מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
חדש בישראל: הונדה טרנסאלפ 750 ו־CL500

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן
מאיר, יבואנית אופנועי הונדה לישראל, משיקה את ה־XL750 טרנסאלפ החדש, דגם אדוונצ'ר דו-שימושי על בסיס ההורנט 750, ואת ה־CL500, סקרמבלר חדש במשפחת ה־500 המבוסס על הרבל. מחירם בתקופת ההשקה יעמוד על 71,900 ₪ ו־45,400 ₪, בהתאמה.
ה־XL750 טרנסאלפ החדש של הונדה ממשיך את דרכו של דגם האדוונצ'ר הדו-שימושי, ה־Transalp, שנולד בשנת 1986, עם מנוע וי-טווין בנפח 583 סמ"ק, שגדל בתחילת שנות ה־2000 לנפח של 647 סמ"ק וסיים את דרכו בתור הטרנסאלפ 700, שקיבל גלגל קדמי בקוטר 19 אינץ' ומנוע בנפח 680 סמ"ק עם הזרקת דלק. הטרנסאלפ החדש נבנה על בסיס ההורנט 750 החדש של הונדה, עם מנוע הטווין המקבילי החדש בנפח 755 סמ"ק, עם שמונה שסתומים, ראש Unicam עם גל-זיזים עליון יחיד, קירור נוזל, סדר הצתה של 270°, מצערת רכב-על-חוט אלקטרונית וסליפר ואסיסט קלאץ'. כמו בהורנט, גם כאן ההספק עומד על 90 כ"ס ב־9,500 סל"ד והמומנט 7.6 קג"מ ב־7,250 סל"ד – שכמובן ניתן להגביל ל־47 כ"ס לצורך עמידה ברישיון A1.
● עוד בנושא: מבחן דרכים – הונדה הורנט 750
החבילה האלקטרונית כוללת 4 מצבי מיפוי מנוע, 3 מצבים של בלימת מנוע, 2 דרגות התערבות של מערכת ה־ABS ו־5 דרגות התערבות של מערכת בקרת האחיזה, כמו גם בקרת ווילי, כשניתן לנתק את בקרת האחיזה באופן מלא ואת ה־ABS מאחור בלבד. על הגדרות המערכות השונות משפיעים 5 מצבי רכיבה לבחירה – מצב ספורט, מצב סטנדרט, מצב גשם ומצב שטח (Gravel), בנוסף למצב 'משתמש' המאפשר התאמה אישית של תפקוד כל אחת מהמערכות. לוח המחוונים בעל צג TFT צבעוני בגודל 5 אינץ', המציע 4 מצבי תצוגה ומידע מקיף הכולל תצרוכת דלק, מצב רכיבה, הילוך נבחר, התראת העברת הילוך ועוד, כמו גם קישוריות בלוטוס ומערכת שליטה קולית, עם תמיכה גם במכשירית אנדרואיד וגם ב־iOS.
המנוע החדש מותקן בתוך שלדת יהלום מפלדה, המגיעה מההורנט 750 ונבדלת בשלדת הזנב, ושוקלת 18.3 ק"ג – 10% פחות משלדתו של ה־CB500X – אליה מחובר מקדימה, בזווית של 27° ועם מפסע של 111 מ"מ, מזלג SFF-CA (ר"ת Separate Function Fork-Cartridge) מתוצרת Showa בקוטר 43 מ"מ עם מהלך של 200 מ"מ ואפשרות לכיוונון עומס קפיץ. הזרוע האחורית מגיעה מהאפריקה טווין 1100, אך עשויה מאלומיניום מסוג שונה, ומחוברת בעזרת מנגנון Pro-Link לבולם יחיד עם מהלך של 190 מ"מ וברז לכיוונון עומס קפיץ. גלגלי השפיצים בקוטר 21 אינץ' מקדימה ו־18 אינץ' מאחור נועלים צמיגים דו-שימושיים עם פנימית, במידות 90/90-21 מקדימה ו־150/70-18 מאחור. מערכת הבלימה של ניסין עם צמד דיסקים בקוטר 310 מ"מ וקליפר דו-בוכנתי מקדימה ודיסק יחיד בקוטר 256 מ"מ עם קליפר חד-בוכנה מאחור.
אורכו הכללי של הטרנסאלפ 2,325 מ"מ, רוחבו 838 מ"מ וגובהו 1,450 מ"מ, בסיס הגלגלים 1,560 מ"מ, מרווח הגחון 210 מ"מ, משקלו הרטוב 208 ק"ג ומיכל הדלק בנפח 16.9 ליטר. גובהו של המושב המדורג 850 מ"מ, תחתיו שקע טעינה USB-C ומאחוריו סבל מקורי עם ידיות אחיזה רחבות לרכיבה בזוג. לטרנסאלפ תאורת LED מלאה ומערכת איתות בעלת כיבוי-עצמי ואיתות חירום בבלימה חזקה.
הונדה מציעה מגוון רחב של אביזרים בתוספת תשלום, הכולל ארגז עליון בנפח 50 ליטר, שני ארגזי צד, מגן רוח גבוה, ג'ק מרכזי; ידיות מחוממות, מגיני צד, אורות ערפל, מגן רדיאטור, קוויקשיפטר, מגיני מנוע, מגן גחון, שקע טעינה 12V, מושב מונמך ועוד. מחירו של הטרנסאלפ 750 עומד על 73,900 ₪ (לא כולל אגרות והוצאות רישוי), במהלך חודש אפריל יוצע במחיר השקה של 71,900 ₪ (לא כולל אגרות והוצאות רישוי).
ה־CL500 החדש מעוצב ברוח דגמי הסקרמבלר משנות ה־60 וה־70, עם פנס עגול, עיצוב נקי ומראה דו-שימושי הניכר מהגלגל הקדמי הגדול, הצמיגים והאגזוז הגבוה. בבסיסו מנוע הטווין המקבילי המוכר בנפח 471 סמ"ק, המשודך ל־ECU שמכוון באופן ייחודי לדגם, ומייצר הספק של 46 כ"ס ב־8,500 סל"ד ומומנט של 4.4 קג"מ ב־6,250 סל"ד. תיבת ההילוכים נותרת ללא שינויי, עם 6 הילוכים ומצמד עם מנגנון סליפר ואסיסט קלאץ', אך יחס ההעברה הסופי צומח בשן אחת בגלגל האחורי. בנוסף, מערכת הפליטה של ה־CL500 תוכננה לספק צליל בשרני ועמוק יותר בסל"ד נמוך-בינוני המזכיר וי-טווין.
שלדת היהלום עשויה מצינורות פלדה, מגיעה מהרבל 500 – עימו ה־CL חולק לא מעט מכלולים – ומקבלת שלדת זנב שונה ומיקום אחורי יותר של הרגליות. מקדימה מותקן בזווית של 27° ועם מפסע של 108 מ"מ מזלג קונבנציונלי בקוטר 41 מ"מ עם מהלך של 150 מ"מ, כשמאחור מותקנת זרוע אחורית ארוכה יותר המשודכת לצמד בולמים אחוריים בעלי מהלך של 145 מ"מ ו־5 מצבי עומס קפיץ. הגלגלים היצוקים בקוטר 19 אינץ' מקדימה ו־17 אינץ' מאחור נועלים צמיגים קובייתיים במידות 110/80-19 מקדימה ו־150/70-17 מאחור.
● עוד בנושא: 2023 – מתיחת פנים להונדה פורצה 125 ו־350
מערכת הבלימה המשולבת מתוצרת ניסין בעלת דיסק יחיד בקוטר 310 מ"מ עם קליפר דו-בוכנתי מקדימה, ודיסק בקוטר 240 מ"מ עם קליפר חד-בוכנה מאחור, מגובה במערכת ABS שלא ניתנת לניתוק. אורכו הכללי 2,175 מ"מ, רוחבו 831 מ"מ וגובהו 1,135 מ"מ, בסיס הגלגלים באורך 1,485 מ"מ, מרווח הגחון 155 מ"מ, המושב בגובה 790 מ"מ, משקלו הרטוב 192 ק"ג ומיכל הדלק בנפח 12 ליטר.
על הכידון הרחב מותקן לוח מחוונים עגול עם צג LCD בקוטר 100 מ"מ המציג מידע בסיסי, כמו גם מחוון הילוכים ותצרוכת דלק. ל־CL תאורת LED מלאה ומערכת לאיתות מצוקה אוטומטי בבלימת חירום. הונדה מציעה את ה־CL500 בארבע אופציות צבע – כתום מבריק, ירוק זית מט, כחול מבריק ושחור מט – ועם מגוון רחב של אופציות אבזור, הכולל מושב גבוה יותר לרוכבים גבוהים, מגני ידיים וגחון, ידיות מחוממות, ארגז עליון, תיקי צד ועוד. מחירו של ה־CL500 עומד על 46,400 ₪ (לא כולל אגרות והוצאות רישוי), במהלך חודש אפריל יוצע במחיר השקה של 45,400 ₪ (לא כולל אגרות והוצאות רישוי).
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן
איך היבואן הזה מבחינת יחס ללקוח לאחר מכירה ושירות?