ופול אספרגארו כאשר לרגע החל טפטוף מחדש ודגל צהוב התנפנף בפניה מספר שלוש אחרי התרסקות של אוליביירה. אך שאר הרוכבים דאגו לחמם מחדש את הצמיגים ודחקו את רוכבי הונדה לשורה השנייה והשלישית. הרוכב הצרפתי והגיבור המקומי, פאביו קווארטררו, קבע זמן מהיר עבור הפול פוזישן עונה שניה ברציפות, לצידו בן קבוצתו בימאהה מאווריק וינאלס ואת השורה הראשונה סוגר ג'ק מילר. מורבידלי, זרקו ומארקז חולקים את השורה השנייה, ולנטינו רוסי בסופו של דבר יזנק מהמיקום התשיעי בקצה השורה השלישית.

 

קטגוריית Moto2

במוטו2 ראול פרננדז קובע את הזמן המהיר ביותר למרות היותו רוקי והקשיים שהיו לו במהלך המקצים המקדימים עקב התנאים המשתנים במסלול. פרננדז גבר על רוכבים ותיקים ומנוסים ממנו כמו בן קבוצתו אשר יזנק מהמקום השביעי, בעוד סם לואס יזנק רק מהמקום העשירי. לצידו של פרננדז יזנקו מרקו בזקי וג'ו רוברטס אשר היה אמור לזנק מהפול פוזישן בעונה הקודמת.

 

קטגוריית Moto3

במוטו3 אנדראה מיניו קובע הקפה מהירה ביותר משתי שניות מכל הרוכבים אשר יזנקו אחריו. האיטלקי, רוכב קבוצת סנייפרס על ההונדה, בחר לצאת עם צמיגי סליקס כאשר כל שאר הרוכבים נשארו על צמיגי הגשם. לצידו לראשונה יזנק ריקרדו רוסי וחמוס מאסיה. בן קבוצתו של מאסיה ומוביל אליפות העולם פדרו קוסטה התקשה מאוד במסלול החדש עבורו ויזנק רק מהמקום ה-21, רק מהשורה השביעית.

 

קטגוריית MotoE

במוטוE, הגביע החשמלי, המקום על הגריד היה אמור להיקבע במקצה E-פול שזה מקצה דירוג בו כל רוכב או רוכבת יוצאים להקפה מהירה אחת בלבד. אך גשם עז שהחל רגע לפני תחילת המקצה אילץ את האליפות להשתמש בנוהל גשם בו הרוכבים יוצאים יחדיו לשתים עשרה דקות ומקסימום 6 הקפות (כולל אאוט לאפ ואין לאפ) ולהזניק אותו בעיכוב קל בגלל עוצמת הגשם. אחרי התרסקויות רבות וביטול הקפות בגלל דגלים צהובים המחייבים האטה, סדר ברוכבים השתנה פעם אחר פעם גם שעה אחר תום המקצה. בסופו של דבר אריק גרנאדו יזנק מהפול פוזישן, לצידו פונס הרוקי ובמקום השלישי מתאו פרארי אשר סבל מהסוללות ומתקלות במהלך המקצים המקדימים.
מרוץ המוטוE ייערך בסוף היום כדי לאפשר יציאת הקטגוריות הסדירות של האליפות בשעה מאוחרת יותר אל המסלול אל מקצי החימום וכך להימנע מהקור של הבוקר.

המרוצים יוזנקו בשעה הרגילה, השידור יחל כ-15 דקות לפני הזינוק.

המוטו3 בשעה 11:45 – בערוץ ספורט 5 לייב

המוטו2 בשעה 13:05 – בערוץ ספורט 5 לייב

המוטוGP בשעה 14:25 – בערוץ ספורט 5 לייב

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל