מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
חדש בישראל: דגמי ימאהה, קוואסאקי וסאן יאנג 2025

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרנים
מטרו מוטור משיקה הדגמים הראשונים של מותגי ימאהה, קוואסאקי וסאן יאנג לשנת 2025 ומפרסמת מחירים של חלק מהדגמים החדשים שצפויים להגיע השנה.
הקטנוע העירוני של ימאהה, ה־NMAX, השתדרג ל־2025 וקיבל מתיחת פנים עיצובית הכוללת תאורת LED מלאה חדשה, מגן רוח גבוה יותר ושקע טעינה USB Type-C, שדרוג קל למתלים ועדכון למנוע ה־Blue Core בנפח 125 סמ"ק, עם תזמון שסתומים משתנה ומערכת 'עצור-וסע', לצורך עמידה בתקן אירו5+ החדש. בנוסף, הוצגה גרסת Tech MAX חדשה הכוללת גימור גבוה יותר עם מושב דמוי עור בעל תפירה מוזהבת, שני צבעים ייחודיים – Ceramic Grey ו־Dark Magma – וצג TFT בגודל 4.2 אינץ', כולל קישוריות בלוטוס, מערכת ניווט של Garmin וחיבור לאפליקציית Yamaha MyRide. מחירו של ה־NMAX החדש עומד על 23,985 ₪.
האדוונצ'ר הפופולרי, ימאהה טנרה 700, עבר עדכון מקיף ל־2025, עם מתיחת פנים עיצובית הכוללת תאורת LED ראשית חדשה, עיצוב מחדש של מיכל הדלק לשיפור חלוקת המשקל, מושב בעיצוב חדש, רגליות גדולות יותר, פקדים חדשים וחיזוקי שלדה, כמו גם עדכון מקיף באלקטרוניקה הכולל מצערת אלקטרונית, 2 מצבי רכיבה, בקרת אחיזה, מערכת ABS עם 3 מצבים – פעיל מלא, כבוי מאחור, כיבוי מלא – צג TFT בגודל 6.3 אינץ' עם שני מצבי תצוגה, קישוריות בלוטוס ומערכת ניווט, ושיפור למתלים, עם מזלג קדמי הפוך בקוטר 43 מ"מ ובולם אחורי בעלי אפשרויות כיוונון מלאות והגדרות משודרגות. הטנרה יהיה זמין בישראל החל מהרבעון השני של השנה – גם בגרסאות ראלי ומונמכת – במחיר של החל מ־74,985 ₪.
הנייקד של ימאהה, ה־MT-07, מקבל עדכון מקיף לשנת 2025, הכולל עיצוב חדש בהשראת ה-MT-09, עם תאורת LED קדמית חדשה, שלדת יהלום מחוזקת וזרוע אחורית חדשות, מיכל דלק בעל פרופיל צר יותר, מושב חדש בגובה 805 מ"מ ותנוחת רכיבה מעודכנת, מנוע ה־CP2 עודכן לעמידה בתקן אירו5+ וקיבל למצערת אלקטרונית עם שלושה מצבי רכיבה ובקרת אחיזה בשתי רמות התערבות. מתלים ומערכת הבלימה שודרגו עם מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ וצמד דיסקים בקוטר 298 מ"מ עם קליפרים רדיאליים מקדימה. בנוסף, הותקן צג TFT בגודל 5 אינץ' עם ארבעה מצבי תצוגה, קישוריות בלוטוס ומערכת ניווט של Garmin. לשנת 2025 הוצגה גם גרסת Y-AMT, המאפשרת רכיבה אוטומטית מלאה בשני מצבים או העברת הילוכים ידנית דרך מתגי כידון, לצד תיבת הילוכים רגילה בדגם הבסיסי, עם אפשרות לקוויקשיפטר דו-כיווני בתוספת תשלום. גם ה־MT-07 החדש יהיה זמין בישראל החל מהרבעון השני של השנה במחיר של החל מ־58,985 ₪.
אופנוע הספורט-תיור של ימאהה, ה־Tracer 9, זוכה לעדכון משמעותי לשנת 2025, הכולל אופציה למערכת ה־Y-AMT האוטומטית, המותקנת כסטנדרט בגרסת ה־GT+ בעלת חיישני הרדאר, עדכוני מנוע לעמידה בתקן אירו5+ וחמישה מצבי רכיבה, מתיחת פנים עיצובית הכוללת מושב, רגליות ותנוחת רכיבה מעודכנים, מערכת Matrix LED בעלת תאורה אדפטיביים – בגרסאות ה־GT וה־GT+ – צג TFT בגודל 7 אינץ' עם שלושה מצבי תצוגה, קישוריות בלוטוס ומערכת ניווט של Garmin, מתלים חשמליים חצי-אקטיביים של KYB ומיגון רוח מתכוונן חשמלית בגרסאות ה־GT וה-GT+, וחיישן לחץ אוויר בצמיגים בגרסת ה־GT+. הטרייסר 9 יגיע לישראל ברבעון השני של השנה ומחירו ינוע בין 85,000 ל־110,000 ₪.
אופנוע הסופרספורט החדש של ימאהה, ה־YZF-R9, עושה שימוש במנוע ה־CP3, טריפל בנפח 890 סמ"ק, עם 119 כ"ס ב־10,000 סל"ד ו־9.5 קג"מ ב־7,000 סל"ד, שמותאם לאופי הספורטיבי של הדגם החדש. יש לו עיצוב עם כנפונים מובנים ותנוחת רכיבה ספורטיבית אך נגישה, מערכת האלקטרוניקה כוללת חיישן מדידת אינרציה שש-צירי, חמישה מצבי רכיבה, מערכת ABS הניתנת לכיבוי בגלגל האחורי, בקרת אחיזה, בקרת שיגור, אנטי-ווילי, בקרת בלימת מנוע, מגביל מהירות עם אפשרות לכיוון אישי דרך אפליקציית MyRide, צג TFT בגודל 5 אינץ' עם 4 מצבי תצוגה, מצב מסלול הכולל מד הקפות ותצוגת נתוני GPS וקישוריות מלאה לאפליקציית Y-Trac לניתוח נתוני רכיבה. שלדת הדלתא-בוקס של ה־R9 היא הקלה ביותר שימאהה ייצרה אי פעם לאופנוע סופרספורט, במשקל של 9.7 ק"ג בלבד, עם מזלג KYB הפוך בקוטר 43 מ"מ בעל כיוונון מלא מקדימה ובולם עם כיוונון מלא מאחור. מערכת הבלימה של ברמבו עם צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ וקליפר Stylema מונובלוק רדיאלי מקדימה. גם ה־R9 יהיה זמין בישראל החל מהרבעון השני של השנה במחיר של החל מ־92,985 ₪.
אופנוע הספורט-רטרו של ימאהה, ה־XSR900 GP, מבוסס על ה־XSR900 ומוסיף לו עיצוב בהשראת אופנועי הגרנד פרי של שנות ה־80, עם חצי פיירינג קדמי בעיצוב קלאסי ותנוחת רכיבה ספורטיבית, כמו גם שדרוג אלקטרוני עם IMU שש-צירי, צג TFT צבעוני בגודל 5 אינץ' עם קישוריות בלוטוס. מערכת המתלים עם מזלג קדמי הפוך ובולם אחורי מתכווננים. מחירו של ה־XSR900 GP עומד על 91,985 ₪.
קטנוע-העל הספורטיבי של ימאהה, ה־TMAX 560, משתדרג לשנת 2025 עם מתיחת פנים עיצובית הכוללת מסכת חזית ספורטיבית וקומפקטית יותר ויחידת תאורת LED ראשית כפולה חדשה. מערכת הבלימה שודרגה עם צמד דיסקים קדמיים בקוטר 267 מ"מ ודיסק אחורי בקוטר 282 מ"מ, ומערכת הפליטה והמנוע הותאמו לעמידה בתקן אירו5+. גרסת ה־Tech MAX הבכירה כוללת כעת מערכת קורנרינג ABS הנשלטת על ידי IMU שש-צירי, צג TFT צבעוני בגודל 7 אינץ' עם שלוש אפשרויות תצוגה, קישוריות בלוטוס, מערכת ניווט של Garmin ואפליקציה ייעודית. הוא יגיע לישראל ברבעון השני ומחירו עוד לא פורסם.
אופנוע התיור של קאוואסאקי, ה־Versys 1100, מעודכן לשנת 2025 עם מנוע חדש בנפח מוגדל של 1,099 סמ"ק, המפיק 133 כ"ס ב־9,000 סל"ד ו־11.4 קג"מ. בנוסף, מערכת הבלימה שודרגה עם דיסק אחורי מוגדל בקוטר 260 מ"מ. גרסת ה־SE כוללת מתלים אלקטרוניים חצי-אקטיביים מסוג Showa Skyhook, וכעת גם צג TFT חדש עם קישוריות בלוטוס. הוורסיס 1100 זמין בשלוש גרסאות – בסיס, S ו־SE – במחיר שנע בין 90,000 ל־110,000 ₪.
אופנוע הספורט-תיור של קוואסאקי, ה־Ninja 1100SX, מקבל עדכון קל לשנת 2025, עם מנוע חדש בנפח מוגדל של 1,099 סמ"ק, המפיק 134 כ"ס ב־9,000 סל"ד ו־11.5 קג"מ ב־7,600 סל"ד. גרסת ה־SE מקבלת בולם אחורי של אוהלינס S46 עם כיוונון מלא, מערכת הבלימה משודרגת עם קליפרים ברמבו M4.32 ומשאבת בלם חדשה. בנוסף, הקוויקשיפטר הדו-כיווני שופר ומאפשר העברת הילוכים כבר מ־1,500 סל"ד, ושקע USB-C הותקן על הכידון. העיצוב החיצוני נותר דומה לדגם הקודם, עם עדכונים קלים בלבד. הנינג'ה 1100SX זמין גם בגרסת SE, מחירו נע בין 100,000 ל־110,000 ₪.
הנייקד של קוואסאקי, ה־Z900, עבר מתיחת פנים, הכוללת תאורת LED מלאה חדשה, עיצוב אגרסיבי ומודרני יותר, שדרוג למערכות האלקטרוניות הכולל קוויקשיפטר דו-כיווני, בקרת שיוט, מצערות אלקטרוניות חדשות, ארבעה מצבי רכיבה, IMU שש-צירי, בקרת אחיזה ומערכת ABS להטיה וצג TFT צבעוני בגודל 5 אינץ' עם קישוריות בלוטוס. גרסת ה־SE מציעה בולם אחורי של אוהלינס, קליפרים קדמיים של ברמבו וצינורות בלם משודרגים. ה־Z900 יהיה זמין ברבעון השני במחיר של החל מ־69,985 ₪.
הקטנוע החדש של סאן יאנג, ה־4MICA (נמלה באיטלקית, Formica), מציע עיצוב ייחודי, צבעוני ומודולרי, כולל סבל אחורי רחב עם יכולת נשיאה של עד 40 ק"ג ואפשרות להארכה, משטח רגליים שטוח באורך 410 מ"מ עם טקסטורה מונעת החלקה, ושקע USB מוגן מים. מערכת התאורה כוללת פנס LED עגול עם תאורת יום (DRL), ולוח המחוונים כולל מד מהירות אנלוגי וצג LCD קטן. בנוסף, הקטנוע מצויד במערכת בלימה עם דיסק קדמי ותוף אחורי, ואפשרות ל־ABS בגלגל הקדמי בלבד. מנוע ה־125 סמ"ק מקורר האוויר מפיק 9.5 כ"ס, בעוד ממדיו כוללים אורך כללי של 1,910 מ"מ, בסיס גלגלים של 1,390 מ"מ ומיכל דלק בנפח 6.8 ליטר. מחירו של הפורמיקה עומד על 16,485 ₪.
ה־JET14 EVO 200 של סאן יאנג מקבל עיצוב מעודכן עם תאורת LED מלאה ותאורת יום, צג LCD צבעוני בגודל 5 אינץ', מנוע מותאם לתקן אירו5+, מערכת בלימה משודרגת עם דיסק קדמי בקוטר 260 מ"מ, דיסק אחורי בקוטר 220 מ"מ ומערכת ABS. בסיס הגלגלים מוארך ל־1,370 מ"מ. מיכל הדלק, בנפח 7.2 ליטר, ממוקם כעת בחזית, מה שמאפשר להגדיל את תא האחסון מתחת למושב ל־28 ליטר. בנוסף, דגם ה־EVO מצויד בשקעי USB Type-C ו־USB לטעינה מהירה. מחירו 19,985 ₪.
קטנוע הקרוסאובר החדש של סאן יאנג, ה־ADX 400, מצטרף לליין הדגמים ומצויד במנוע חד־צילינדרי בנפח 399 סמ"ק עם מערכת לתזמון שסתומים משתנה, המפיק 35 כ"ס ב־7,000 סל"ד ו־3.8 קג"מ ב־5,500 סל"ד, שלדה הדומה במבנה לזו של אופנוע, עם מזלג קדמי הפוך בקוטר 41 מ"מ ובולם אחורי בעל מערכת לינקים, מערכת בלימה עם דיסק קדמי יחיד בקוטר 275 מ"מ, דיסק אחורי בקוטר 233 מ"מ ו־ABS של בוש. יש לו תאורת LED מלאה עם פנס קדמי שמעוצב בהשראת עיני חתול ופנסי יום המזכירים ניבי טיגריס, מערכת התנעה ללא מפתח, צג TFT ומשקף מתכוונן ידנית ותא אחסון בנפח 32 ליטר. ה־ADX 400 יגיע לישראל ברבעון השני ומחירו יעמוד על 44,985 ₪.
קטנוע המנהלים החדש של סאן יאנג, ה־CRUiSYM 400, מבוסס על ה־MAXSYM 400 GT ומציע עם עיצוב חדש הכולל תאורת LED מלאה, מגן רוח מתכוונן חשמלית, ומראות עם מאותתים משולבים. המנוע, צילינדר יחיד בנפח 399 סמ"ק, מפיק 33.5 כ"ס ב־6,750 סל"ד ומומנט של 3.7 קג"מ ב־5,000 סל"ד. מערכת הבלימה עם דיסק יחיד בקוטר 288 מ"מ וקליפר רדיאלי בעל 4 בוכנות מקדימה ודיסק אחורי בקוטר 275 מ"מ. הצמיגים במידות 120/70-15 מקדימה ו־160/60-14 מאחור. לוח המחוונים בעל צג TFT בגודל 7 אינץ' עם קישוריות בלוטוס, מערכת ניווט בתצוגת פנייה-אחר-פנייה ומצלמות דרך מובנות (קדמית ואחורית) באיכות 1080p. הקרוזים 400 החדש יגיע לישראל במהלך הרבעון האחרון של 2025, מחירו עוד לא פורסם.
קטנוע התיור-פרימיום של סאן יאנג, ה־TTLBT, מבוסס על ה־TL 508, עם מנוע טווין מקבילי בנפח 508 סמ"ק המפיק 45 כ"ס ב־6,750 סל"ד ומומנט של 5 קג"מ ב־5,250 סל"ד, יש לו שני ארגזי צד מובנים בנפח 14.4 ו־13.6 ליטר, תא האחסון בנפח 37 ליטר מתחת למושב, מגן רוח מתכוונן חשמלית וידיות מחוממות. החבילה האלקטרונית כוללת מצערת אלקטרונית עם שני מצבי רכיבה, בקרת אחיזה הניתנת לכיבוי מלא, בקרת שיוט, לוח המחוונים עם צג TFT בגודל 7 אינץ', שלוש אפשרויות תצוגה, קישוריות בלוטוס ותמיכה ב־Apple CarPlay. כמו הקרוזים 400, גם ה־TTLBT החדש יגיע לישראל במהלך הרבעון האחרון של 2025, מחירו עוד לא פורסם.