fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה

פאוסטו גרסיני הלך לעולמו

פאוסטו גרסיני הלך לעולמו

תמי גורלי | צילום: Gresini racing, HRC, MotoGP, FIM

כשפאוסטו גרסיני היה בן 14 הוא הלך להיות עוזר מכונאי, הוא רצה ללמוד כיצד לטפל באופנועים עליהם הוא חלם לטפס ולהתחרות מסביב למסלול. בגיל 17 הגיעה ההזדמנות הראשונה בתחרויות מקומיות, אבל רק כשהיה בן 21 משך את תשומת ליבם של קבוצות באליפות העולם כשהתחרה במרוץ בינלאומי במיסאנו. את הקריירה העולמית פתח עונה אחר כך, כשהוא מתחרה עם MBA באליפות ה-125 סמ"ק בקבוצה קטנה, כשהוא מתפקד גם כאחד המכונאים – בגלל תקציב צנוע. באמצע העונה הבאה הוא מחליף ליצרן האופנועים גרלי ומסיים כסגן שלישי. בעונת האליפות 1985 הוא מוכתר כאלוף עולם בקטגוריה הקטנה, עם שמונה פודיומים מתוך 10 מרוצים, כשהוא משאיר מאחור רוכבים כמו אנחל ניאטו ולוקה קדלורה, שהוכתר אלוף בעונה שאחרי. ב-1987 גריסיני קוטף תואר שני והפעם עם 10 ניצחונות מתוך 11 מרוצים, כשרק במרוץ האחרון הוא מסיים בחצץ. עם המעבר של האליפות לאופנועי שתי פעימות, גרסיני עובר תקופה קשה אך כשמתחיל להתחרות עבור הונדה הוא חוזר לנצח ועד שפרש בסוף עונת 1994 הוא מסיים עוד פעמיים כסגן אלוף העולם.

ב-13 עונות הוא מזנק ל-132 מרוצים, עולה על הפודיום 47 פעמים – מתוכן 21 נצחונות – וצובר 1,093 נקודות.

שנתיים אחר כך פאוסטו חוזר לפאדוק כשהוא מקים קבוצה במוטוGP. הוא מחתים את אלכס בארוס על ההונדה NSR500V. לוריס קפירוסי רוכב עבורו כשהקבוצה עוברת להתחרות באליפות ה-250 סמ"ק, "הרגע המיוחד ביותר עבורי כמנהל קבוצה היה הניצחון הראשון של לוריס באליפות העולם, זהו רגע שלא אשכח לעולם" הוא סיפר בראיון.

לוריס מסיים שלישי את העונה הראשונה של הקבוצה בקטגוריה האמצעית וכשהאיטלקי עוזב ומטפס לקטגורייה הבכירה הוא מוחלף ברוכב יפני צעיר, דיג'ארו קאטו. את העונה הראשונה הוא מסיים כסגן שני עם ארבע נצחונות ובעונה הבאה הוא כבר מביא תואר אליפות ראשון לקבוצת גרסיני. הביטחון של הונדה בפרויקט, בקבוצה ובמי שעומד בראשה גורם לגרסיני להקים מחדש קבוצה במוטוGP עם קאטו כרוכב בודד.

עונת 2003 הייתה אמורה להיות העונה של גרסיני כשלצידו של קאטו הוחתם גם סטה ג'יברנאו הספרדי וטלפוניקה מגבים את הקבוצת הלווין שהתנהלה כמעט כמו קבוצת מפעל של הונדה. אך כבר במרוץ הראשון טרגדיה פוקדת את הקבוצה הקטנה והמשפחתית כשקאטו נהרג. "מערכת היחסים שלי עם דיג'ארו הייתה מיוחדת ואין לי מילים לתאר את גודל הכאב. קאטו היה איש יקר, אדם נהדר, מעבר להיותו אלוף נפלא", אמר פאוסטו במלוא שלוש שנים למותו.

למרות המכה הקשה הקבוצה ממשיכה להתחרות. סטה ג'יברנאו מנצח את המרוץ הראשון אחרי שהאליפות חוזרת למסלול ומסיים שני באליפות, עם ארבעה ניצחונות, וממשיך ומגיע לאותו הישג גם ב-2004. פאוסטו והקבוצה שהנהיג היו כמו דוד מול גוליית על מסלול המרוצים, עם קרבות ענקים בין סטה לוולנטינו ואחר כך בין מרקו מלנדרי לוולנטינו.

עם השנים עוברים בקבוצה של גרסיני רוכבים רבים, כשהוא מחפש לא רק כשרונות צעירים ומבטיחים – אלא גם מוצא את תפקידו כמנהל ובעלים של קבוצה כשליחות לעזור לרוכבים צעירים שהתקשו מבחינה כלכלית ואמצעים.
בעונת 2010 הקבוצה חוזרת לקטגוריה האמצעית, העונה הראשונה של קטגוריית המוטו2 עם טוני אליאס ויצרן השלדות מוריוואקי. גרסיני זוכים באליפות הראשונה בהיסטוריית הקטגוריה והשנייה שלהם. עונת 2010 הייתה גם העונה הראשונה של מרקו סימונצ'לי במוטוGP. ב-2011 טרגדיה שנייה פוקדת את קבוצה במרוץ בספאנג כאשר סימונצ'לי נהרג "הוא היה על הפודיום רק פעמיים", סיפר פאוסטו, "ואז הגיע אותו יום ראשון מקולל שלקח אותו מאיתנו. בכמה שנים כמנהל קבוצה איבדנו שני רוכבים מאוד חשובים ובתפקיד שלי, בנוסף לזה, זה גם לא היה קל. עברתי ימים לא פשוטים והיה קשה שלא להיבלע בתוך כל זה".

אחרי סימונצ'לי קבוצת גרסיני כבר לא בלטה בקטגוריית המוטוGP, כשהם לוקחים חלק בתהליך הפיתוח של ה-CRT, ובעונת 2015 הם נכנסים לשותפות עם אפריליה, כשהיצרן האיטלקי מתקשה לספק את הכלים וההתחייבות שלו בפני הקבוצה וגרסיני בפרט. במקביל הקבוצה האיטלקית שהסתעפה גם לקטגוריה הקטנה, המוטו3, מתחילה לקטוף שם את הפירות עם האליפות של חורחה מרטין וסגנות של פאביו די ג'אנאנטוניו בעונת 2018 ובעונת 2019 הקבוצה גם זוכה בתואר האליפות של הגביע החשמלי, המוטו,E עם מתאו פרארי.

עונת 2021 ועונות 2022 אמורות להיות עונות חשובות עבור הקבוצה. למרות הקשיים, פאוסטו שזכה לכבוד גדול של הקולגות והמתחרים בפאדוק ושל נותני החסויות, ממשיך למצוא מימון לקבוצות הקטנות והלחץ שהפעיל על אפריליה דחף את היצרן בפיתוח.
פאוסטו גם הודיע על התנתקות מאפריליה לקראת עונת 2022 כשהוא מתחייב לקבוצה עצמאית במוטוGP בשליטה מלאה שלו והיה במשא ומתן עם מספר יצרנים לאספקת האופנועים, אך כל זה קרה עוד לפני שחלה בקורונה.

אחרי שנה בדרכים ועונה מלאה בה גרסיני מצליח להימנע מלחלות בנגיף, דווקא בבית רוכב העבר נדבק וב-27 לדצמבר אושפז בבית החולים. מצבו של פאוסטו נע ונד בחודשיים האחרונים אך התדרדרות קשה חלה לפני שבועיים ואמש בשעה 10:02 הוא הלך לעולמו מסיבוכי המחלה. לפאוסטו, שחגג שישים רק חודש שעבר כשהוא במיטה בבית החולים, לא היו מחלות קודמות ולא השתייך לקבוצות סיכון.

פאוסטו אהב מאוד את מה שעשה והשקיע את כל ליבו בקבוצה, ברוכבים, בספורט. עם כל הסבל והכאב שהקבוצה ואנשי הצוות הנאמנים עברו בשני העשורים האחרונים, הם נשארו מאוחדים וגאים, כשפאוסטו שומר קרוב לליבו את כל הרוכבים אשר רכבו עבורו וגם את משפחותיהם של קאטו וסימונצ'לי שאותם מעולם לא שכח.

האיש קטן הקומה אבל כל כך גדול הזה היה דמות חשובה וחיונית בפאדוק, כפי שספד לו אתמול כרמלו אספלטה, יו"ר דורנה, "יום עצוב מאוד", הוא פתח את דבריו "דיברתי עם פאוסטו ב-27 בדצמבר לפני שנכנס לבית החולים וחשבנו שזה יהיה פשוט. מאז דיברנו כשיכול היה, אבל בשבועיים האחרונים הוא היה במצב קשה מדי. זה יום עצוב מאוד ואני שבור. אנחנו נתגעגע לפאוסטו מאוד, הוא היה איש נהדר. רוכב נפלא, מנהל קבוצה מצויין אבל עבורי הוא היה בעיקר חבר יקר. זה רע מאוד. אנחנו נמשיך, אבל הזיכרון שלו יהיה עמנו לעד".

אספלטה, דורנה, IRTA והארווי פונצ'רל מתחייבים לנסות לעזור לקבוצה להמשיך ולהתקיים. כיום, בנוסף לארבע הקבוצות במוטוGP, הקבוצה גם מתחרה באליפות איטליה ומטפחת רוכבים צעירים. מי שעומד כרגע בראשה הוא יד ימינו של גרסיני, קרלו מרליני, שאחראי ביום יום על השיווק של הקבוצה.

אלוף עולם פעמיים, חמש אליפויות עולם כמנהל קבוצה, והצלחות שכללו 171 פודיומים, מתוכם 56 ניצחונות ב-774 מרוצים שונים בהם הרוכבים שלו זינקו. אלכס בארוס, קפירוסי, קאטו, אלזמורה, רוברטו רולפו, ג'יברנאו, קולין אדוארדס, מרקו מלאנדרי, טוני אליאס, נאקאנו, דה אנג'ליס, סימונצ'לי, מלנדרי, אאויאמה, פירו, טקהאשי, באוטיסטה, אנטונלי, בלדסארי, רדינג, אנאה בסטיאניני, בראדל, סם לואס, לוקאטלי, חורחה מרטין, אנדראה יאנונה, אליקס אספרגארו ועוד רבים רכבו עבור הקבוצה ב-23 השנים בהן עמד בראשה.

מעבר לחייו בפאדוק פאוסטו היה גנן נלהב ודייג אשר אף פעם לא אמר לא לברביקיו איכותי, אך בעיקר היה בעל אוהב לנדיה ואב מסור ללורנזו, לוקה, אליס ואגנס.

#CiaoFausto

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

2 תגובות ל פאוסטו גרסיני הלך לעולמו

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל