fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC

מוטוGP קטאר 21': היה שווה לחכות!

מוטוGP קטאר 21': היה שווה לחכות!

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Team Federal Oil Gresini Moto2, PETRONAS Yamaha Sepang Racing Team

מרוץ המוטו3 היה – כמו תמיד בקטאר – צפוף, אגרסיבי ועמוס התרחשויות, עם רוכבים המנצלים את הסליפסטרים על אופנועי ה-250 סמ"ק הקלים יחסית כדי לסגור פערים ולפעמים אפילו להתקדם מתחתית העשירייה להובלה ובאותו אופן גם להידחק מחוץ לנקודות. צמד רוכבי KTM של אקי איו, הרכש החדש של מנהל הקבוצה המבריק, חמואה מאסייה – שזה היה עבורו מרוץ ראשון על KTM – והרוקי פדרו אקוסטה, סיימו על הפודיום ואחריהם דארן בינדר, רוכב הונדה בקבוצת פטרונס. בינדר, שזינק מהפול פוזישן, ניסה להתנהל על פי אסטרטגיה – אבל במוטו3 זה לא פשוט. השלישיה חצתה את קו הסיום בפער של פחות מעשירית. איומה ססאקי, רוכב Tech3, נלחם על מקום על הפודיום, אך התרסק בהקפה האחרונה וג'ון מקפי, שזינק מהשורה הראשונה, היה אחד משלושת הרוכבים שארטיגס, הרוקי של לאופרד, גרם להתרסקותם כשניסה לעשות עקיפה שאפתנית. זהו הניצחון הרביעי בלבד של KTM בקטאר.

סם לואס סומן כמנצח של המרוץ בקטגוריית המוטו2 הרבה לפני שהתחלפו האורות בקטאר. לואס הבריטי היה הרוכב הדומיננטי ביותר במבחנים המקדימים לעונה ובכל האימונים. רוכב מארק VDS זינק מהפול פוזישן ואחרי הקפה במקום השני לקח חזרה את ההובלה ולא הסתכל לאחור. גם בקטגוריה הזו אקי איו ושני הרוכבים החדשים בקבוצתו הרשימו, עם רמי גרדנר שמסיים שני על הפודיום וראול פרננדז הרוקי שנותן פייט רציני ומסיים את המרוץ במיקום החמישי ובפער של כשש שניות מהמנצח. הרוכבים אמנם התפרסו על המסלול, אך הקרב על המקום השלישי על הפודיום – שנסגר בפער של 13 אלפיות השניה בלבד – היה אחד הרגעים המרגשים של היום. לראשונה מאז סילברסטון 2016 (עם סם לואס) קבוצת גרסיני חוזרת אל הפודיום כאשר פאביו די ג'אנאנטוניו מצליח להגן על ההובלה ממרקו בזקי עד קו הסיום אחרי עקיפה נהדרת של דיג'י על רוכב SKY VR46 בהקפה האחרונה. פאביו לא יכול היה לעצור את הדמעות והקדיש את הניצחון למנטור, הבוס והאלוף שהלך לעולמו בחודש פברואר לאחר מאבק ממושך בהשלכות נגיף הקורונה, "לא נשאר לי קול כי צעקתי במהלך כל ההקפה האחרונה" אמר פאביו, "עברנו חורף קשה במיוחד וזו איננה הפתעה לאף אחד. אבל אני יודע שפאוסטו היה איתי היום ואני רוצה להודות לכל הקבוצה שעשתה עבודה נהדרת. התחריתי עם הלב, זה היה מה שהבוס שלנו רצה וזו הייתה תוצאה נפלאה. לכל אורך המרוץ לא פסקתי מלהאמין ובהקפה האחרונה עשיתי את המהלך".

ראוי לציון גם את הרוקי של אמריקן רייסינג, קמרון בובייר, רוקי בקטגוריה אך רוכב עם הרבה ניסיון. בובייר חצה את קו הסיום במיקום ה-11 במרוץ ראשון בקטגוריה התחרותית ומרוץ ראשון בלילה מאז 2009 כשהתחרה בקטגוריית ה-125 סמ"ק.

במוטוGP זה היה אמור להיות היום של דוקאטי. פקו בגנאיה זינק מהפול פוזישן, פתח נהדר ומהר מאוד הצטרפו אליו גם ג'ק מילר ויוהאן זרקו, שזינקו מהשורה השנייה, וחורחה מרטין, שזינק מאמצע השורה החמישית בזכות מנגנון הזינוק הנהדר של הדסמוסדיצ'י. אך הרוח השובבה קצת שינתה את המשחק.

חלק מרוכבי דוקאטי התקשו עם הרוח מסביב למסלול בקטאר ומשחיקה מהירה של הצמיג האחורי. באופן יחסי למהלך סוף השבוע והאימונים, היתרון שלהם במהירות בישורת הארוכה בלוסייל הצטמצם ואפשר לרוכבי ימאהה להילחם חזרה ולטפס במיקומים – ולרוכבי סוזוקי לעקוף ולהתקדם, אחרי שזינקו ממיקומים תשיעי ועשירי על הגריד. מאווריק ויניאלס אמר עם פתיחת העונה שהוא מעוניין להתרכז ביתרונות של ה-M1 וזה מה שהוא עשה. למרות שתחילה איבד מגע עם המובילים הוא תקף את הדוקאטים בסקטורים האמצעיים של המסלול שם הימאהה חזק בפניות. הספרדי שניצח את המרוץ בקטאר ב-2017 נתן מרוץ אגרסיבי, חכם והצליח לשמור על הצמיגים ולחצות את קו הסיום ראשון. ויניאלס לא רק עבד על זינוקים ותחילת מרוצים עם מיכל דלק מלא באימונים, הוא גם עבר תהליך מנטאלי ואינו מסתיר את השינוי בחייו הפרטיים שמשפיעים עליו גם על המסלול, כשהתחתן ומצפה לבת בחודשים הקרובים, "באופן כללי אני מאוד מרוצה" אמר בחיוך גדול בסוף המרוץ והניצחון התשיעי שלו בקטגוריה הבכירה, "קיבלתי סוף סוף את התחושה בחלק הקדמי של האופנוע שהייתה חסרה לי במרוצים רבים והרגשתי נפלא עליו היום". קשה לדעת עדיין אם זהו מאווריק חדש ואם פתר עם קבוצתו את בעיות האחיזה שיש לו, בדרך כלל אחרי שצמיגי הדנלופ של הקטגוריות הקטנות משפיעים על תחושת האחיזה על האספלט עבורו. כל האימונים השבוע נערכו אחרי קטגוריית המוטו2 בגלל תזמון השקיעה ותנאי המסלול ויהיה מעניין לראות כיצד זה ישפיע על רוכב ימאהה כשנגיע לאירופה באמצע חודש אפריל.

בגנאיה, שהוביל את המרוץ עד ההקפה ה-15, איבד את המקום השני ליוהאן זרקו, רוכב פראמק, ונשאר שם עד שהגיע אלוף העולם. אחרי סוף שבוע לא פשוט עבור אלוף העולם ג'ואן מיר, רוכב סוזוקי הוכיח שוב למה הוא ראוי לתואר. הוא טיפס וסגר פערים כשהוא דולק אחרי בן קבוצתו אלכס רינס, עד שעקף גם אותו. בהקפה לפני האחרונה עוקף את בגנאיה ושתי הקפות לפני הסיום מצליח גם לגבור על יוהאן זרקו. הוא לוקח קו רחב בפנייה הסוגרת של המרוץ, לדבריו זה מהלך נכון במקרים מסוימים כי מונע ניצול של סליפסטרים, אך הוא ידע שיגיע דוקאטי מאחוריו. מיר סיים את המרוץ רביעי אך מרוצה, מאחר והוא וקבוצתו מצאו את הפתרון לבעיות שהיו להם במבחן והאימונים אך הודה שהופתע שהגיעו שני דוקאטים ולא אחד וכך נותר ללא גביע…

חמישי חצה את קו הסיום פאביו קווארטררו שלמד, לדבריו, מהעונה הקודמת והסתפק במיקום הזה עם מבט להמשך העונה. הצרפתי במרוץ הבכורה במדי קבוצת המפעל סבל משחיקה של הצמיג האחורי, בעיה ממנה סבל גם ולנטינו רוסי שהתדרדר עד למקום ה-12 – ואפילו יצא מחוץ לנקודות אחרי מגע עם בראד בינדר וה-KTM. בן קבוצתו פרנקו מורבידלי סיים במקום ה-18 בגלל תקלה מכנית של מנגנון הזינוק ובעיה לא מוסברת עם הבולם האחורי עמה מסתבר שהתמודד במהלך כל הסוף שבוע. הוא והקבוצה ידעו מראש שאת המרוץ הזה הוא יתקשה לסיים וניצלו אותו כדי ללמוד ולאסוף אינפורמציה.

אליקס אספרגארו סיים בפער של פחות משש שניות ממנצח המרוץ, שיפור של ארבע וחצי שניות מעונת 2019 ושיפור של כמעט חצי דקה מעונה קודם לכן, אחריו חצה את קו הסיום פול אספרגרו וההונדה – רק אחרי שבעה ימי רכיבה על ה-RC213V, סטפן בראדל שמחליף עדיין את מארק מארקז סיים מחוץ לעשירייה כששני רוכבי LCR גומרים אותו בחצץ. טאקה נקגאמי מתרסק בפנייה מספר 9 בהקפה השביעית, ואלכס מארקז שקיבל נשיקה מדנילו פטרוצ'י בפנייה הראשונה של המרוץ התדרדר לאחור ואחרי מאבק עד המיקום ה-14 מאבד את הקדמי בהקפה 14.

ג'ק מילר המאוכזב, שסבל מאוד מהצמיג האחורי, סיים תשיעי רק שתי שניות לפני הרוקי הראשון שחצה את הקו, אנאה בסטיאניני, על דגם מיושן יותר של הדסמוסדיצ'י. ה"ביסט" ניהל מרוץ חכם ומאופק למרות שהיה רק במקום ה-19 בתום ההקפה הראשונה. אלוף העולם של המוטו2, רוכב אספוסנורמה אווינטיה, עצר את השעון בפער של יותר מחמש שניות משני הרוקיז האחרים של דוקאטי, מרטין ומריני במקומים 15 ו-16 בהתאמה.

עבור KTM זה היה יום שעדיף לשכוח, דנילו פטרוצ'י סיים את המרוץ כבר בפנייה הראשונה ושאר רוכבי היצרן האוסטרי נאבקו בתחתית הניקוד כשאוליביירה ובינדר צוברים חמש נקודות יחד ומדווחים שסבלו מחוסר יציבות וקושי בכניסה לפניות בגלל הרוח החזקה.

לרוכבים ישנם רק מספר ימים להתאושש (וגם חיסון נוסף לקבל) עד שהאורות מסביב למסלול לוסייל ידלקו בשנית לסבב הבא.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל