מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
חדש/ישן ל־2025: קוואסאקי W230 ו־Meguro S1
כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן
קוואסאקי מציגה שני אופנועים רטרו-מודרניים חדשים לשנת 2025, שחולקים את אותו בסיס טכני פשוט ובסיסי, עם הבדלים קלים בעיצוב ובמיתוג – שעושה כבוד לשושלת אופנועי ה־W ולמותג ההיסטורי Meguro.
ה־W230 וה־Meguro S1 חולקים את אותו מפרט טכני צנוע, עם מנוע חד-צילינדרי מקורר אוויר בעל גל-זיזים עליון יחיד ו־2 שסתומים, בנפח 233 סמ"ק, המייצר הספק של 17.5 כ"ס ב־7,000 סל"ד ומומנט של 1.9 קג"מ ב-5,800 סל"ד, דרך תיבת שישה הילוכים, כשתצרוכת הדלק המוצהרת עומדת על 40 ק"מ לליטר.
לשניהם שלדת עריסה מצינורות פלדה עם מזלג בקוטר 37 מ"מ, בעל מהלך של 117 מ"מ, מקדימה וזוג בולמים אחוריים, עם אפשרות כיוונון עומס קפיץ ומהלך של 95 מ"מ. גלגלי שפיצים עם פנימית נושאים צמיגים במידות 90/90-18 ו־110/90-17. מערכת הבלימה כוללת דיסק קדמי יחיד בקוטר 265 מ"מ ודיסק אחורי בקוטר 220 מ"מ, וגם מערכת ABS. זו כמעט פיסת הטכנולוגיה המתקדמת היחידה על האופנועים הפשוטים – לצד הזרקת דלק, תאורת LED וצג LCD קטן המשולב בתוך לוח המחוונים האנלוגי כפול-השעונים.
עם משקל רטוב של 143 ק"ג בלבד, כולל 12 ליטר דלק, מושב בגובה 740 מ"מ, מידות קומפקטיות ותנוחת רכיבה זקופה, ה־W230 וה־Meguro S1 מיועדים בעיקר לרוכבים ורוכבות בתחילת דרכם, אבל גם למנוסים יותר שמעוניינים בכלי עירוני פשוט עם מראה ומכניקה של אופנוע רטרו. אורכם הכללי 2,125 מ"מ, רוחבם 800 מ"מ וגובהם 1,090 מ"מ, בסיס הגלגלים באורך 1,415 מ"מ ומרווח הגחון עומד על 150 מ"מ.
ההבדל בין שני הדגמים מתבטא בצביעה ובמיתוג. ה־W230 מעוצב בהשראת ה־W1 650 של קוואסאקי משנות ה־60, עם מיכל דלק בצביעה כחולה מטאלית בשילוב שחור, וה־Meguro S1 מעוצב בהשראת ה־Meguro SG 250, עם מיכל דלק בגימור כרום ומיתוג מלא של מותג האופנועים ההיסטורי. מעניין לראות כיצד קוואסאקי משיקה בשנה אחת אופנועים חשמליים והיברידיים חדשים לשוק האירופאי, ובשנה שלאחר מכן מציגה צמד אופנועי רטרו פשוטים בקטגוריית ה־250, קטגוריה שהולכת ודועכת, לאותו השוק.
בשנת 2024 מציינים בקוואסאקי 100 שנה ל־Meguro, אחד המותגים החלוציים בתעשיית האופנועים היפנית, שנרכש על ידי קוואסאקי בשנת 1960 ושימש בסיס לפיתוח סדרת ה־W המפורסמת של המותג. בעזרת ה־S1, קוואסאקי ממשיכה לכבד את מורשת המותג גם מחוץ ליפן, עם דגם שמוקדש כולו ל־Meguro, כשסמל המותג מתנוסס על מיכל הדלק ושמו ביפנית (メグロ) על צידי האופנוע – ללא סמלי קוואסאקי.
אולי איזה יבואן ירים הכפפה ויביא הכלי כמתחרה לרויאל 5 הילוכים ומנוע בלוק או לקטנועים