מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
דוקאטי: פניגאלה V4 חדש ל־2025
כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן
אחרי שנתיים מוצלחות על מסלול המרוצים, יצרנית האופנועים האיטלקית מציגה דור חדש לסופרבייק שלה, ה־Panigale V4, עם עיצוב חדש וזרוע אחורית דו-צידית, שיפורים אווירודינמיים ואלקטרוניים ועדכונים נוספים.
העיצוב החדש של הפניגאלה V4 נובע מגישה חדשה של היצרנית בכל הנוגע לאווירודינמיות, שעד עתה נוצרה כחבילה נוספת על העיצוב, וכעת מהווה חלק יסודי בעיצוב האופנוע מההתחלה. הפיירינג החדש מוריד את מקדם החיכוך ב־4% ומגן על הרוכב מפני הרוח בצורה יעילה יותר, בעוד הכנפונים החדשים המשולבים בפיירינג שומרים על אותם מאפייני הצמדה של הדגם היוצא. יתר השינויים במעטפת יוצרים אופנוע חד יותר בשינויי כיוון וגם משפרים את היעילות של מערכת הקירור, עם זרם טוב יותר למצנן השמן.
במרכז העיצוב של דוקאטי לקחו השראה מה־916 האגדי של המותג וניסו לשלב אותו עם המאפיינים הארגונומיים והאווירודינמיים של ה־Desmosedici GP, כשרוחו של הדגם האייקוני מתבטאת בעיצוב הפניגאלה V4 החדש בהורדת פתח יניקת האוויר אל מתחת למסכת החזית, לשמירה על חזית נקייה יותר, וזנב ארוך ורחב יותר. עיקר השינויים הארגונומיים בפניגאלה V4 החדש נמצאים בעיצוב מיכל הדלק והמושב, ונועדו לאפשר לרוכב יותר מרחב תנועה על האופנוע וחיבור טוב יותר לאופנוע בבלימה וכניסה לפניות. הרגליות צמודות יותר לאופנוע ב־10 מ"מ ובכך מגדילות את מרווח ההטייה.
מנוע ה־Desmosedici Stradale של הפניגאלה V4 החדש מקבל עדכונים קלים הכוללים שינויים בתזמון השסתומים ובמערכת היניקה, משאבת שמן ואלטרנטור מה־V4 R וחלקים נוספים מהגיר של ה־Superleggera V4. למרות הדרישות המחמירות של תקן האירו5+, מנוע ה־V4 בנפח 1,103 סמ"ק מייצר הספק של 216 כ"ס ב־13,500 סל"ד ומומנט של 12.3 קג"מ ב־11,250 סל"ד, כשההספק יכול לעלות עד ל־228 כ"ס עם התקנת מערכת הפליטה הייעודית מתוצרת אקרפוביץ'.
הפניגאלה V4 החדש מקבל גם זרוע אחורית דו-צידית – במקום החד-צידית המוכרת – שפותחה במיוחד לדגם, עם עיצוב חדשני וקל שמסייע ליצרנית להגיע ליעדי קשיחות השלדה שהציבה לדגם החדש, עם שינויים קלים גם לשלדה עצמה, ששוקלת 3.47 ק"ג לעומת 4.2 ק"ג בדגם היוצא. הזרוע האחורית החדשה, שנקראת Ducati Hollow Symmetrical Swingarm, שוקלת 2.7 ק"ג פחות מהחד-צידית של הדגם היוצא. גם מערכת הבלימה של הפניגאלה V4 החדש קלה יותר, עם קליפרים Brembo Hypure, שגם יעילים יותר בפיזור החום בבלימה.
דוקאטי ובוש פיתחו יחדיו את מערכת ה־Race eCBS, המאפשרת לרוכב לשלוט בפעולת הבלם האחורי לרכיבה במסלול ולהמשיך את פעולתו או לאחר אותה, בהתאם להעדפותיו, שכמו ה־Hypure של ברמבו מותקנת לראשונה בדגם החדש. 70 חיישנים באופנוע מעבירים מידע ל־Ducati Vehicle Observer החדש, שפותח ע"י מחלקת המרוצים, ול־IMU שיחדיו מדייקים ומשפרים את ביצועי מערכות העזר האלקטרוניות. החבילה האלקטרונית כוללת בקרת אחיזה, ווילי וסחיפה, בקרת שיגור, בלימת מנוע, ABS, בקרת שיוט וקוויקשיפטר דו-כיווני.
צג חדש בגודל 6.9 אינץ', בהשראת אופנוע המוטוGP של החברה, מציע מספר מצבי תצוגה ושפע של נתונים, הכוללים במצב Track מד כוח G, תצוגת מומנט וכוח, זווית הטייה, מד הקפה (בשילוב GPS), כמו גם נתונים יום יומיים יותר במצב Road, הכוללים גם תצוגת ניווט, הזרמת מדיה, שליטה על הסלולרי ועוד. מהלך הגלגל מקדימה עומד על 125 מ"מ ומאחור 130 מ"מ, המושב בגובה 850 מ"מ, בסיס הגלגלים באורך 1,485 מ"מ, זווית ההיגוי בת 24°, המפסע 98 מ"מ, מיכל הדלק בנפח 17 ליטר, וצמיגי הפירלי דיאבלו סופרקורסה SP-V4 במידות 120/70-17 מקדימה ו־200/60-17 מאחור. הפנגיאלגה V4 מגיע כסטנדרט עם מושב יחיד, וניתן לרכוש בתוספת תשלום את כל הנדרש להרכבה.
בעוד ה־V4 הבסיסי מוצע כסטנדרט עם מזלג Showa BPF בקוטר 43 מ"מ ובולם Sachs אחורי, בעלי כיוונון מלא, משכך היגוי של Sachs, גלגלים ייצוקים רגילים ומצבר רגיל, ה־V4 S מגיע כסטנדרט עם מערכת מתלים אלקטרוניים בעלת מזלג אוהלינס NPX-30 ובולם TTX 36 אחורי, משכך היגוי של אוהלינס, גלגלי אלומיניום קלים ומצבר ליתיום, משקלו "הרטוב" לפני דלק עומד על 187 ק"ג – 2 ק"ג פחות מהדגם היצוא – לעומת 191 ק"ג ב־V4 הרגיל. שיווקו של הפניגאלה V4 החדש יחל כבר בחודש ספטמבר הקרוב.
מה עם פיזור החום מתחת לרגליים? בפעם האחרונה הייתה לי כוויה בלי שנגעתי במשהו חם . רק האוויר החם שרף אותי .
מה זה? יצא להם עיצוב שמזכיר כריש פטיש..