fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר

רכיבה ראשונה: הונדה הורנט 750

רכיבה ראשונה: הונדה הורנט 750

כתב: רוני לדו, מדריך רכיבה מתקדמת | בחנו: אריק רוזנבלום, סטפן אבנדיצ'י, רוני לדו | צילום: דניאל דהרי, אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: הפתעה. אופנוע יפני איכותי, מאוד מהנה לרכיבה, גדוש בקרות אלקטרוניות וחבילות אבזור אופציונליות, בגיבוי מנוע גמיש וחזק – במחיר קורץ.

מותג הונדה סגר שנה נפלאה של מכירות בישראל ונראה שאחרי כמה שנים של חיפוש עצמי משהו נכון קורה שם. עיקר ההתרגשות מופנית דווקא לטרנסאלפ 750 שיגיע בהמשך, אבל לפני תצורת האדוונצ'ר משביעת ההמונים נחת דגם הנייקד, ה־CB750 הורנט הכל חדש, ואני שמח לדווח שלא שמרתי נגיעה ובהזדמנות הראשונה חבשתי את קסדת הבוחן והנפתי רגל מעל אופנוע המבחן.

מאז 1998 היו דגמי ההורנט השונים מסדרת ה־CB הבינונית שובבים על גבול החוצפה, עם עיצוב מושך אש, דינמיות גבוהה ותמורה מלאה למחיר. אחרי הפסקה של שנים ולאחר ציפייה ארוכה, קיבלנו את הפרשנות המודרנית של קונצרן האופנועים הענק. ההונדה הורנט 750 נאה למראה עם צבעים מעניינים, עיצובו לא חד ומטריף כמו דגם הקונספט ההולוגרמי שהוצג בתחילה, אבל חביב ללא ספק, עם זאת גנרי משהו ולא יתבלט ליד Z900 או MT-07, מתחריו העיקריים.

נייקד קרבי למראה מולי, עם קווים חדים ואגרסיביים, מיכל דלק שלפי הונדה, שפת העיצוב תזכיר כנף של צרעה עם ישבן דק, חד מיתמר כעוקץ. מזלג קדמי הפוך וצמיגי מישלין פיילוט Road 5 במידות 120/70-17 מקדימה ו־160/60-17 מאחור, מהצד נראה שיש לו לא מעט להציע. מבט קרוב מגלה איכות ייצור טובה, הכל מחובר והדוק כמו שאפשר לצפות ממותג הונדה, עם צביעה עמוקה ונאה.

הנפת רגל מעליו ונוח פה. עם גובה מושב של 795 מ"מ ואוכף צר, רך ונעים. הכלי מרגיש ללא אתגר גובה, ברכיים עם כיפוף קל ושתי כפות רגליים מלאות על הקרקע לרוכב ממוצע. ישיבה על ההורנט החדש מגלה אופנוע קטן יחסית עם כידון קרוב ותנוחת רכיבה זקופה. בית מתגים הונדאי פשוט ונוח. כהרגלם, כפתור צופר מעט רחוק – כופים על הרוכב נימוס צופרי. דרך פקדי הכידון אפשר לשלוט על מצבי הבקרות הנדיבים כולל מפות הצתה, רמת בלימת מנוע ובקרת משיכה שכוללת בתוכה ווילי קונטרול. כמובן שאפשר לבטל את האחרונה.

כל המידע מוגש בלוח מחוונים צבעוני ברור וקריא. על הכידון ידית בלם קדמי מתכווננת, ידית מצערת מעט ארוכה במהלכה וידית מצמד מהקלות שיצא לי לתפעל. המצמד בטכנולוגיית אסיסט קלאץ' קל, מדויק ופשוט, שמתפקד גם כסליפר קלאץ'. לרגליים מיקום מצויין על הרגליות, עם חיכוך טוב כנגד הרגלית, ופשרה מצויינת בין תמיכה ספורטיבית ונוחות. מאזור קרסול דרך ברכיים וירך יש חיבור מצויין לאופנוע.

הנעת ההורנט מתבצעת על ידי מפתח רגיל ולחיצה על לחצן המשולב במדומם והמנוע מתעורר. 755 סמ"ק של טווין מקביל עם תצורת גל ארכובה של 270 מעלות, שכבר נהפך לסטנדרט בתצורת המנוע הזו, ובצדק. סדר פעולה זה מכניס שובבות והנאה למה שבעבר היה נחשב למנוע תפל ומשעמם שהיה בסדר הצתה סימטרי. המנוע מגרגר נינוח עם צליל נעים ושקט בסרק וניכר שמאוד מאוזן ונטול רעידות. לתחילת תנועה בחרתי במצב רכיבה 'ספורט' מתוך ארבעה מצבים, האגרסיבי והחזק מבין האפשריות שנקבעו מראש, בהמשך נגיע למצב 'משתמש' ובמצב זה תשמרנה העדפותיו של הרוכב.

משיכת ידית מצמד קלילה ודריכה על רגלית ההילוכים מניבה קליק ברור עם מהלך קצר מאוד של הרגלית – מעולה! בשחרור המצמד ברורים שני אלמנטים, האחד הוא שהמנוע עשיר במומנט מסל"ד סרק והשני הוא שיחידת הקלאץ' עושה קסמים בעזרת החיבור בין גלגל למנוע אבל בנועם וללא דעתנות קפריזית.

ההורנט מתלרלר לו ברכות ברחובות גבעתיים, הילוכים שני ושלישי בלי גז ואין השתנקויות מנוע נחנק כלל, הכל חלק. מנצל את הרגעים האלה להבין את המתלים ומנער אותם קצת בעומס נמוך של משקל גוף, והם מרגישים נעימים ורכים אך לא מדי.

המתלים בהורנט, בהתאם לתקציבו, מתכווננים אך ורק בעומס קפיץ בולם אחורי, אבל יגלו שהכיוון שלהם נעים ומכיל מגוון מאוד רחב של מצבים, בין אם מול תחלואי כביש, הרכבה של קבבון פלוס מורכב ועד רכיבה נמרצת בכבישים מפותלים.

המנוע החדש של הונדה מעולה. סופר זריז בעלייה וירידה בסל"ד, נטול ויברציות מעיקות בכל תחום עבודה, גמיש מאוד וחזק. המעבר מרכיבה על גל המומנט שמגיעה מסל"ד סרק לתוך התגברות כוח אחידה עד לשיא ההספק של כתשעים סוסים מעל 9,000 סל"ד. קל לרכב ולנהל את המנוע או ההילוכים, כי לא נדרש דיוק מיוחד מצד המתפעל וההזרקה המדויקת מחמיאה לכל הסיפור. הילוך גבוה מדי? נמוך מדי? לא ממש אכפת להורנט והוא ממשיך בשעיטה.

אבל מהירות גם צריך להשיל, ותהליכי הבלימה בהורנט החדש יעילים וחזקים. צמד דיסקים קדמיים גדולים הנלפתים על ידי קליפרים חזקים ורדיאלים של ניסין עושים עבודה ראויה. לתחושתי, משאבת הבלם הקדמי מעט פרווה ונטולת רגש סופר מדויק, אבל אני מפונק ומערכת הבלימה בכללותה כמה רמות מעל מה שאגדיר 'סביר'. דווקא הבלם האחורי קסום והעלה חיוכים בקסדתי. אכן עוצמות הבלימה העיקריות לא מגיעות מהחלק האחורי, אבל הבלם הקטן בחלקו הנגרר של כלי דו-גלגלי יכול לייצר המון שינויים דינמיים שיטיבו עם ניהול המשקל והאחיזה – ובלם אחורי רגיש ויעיל זה סיפור אהבה. וכזה מותקן בהורנט החדש. ריסון חוסר השיכוך בבולם האחורי נוהל בנועם על ידי רגלית הבלם עם דיוק ורגש שחסרים גם באופנועים בתג מחיר משולש.

גם מערכת ה־ABS הייתה להפתעה נעימה. אמנם הוא לא התברך במערכת קצה יוקרתית שמכניסה לסל החישובים הטייה וחיישנים שש-ציריים, אבל היא מכוילת בצורה משמעותית טובה יותר ממה שהורגלנו במרכולת היפנית, והמערכת מתערבת מאוחר יותר ובצורה מוצדקת. להרגשתי עוצמות הבלימה היו גבוהות יותר לפני התערבות מערכת מניעת נעילת הגלגלים ביחס לכלים כמו בן דודו ה־CB650 ודומיו.

תנוחת הרכיבה הזקופה נוחה מאוד, אך לא משדלת לרכיבה אגרסיבית, ובנוסף מסירה משקל מהחלק הקדמי. התרוממות וניפנוף של גלגל קדמי בשלושת ההילוכים הנמוכים היו כל כך זמינים, שבדיעבד אבין למה הונדה דחפו מערכת לסירוס ווילי'ז בתוך בקרת המשיכה.

מעבר למנוע מהמם שלא יודע להתלונן וגיר מדויק כל כך, החלק החביב עלי בהורנט היה קשיחות אזור ראש ההיגוי וסך שלל הזוויות בקדמת הכלי שהניבו זריזות היגוי של חללית, ולשמחתי, לא על חשבון היציבות הכיוונית. ההורנט מופלק מצד לצד בכוח זניח ובמהירות שינוי כיוון מהממת ושם ישאר עד לפקודת ההיגוי הבאה.

ההורנט נותן תחושת גמישות בפידבק לרוכב, אפשר לאט ואפשר מהר, אפשר לעבור בין המצבים האלה בקלות ובזריזות. לתחושתי עד מהירויות של סביב 160 קמ"ש אפשר לכדרר כל היום וירשה גם מעל, אבל קלילות הפרונט פחות נוסחת ביטחון מעל זה ובטח שמעל מאתיים הכלי כבר מתקשה להוסיף מהירות והמלחמה מול איתני הטבע ברורה.

ההונדה הורנט מגיע ללא משקף וצורתו הטבעית לא מייצרת קושי גדול, ובטח שלא חבטות מיותרות, עד הרבה מעל המהירות המותרת. רוח חלקה ואמיתית כמו שאופנוע ערום מתוכנן היטב יעשה. מאוד מסקרן לדעת איך האופנוע יגיב לקוויקשיפטר המקורי שמוצע כאופציה בקטלוג, אופנוע המבחן לא התחמש באחד.

תכלס, הונדה בחכמתם מציעים חבילות אבזור שונות לדגם שיעזרו להם במכירה לפי ייעוד. סט תיקים ומשקף בחבילת תיור, קוויקשיפטר ומדבקות לחבילה ספורטיבית וכו'. ההורנט 750 החדש מציע חבילה נפלאה ומאוזנת לפלח שוק רחב במחיר תחרותי של 55,848 ₪ ומנעד שימושיות אדיר, לא אתפלא אם נראה את הונדה ממשיכה להגדיל את קצב המכירות בארץ בעזרתו.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

5 תגובות ל רכיבה ראשונה: הונדה הורנט 750

  1. כל כך חבל שהיבואן בחר לייקר אותו כלכך
    הרי התמחור שלו באירופה ואנגליה זול משמעותית מה MT07
    ופה בארץ…
    יש לצפות שהסיפור יחזור על עצמו גם בהשוואה בין הטראנסאלפ לטנרה 700
    יבואן חמדן נשאר חמדן(בד״כ) 🤣😁😝

  2. מתי בהונדה יתחילו להעתיק את העיצובים האיטלקיים? הגיב:

    אין כאן שום דבר מיוחד. עוד מאותו דבר.
    כל הפטנטים והעיצובים פגי תוקף, כולם מעתיקים מכולם,
    כשאין חידושים אז קוראים לחידוש "רטרו". חחח…
    בוא, אופנוע חדש בישראל זה לעשירים, או למפגרים שמבזבזים כסף על דוו'ינים uבחיים לא יגיעו לדירה.
    שוק יד שנייה חותך את המחירים לחצי וגם להרבה פחות מחצי, אבל גם אז צריך משכנתא כדי להוציא את האופנוע מטיפול רגיל במוסך.
    הקרטל של מטרו מוטור בחסות חברות הביטוח הרס את הענף(מחירים מטורפים).
    ואחרי כל זאת, הונדה, מה נסגר עליכם? חידושים כבר אין, כולם מעתיקים ממכם את הקלסיקה, לא הגיע מזמן שתעתיקו את העיצובים האיטלקיים? כי האופנועים שלכם מכוערים טילים. לא רוצה להעליב אף אחד, רק אומר.

  3. איך הוא מושווה ל-Z900 ולא למתחרה העקרי שלו האפריליה טואנו 660

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל