fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC

מילאנו: הונדה חושפת את ה־XL750 טרנסאלפ החדש

מילאנו: הונדה חושפת את ה־XL750 טרנסאלפ החדש

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

הונדה נכנסת לשוק האדוונצ'רים הבינוניים וחושפת בתערוכת מילאנו EICMA 2022 את הטרנסאלפ 750 החדש, המבוסס על ההורנט 750 שהוצג בחודש שעבר, עם יכולות שטח, חבילה אלקטרונית נרחבת ומשקל של 208 ק"ג.

ה־XL750 טרנסאלפ החדש של הונדה ממשיך את דרכו של דגם האדוונצ'ר הדו-שימושי, ה־Transalp, שנולד בשנת 1986, עם מנוע וי-טווין בנפח 583 סמ"ק, שגדל בתחילת שנות ה־2000 לנפח של 647 סמ"ק וסיים את דרכו בגרסה מוזרקת דלק, עם גלגל קדמי בקוטר 19 אינץ' ומנוע בנפח 680 סמ"ק. הטרנסאלפ היה הדגם אופנוע ידידותי והמהווה שילוב מאוזן בין רכיבות ארוכות על האספלט ויכולות שטח קלות. הטרנסאלפ החדש מתברג בין ה־CB500X ל־CRF1100L אפריקה טווין ובעיצובו עושה כבוד רב למורשת שמו.

דרישות הרוכבים בקטגוריה השתנו בעשורים שחלפו והטרנסאלפ החדש נבנה על בסיס ההורנט 750 החדש של הונדה, עם מנוע הטווין המקבילי החדש בנפח 755 סמ"ק, עם שמונה שסתומים, ראש Unicam עם גל-זיזים עליון יחיד, קירור נוזל, סדר הצתה של 270°, מצערת רכב-על-חוט אלקטרונית וסליפר ואסיסט קלאץ'. כמו ב־CB750 הורנט, גם כאן ההספק עומד על 90 כ"ס ב־9,500 סל"ד והמומנט 7.6 קג"מ ב־7,250 סל"ד – שכמובן ניתן להגביל ל־47 כ"ס לצורך עמידה ברישיון A1.

החבילה האלקטרונית כוללת 4 מצבי מיפוי מנוע, 3 מצבים של בלימת מנוע, 2 דרגות התערבות של מערכת ה־ABS ו־5 דרגות התערבות של מערכת בקרת האחיזה, כמו גם בקרת ווילי, כשניתן לנתק את בקרת האחיזה באופן מלא ואת ה־ABS מאחור בלבד. על הגדרות המערכות השונות משפיעים 5 מצבי רכיבה לבחירה – מצב ספורט, מצב סטנדרט, מצב גשם ומצב שטח (Gravel), בנוסף למצב 'משתמש' המאפשר התאמה אישית של תפקוד כל אחת מהמערכות. לוח המחוונים בעל צג TFT צבעוני בגודל 5 אינץ', המציע 4 מצבי תצוגה ומידע מקיף הכולל תצרוכת דלק, מצב רכיבה, הילוך נבחר, התראת העברת הילוך ועוד, כמו גם קישוריות בלוטוס ומערכת שליטה קולית, עם תמיכה גם במכשירית אנדרואיד וגם ב־iOS.

המנוע החדש מותקן בתוך שלדת יהלום מפלדה, המגיעה מההורנט 750 ונבדלת בשלדת הזנב, ושוקלת 18.3 ק"ג – 10% פחות משלדתו של ה־CB500X – אליה מחובר מקדימה, בזווית של 27° ועם מפסע של 111 מ"מ, מזלג SFF-CA (ר"ת Separate Function Fork-Cartridge) מתוצרת Showa בקוטר 43 מ"מ עם מהלך של 200 מ"מ ואפשרות לכיוונון עומס קפיץ. הזרוע האחורית מגיעה מהאפריקה טווין 1100, אך עשויה מאלומיניום שונה, ומחוברת בעזרת מנגנון Pro-Link לבולם יחיד עם מהלך של 190 מ"מ וברז לכיוונון עומס קפיץ.

גלגלי השפיצים בקוטר 21 אינץ' מקדימה ו־18 אינץ' מאחור נועלים צמיגים דו-שימושיים (Metzeler Karoo Street או Dunlop Mixtour) עם פנימית, במידות 90/90-21 מקדימה ו־150/70-18 מאחור. מערכת הבלימה של ניסין עם צמד דיסקים בקוטר 310 מ"מ וקליפר דו-בוכנתי מקדימה ודיסק יחיד בקוטר 256 מ"מ עם קליפר חד-בוכנה מאחור. אורכו הכללי של הטרנסאלפ 2,325 מ"מ, רוחבו 838 מ"מ וגובהו 1,450 מ"מ, בסיס הגלגלים 1,560 מ"מ, מרווח הגחון 210 מ"מ, משקלו הרטוב 208 ק"ג ומיכל הדלק בנפח 16.9 ליטר.

כמו ההורנט 750, גם הטרנסאלפ עוצב במחלקת ה־R&D של הונדה ברומא, וחולק עימו מרכיבים רבים, ביניהם יחידת התאורה הקדמית, לדוגמה. התוצאה פשוטה ונעימה לעין, עם מיעוט של משטחי פלסטיק במעטפת וגרפיקה ושילובי צבעים בהשראת דגמי העבר. גם הלוגו מהווה מחווה למורשתו של האופנוע חוצה האלפים. גובהו של המושב המדורג 850 מ"מ וניתן לרכוש מושב מונמך ל־820 מ"מ, תחתיו שקע טעינה USB-C ומאחוריו סבל מקורי עם ידיות אחיזה רחבות לרכיבה בזוג. לטרנסאלפ תאורת LED מלאה ומערכת איתות בעלת כיבוי-עצמי ואיתות חירום בבלימה חזקה.

הונדה מציעה מגוון רחב של אביזרים בתוספת תשלום, אותם ניתן לרכוש בנפרד או כחבילת אבזור – חבילת URBAN הכוללת ארגז עליון בנפח 50 ליטר, מגן רוח גבוה וג'ק מרכזי, חבילת TOURING הכוללת שני ארגזי צד, תיקים פנימיים וידיות מחוממות, חבילת ADVENTURE הכוללת מגיני צד, אורות ערפל ומגן רדיאטור, חבילת RALLY הכוללת קוויקשיפטר, מגיני מנוע, מגן גחון, רגליות 'ראלי' ומגני ידיים, וחבילת COMFORT הכוללת תיק מיכל, מסיטי רוח, רגליות מורכב רחבות ושקע טעינה 12V. הטרנסאלפ 750 צפוי להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2023.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובה אחת ל מילאנו: הונדה חושפת את ה־XL750 טרנסאלפ החדש

  1. הונדה, אתם פחדנים שזה משהו.
    למה להחיות כל רגע דגם אחר? היה מצוין בזמנו וזהו.
    תמציאו כבר דברים חדשים. חלאס נוסטלגיה כל הזמן.
    אתם מצ'עממים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל