מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
חדש בישראל: דגמי אפריליה, הוסקוורנה ומוטו גוצי 2025
![חדש בישראל: דגמי אפריליה, הוסקוורנה ומוטו גוצי 2025](https://motomagazine.co.il/wp-content/uploads/2025/01/New-Israel-Aprilia-Husqvarna-Moto-Guzzi-2025-models_13.jpg)
כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרנים
עופר אבניר מודיעה על הגעתם של 5 דגמים חדשים לשנת 2025 של מותגי אפריליה, הוסקוורנה ומוטו גוצי; קטנוע עירוני של אפריליה, 3 אופנועי ביניים מאפריליה והוסקוורנה ואדוונצ'ר הדגל של מוטו גוצי.
הדמיון בין האפריליה SR 125 לפיאג'ו טייפון לא מקרי, הוא מבוסס על אותה הפלטפורמה של הטייפון 125 (4 פעימות) שהגיע לישראל בשנים 2011-2013, ומשמש בן-דוד ספורטיבי, הנבדל ממנו בגרסת 2025 בגלגלי 14 אינץ' הנועלים צמיגים במידה 120/70-14; עיצוב מודרני וחד יותר עם תאורת LED מלאה, גרפיקה בולטת, לוח מחוונים דיגיטלי ופלסטיקה טקסטורה מיוחדת; מנוע i-get חדש בנפח 124 סמ"ק, מוזרק דלק ומקורר אוויר עם גל-זיזים עליון יחיד ו־3 שסתומים, המייצר הספק של 9.8 כ"ס ב־7,750 סל"ד, מומנט של 1 קג"מ ב־5,750 סל"ד ותצרוכת דלק של כ־41 קמ"ל.
מערכת הבלימה משולבת, עם דיסק קדמי יחיד בקוטר 220 מ"מ ותוף מאחור. מתחת למושב, בגובה 780 מ"מ, ישנו תא אחסון עם מקום לקסדת 3/4 ושקע טעינה USB לסלולרי. בסיס הגלגלים באורך 1,365 מ"מ, מיכל הדלק בנפח 6 ליטר, אורכו הכללי 1,985 מ"מ, רוחבו 735 מ"מ ומשקלו הרטוב 118 ק"ג. מחירו די נמוך, 13,980 ₪ על הכביש, ובאופן מפתיע דומה מאוד למחירו של הטייפון 125 ששווק כאן לפני קצת יותר מעשור.
ה־RS 457 של אפריליה הוא מדרגת הכניסה לעולם האופנועים הספורטיביים של המותג מנואלה, עם מנוע טווין מקבילי בנפח 457 סמ"ק, מקורר נוזל עם 4 שסתומים לצילינדר וגל-זיזים עליון כפול, המייצר הספק של 47.6 כ"ס ב־9,400 סל"ד ומומנט מרבי של 4.3 קג"מ ב־6,700 סל"ד. החבילה האלקטרונית כוללת מצערת 'רכב-על-חוט' אלקטרונית עם שלושה מצבי רכיבה – אקו, ספורט וגשם – בקרת אחיזה בעלת שלושה מצבים ואפשרות לכיבוי, מערכת ABS עם אפשרות לכיבוי מאחור, צג TFT בגודל 5 אינץ', תאורת LED מלאה וכאופציה בתוספת תשלום גם קוויקשפיטר דו-כיווני ומערכת קישוריות בלוטוס.
המנוע מותקן כגורם נושא עומס בשלדת קורה כפולה מאלומיניום שדומה לזו של ה־RS 660, בעלת מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ מקדימה ובולם אחורי שמכווננים לעומס קפיץ, עם מהלך גלגלים של 120 מ"מ ו־130 מ"מ, בהתאמה. מערכת הבלימה של ByBre בעלת דיסק יחיד בקוטר 320 מ"מ וקליפר רדיאלי עם 4 בוכנות מקדימה, דיסק בקוטר 220 מ"מ עם קליפר חד-בוכנתי מאחור וצינורות בלם שזורים מפלדה. הגלגלים הייצוקים נועלים צמיגים במידות 110/70-17 מקדימה ו־150/60-17 מאחור. המושב בגובה 800 מ"מ ומשקלו הרטוב, כולל 13 ליטר דלק, עומד על 175 ק"ג, יחס ההספק/משקל המינימלי המותר בקטגוריה שמאפשר לאופנוע לשמור על ההספק המקסימלי לקטגוריית הרישוי A1. מחירו של ה־RS 457 עומד על 49,580 ₪.
צמד החצים של הוסקוורנה, הוויטפילן 401 והסווארטפילן 401 שהשתדרגו במהלך השנה שעברה, שומרים על עיצוב הרטרו-מודרני הייחודי שלהם – הנבדלים בעיצוב בסגנון קפה רייסר או סקרמבלר, בהתאמה – ומקבלים שדרוג משמעותי עם מנוע חדש: חד-צילינדרי בנפח 398 סמ"ק, מקורר נוזל עם 4 שסתומים וגל-זיזים עליון כפול, המייצר הספק של 44.5 כ"ס ב־8,000 סל"ד ומומנט מרבי של 4 קג"מ ב־7,000 סל"ד. החבילה האלקטרונית כוללת מצערת 'רכב-על-חוט' אלקטרונית עם שני מצבי רכיבה – כביש וגשם – בקרת אחיזה עם אפשרות לכיבוי, קורנרינג ABS עם אפשרות לכיבוי מאחור, קוויקשיפטר דו-כיווני, צג TFT בגודל 5 אינץ' עם קישוריות בלוטוס ותאורת LED מלאה.
לצמד ה־401 שלדת מסבך צינורות חדשה מפלדת כרומולי, בעלת מזלג WP APEX הפוך בקוטר 43 מ"מ ובולם אחורי WP APEX, שניהם עם אפשרות לכוונון שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה ומהלך גלגלים של 150 מ"מ. מערכת הבלימה של ByBre בעלת דיסק יחיד בקוטר 320 מ"מ וקליפר רדיאלי עם 4 בוכנות מקדימה ודיסק אחורי בקוטר 240 מ"מ עם קליפר חד-בוכנתי מאחור. על הוויטפילן מותקנים גלגלים ייצוקים עם צמיגי מישלין פאוור 6, ובסווארטפילן גלגלי שפיצים עם צמיגי פירלי סקורפיון ראלי STR, שניהם עם צמיגים במידות 110/70-17 מקדימה ו־150/60R17 מאוחר. המושב בגובה 820 מ"מ, בסיס הגלגלים באורך 1,368 מ"מ והמשקל היבש עומד על 159 ק"ג, לפני 13 ליטר של דלק. מחירם של שני הדגמים עומד על 44,580 ₪.
ה־Stelvio, האדוונצ'ר של מוטו גוצי, מגיע לישראל בגרסה חדשה עם מערכת רדאר המספקת התראת מפני התנגשות קדמית, התרעה על רכבים בשטח מת וכלי רכב המתקרבים מאחור וכמובן בקרת שיוט אדפטיבית. האדוונצ'ר שקרוי על שם מעבר ההרים הנודע באלפים האיטלקים, עושה שימוש במנוע וי-טווין רוחבי בנפח 1,042 סמ"ק, מקורר נוזל עם 4 שסתומים לצילינדר וגל-הינע (דרייבשאפט), שמייצר הספק של 115 כ"ס ב־8,800 סל"ד ומומנט של 10.7 קג"מ ב־6,750 סל"ד.
מערכת אלקטרונית מתקדמת הכוללת מצערת 'רכב-על-חוט' אלקטרונית, חיישן מדידת אינרציה (IMU) שש-צירי, חמישה מצבי רכיבה – תיור, גשם, כבש, ספורט ושטח – בקרת אחיזה עם ארבע רמות התערבות וכיבוי מלא, קורנרינג ABS עם אפשרות לכיבוי מאחור, צג TFT צבעוני בגודל 5 אינץ' עם קישוריות לסמארטפון, תאורת LED מלאה עם תאורה עוקבת פניה, מגן רוח מתכוונן חשמלית בטווח של 70 מ"מ וקוויקשיפטר דו-כיווני כאופציה בתוספת תשלום.
לסטלביו שלדת צינורות פלדה חדשה, כשהמנוע משמש גורם נושא עומס, עם מזלג קדמי של Sachs בקוטר 46 מ"מ ובולם אחורי של KYB, בעלי כיוונון עומס קפיץ ושיכוך החזרה ומהלך גלגלים של 170 מ"מ. מערכת הבלימה של ברמבו בעלת זוג דיסקים קדמיים בקוטר 320 מ"מ וקליפר רדיאלי מונובלוק 4 בוכנות ודיסק אחורי בקוטר 280 מ"מ וקליפר דו-בוכנתי. גלגלי שפיצים טיובלס נועלים צמיגים במידות 120/70-19 מקדימה ו־170/60-17 מאחור. המושב בגובה 830 מ"מ, בסיס הגלגלים באורך 1,520 מ"מ ומשקלו הרטוב עומד על 221 ק"ג, כולל מיכל דלק בנפח 21 ליטר. מחירו של הסטלביו בגרסה עם מערכת הרדאר עומד על 134,580 ₪.