fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

מוטוGP | תוצאות מקצה הדירוג – מנדליקה 2022

מוטוGP | תוצאות מקצה הדירוג – מנדליקה 2022

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Ducati racing team, Yamaha racing, Pramac Racing

בפעם הקודמת שהאליפות ביקרה באינדונזיה, ניצח במרוץ המוטוGP, שבאותם ימים היה 500 סמ"ק, טדיוקי אוקדה. על קו הזינוק התייצבו בקטגוריות השונות לוצ'יו צ'קינלו, הבעלים של קבוצת LCR, אמיליו אלזמורה, הסוכן של המארקזים, אלברטו פוייג', המנהל הספורטיבי של הונדה, מקס ביאג'י, שכיום מנהל קבוצה במוטו3 ועוד דמויות מפתח בפאדוק, כמו חורחה מרטינז, שהוא הבוס והבעלים של קבוצת אספר כיום, שסיים שלישי על הפודיום כסגן שני לוולנטינו רוסי. הציפייה לחזרת הרוכבים למסלול הייתה גדולה כמובן, הפופולריות של המוטוGP משתווה על ידי המקומיים כמעט לזו של הכדורגל והרוכבים, למרות הבעייתיות של המסלול, שמחו לבוא.

קטגוריית MotoGP

כאשר נערך המבחן המקדים של העונה במנדליקה, בחודש פברואר, המסלול שנחנך רק שנה שעברה נראה מבטיח. המסלול מהיר, למרות היותו קצר, ואוגד בתוכו 17 פניות. מריני תיאר את המקטע השני כאחד הטובים בהם רכב אי פעם ובעיקר פניה שש. המיקום של המסלול כאילו לקוח מגן עדן וקבלת הפנים על ידי האוהדים כבר למבחן, הבהירה עד כמה הקהל המקומי כָּמֵהַּ לשובה של האליפות. מה שעוד התגלה במבחן היה שנוצרת התפרקות של האספלט כתוצאה מהחום ולכן אבנים ניתכות ברוכבים. הבעיה טופלה בזריזות והאזור בין פניה 17 לפניה חמש אוספלט מחדש בחמישה שבועות. נראה שאנשי מישלין, יצרן הצמיגים הבלעדי, גם הם גילו משהו במבחן – שחם באינדונזיה. נתון שכנראה היו מגלים בחיפוש פשוט בגוגל או כל אפליקצית מזג אוויר. על כן מישלין החליטו להחליף את הצמיגים שהביאו ופיתחו בשנים האחרונות לצמיגים שלא השתמשו בהם מאז מרוץ בוריראם (תאילנד) ב־2019. תרכובת הגומי של הצמיגים האחוריים דומה לפיתוחים האחרונים אך בסיס הצמיג מבוסס על פיתוח ישן יחסית, פיתוח שאף אופנוע על הכביש אינו מותאם לו כבר. החשש של מישלין היה שעם טמפרטורת אספלט של 65 מעלות, כמו שהיה צפוי, הצמיגים מהמבחן לא יחזיקו מעמד במהלך המרוץ והצמיגים שהחליטו להביא בזכות מבנה קשיח יותר לא יתפרקו.

ההחלטה של מישלין התקבלה בביקורת. טמפרטורת המסלול צנחה בימים האחרונים עקב הגשם, רוחות ועננות. הצמיגים לא מספקים אחיזה ונוצר ספין קשה בצד הימני של הגלגל האחורי. הסובלים העיקריים הם רוכבי הונדה אשר ה־RC213V החדש אינו מותאם כלל לצמיגים האלו, אך גם כל שאר היצרנים מתקשים. בעיות האחיזה בחלק האחורי משפיעות גם על החלק הקדמי ועל שחיקת הצמיג ובמהלך היומיים הראשונים במסלול נראו, מבלי להגזים עשרות רגעי "כמעט ונפגע", זאת מלבד שמונה ההתרסקויות של המוטוGP. אפילו רוכבים שזינקו מהשורה הראשונה נאלצו "להציל" את האופנוע בהקפה המהירה.

מישלין אומרים שניתן לטפל בנושא האחיזה והספין האחורי בהורדת הכוח, משחק עם האלקטרוניקה והכיול. התנאים המשתנים במסלול הממוקם באזור טרופי אינו מאפשר לרוכבים ליהנות מכל המקצים לשם כך ולכן הם נאלצים לקחת סיכונים כדי להתברג במקום גבוה על הגריד. אמנם אחרי כל ההקפות קו הרכיבה אינו צר כמו בזמן המבחן, אך עדיין יהיה קשה לעקוף בזמן המרוץ ולכן המיקום בזינוק חשוב מתמיד. מקצה רטוב בבוקר יום שבת גרם לכך שרוכבים כמו מארק מארקז, פקו בגנאיה, פול אספרגארו וג'ואן מיר השתתפו במקצה הדירוג הראשון. מארקז ניסה לבצע שלוש יציאות למסלול והסתכן בלגמור לעצמו את הצמיגים הרכים, העיקר לא לזנק נמוך על הגריד, אך התרסק פעמיים בתחום חמש דקות ויזנק למרוץ רק מהמקום ה־14 (אחרי שטיפס מקום אחד בגלל עונש שקיבל מורבידלי). בן קבוצתו פול אספרגארו יזנק מהשורה השישית, אלכס מארקז מהשורה השמינית וטאקה נקאגאמי מהמקום האחרון על הגריד. "לכולנו יש בעיות", אמר פול בסוף יום הדירוג, "גם לנו היו בעיות, אז הונדה שיפרו את המצב על ידי בנייה של אופנוע חדש לחלוטין לא על ידי החזרת אופנוע שנבנה לפני ארבע שנים", אמר הרוכב שהתקשה לשלוט ברגשותיו והוסיף שלא ייתכן שמפעל משקיע מיליונים לייצר אופנוע מתאים לצמיגים שמישלין מחליטים להחליף ללא התראה וטוען שיכלו לחשוב על פתרון אחר.

גם ג'ואן מיר לא הצליח לטפס לחלקו השני של מקצה הדירוג אחרי התרסקות והוא יזנק מתחתית השורה השישית. שני רוכבי דוקאטי היו אלו שצלחו את המקצה עם בגנאיה ראשון והרוקי של גרסיני דה ג'אן אנטוניו כרוכב השני. די ג'י הפתיע את שאר הרוכבים ,אך בחלק השני של מקצה הדירוג קצת התקשה ויזנק מאמצע השורה הרביעית. פאביו קווארטררו חזר לעמדת הפול פוזישן אחרי ארבעה סבבים בהם התקשה בקביעת הקפה מהירה. רוכב ימאהה לא קבע הקפה מושלמת, אלא פחות גרועה מכל הרוכבים האחרים. מרטין, שיזנק שני, כמעט איבד את הקדמי ואז גם את האחורי בהקפה המהירה וגם לזרקו, שיזנק שלישי, היו כמה רגעים של כמעט.
בשורה השנייה יזנקו בינדר עם ה־KTM במקום הגבוה שלו בקטגוריה ומיגל אוליביירה מהמקום השביעי.

בסטיאניני חמישי, בגנאיה שישי וג'ק מילר תשיעי. אלכס רינס, למרות תקלה, ואופנוע שעלה באש במקצה האימון הרביעי (והפסקה ארוכה כתוצאה מכך לצורך ניקוי המסלול) ולמרות שהוא סובל כבר יומיים מקלקולי קיבה הצליח לקבוע זמן מהיר מספיק לאמצע השורה השלישית. זרקו אגב התרסק גם הוא באימון הרביעי אחרי שעלה על שאריות השמן של ה־GSX-RR.
מורבידלי שהתרסק בתחילת המקצה יזנק רק מהמקום ה־15, אחרי שקיבל עונש כי לא השתתף במאמץ ניקוי הגריד ע"י כל הרוכבים בתום האימון השלישי למרות שהיה אמור לזנק מהמקום ה־12. מורבידלי היה אמור להצטרף לשאר הרוכבים בקטגוריה לאימון זינוק מאזור קו ההתחלה כדי לעזור לשפר את תנאי האספלט לקראת המרוץ.

 

קטגוריית Moto2

עבור רוכב קבוצת אספר הבריטי ג'ייק דיקסון יהיה זה פול פוזישן ראשון, כשלצידו יזנקו מהשורה הראשונה אוגוסטו פרננדז וסם לואס.

 

קטגוריית Moto3

רוכב קבוצת פרוסטל קרלוס טאטאי יזנק מהפול פוזישן הראשון עבורו וגם עבור אופנוע של CFMOTO הסינית. לצידו יזנקו שני רוקיז – מוריאירה הברזילאי והכוכב הבייתי האינדונזי אג'י, רוכב קבוצת הונדה אסיה.

 

לא ברור מה יהיו תנאי מזג האוויר וזו השאלה הפשוטה מכולן לקראת יום המרוצים, יהיה שווה לקום בבוקר לראות כיצד יתמודדו האופנועים, צמיגים, הדלק והרוכבים עם התנאים הלא פשוטים.

תחילת השידורים בשעה 05:45 בערוץ ספורט 5 LIVE, זינוק מוטו3 בשעה 06:00, מוטו2 בשעה 07:05 ומוטוGP בשעה 08:25, זינוק ב־09:00.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובה אחת ל מוטוGP | תוצאות מקצה הדירוג – מנדליקה 2022

  1. אפשר הסבר טכני מה הקטע עם התאמת האופנוע לצמיגים וזה שהאופנועים הישנים יותר התאימו לצמיג הנוכחי?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל