מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ימאהה: קטנוע חשמלי חדש בשיתוף Gogoro בטאיוואן
אסף לביא
צילום: יצרן
בעוד השוק האירופאי מחכה ומצפה לקטנוע חשמלי חדש מימאהה, ה־E01 שאפילו נצפה במבחנים מוקדם יותר החודש, היצרנית היפנית דווקא חושפת קטנוע חשמלי חדש בטאיוואן, ה־EMF, שנבנה בשיתוף Gogoro עם טכנולוגיית הסוללות הנשלפות שלה.
ימאהה מציגה את ה־EMF, הקטנוע החשמלי השני שימאהה בונה בשיתוף פעולה עם חברת Gogoro שיושק בחודש מרץ הקרוב בטאיוואן. שיתוף הפעולה הקודם בין היצרניות הוליד ב־2019 את ה־EC-05, שגם הוא שווק באופן מקומי בלבד. ה־EMF נבנה ע"י חטיבת המחקר והפיתוח של ימאהה בטאיוואן על בסיס פלטפורמה של גוגורו ועושה שימוש בטכנולוגיית הסוללות הנשלפות, המספקות אנרגיה למנוע 7.6kW עם הינע שרשרת לגלגל האחורי, מומנט מירבי של 2.6 קג"מ ונתוני תאוצה של כ־3.5 שניות מ־0 ל־50 קמ"ש.
ל־EMF יש מספר מצבי רכיבה, צג LED, מפתח חכם בטכנולוגיית NFC ותאורת LED היקפית. בנוסף, הקטנוע מסוגל להתממשק עם אפליקציה יעודית שמראה את נתוני הסוללה ומאפשרת נעילה ופתיחה שלו, איתור בחניה, דיאגנוסטיקה ופיצ'רים חברתיים. מערכת הבלימה המשולבת מעם דיסק יחיד בקוטר 200 מ"מ וקליפר רדיאלי עם 4 בוכנות מקדימה ודיסק בקוטר 190 מ"מ מאחור. הגלגלים בקוטר 10″ נועלים צמיגי מקסיס במידה 130/70-10, הבולמים האחוריים ניתנים לכיוונון עומס קפיץ, המושב בגובה 785 מ"מ
אביזרים מקוריים מיוחדים מאפשרים לעצב את ה־EMF לטעמו האישי של הרוכב, החל מעיצובו החיצוני ועד לאביזרים פרקטיים יותר, כמו מצלמת דרך או מחזיק כוסות לתא האחסון שבשדרה המרכזית.
השימוש בסוללות הנשלפות של גוגורו מאפשר לרוכבי ה־EMF להחליף בעת הצורך סוללות ברשת תחנות ההחלפה GoStation של גוגורו, מהן כ־1,200 פרוסות ברחבי טאיוואן. זהו האופנוע החשמלי השישי שימאהה מייצרת מאז 2002, ובקרוב צפוי להצטרף אליו גם הדגם הייצור הסדרתי של ה־E01, שמיועד לשיווק עולמי.
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן
מגניב אבל גודל גלגלים 10 זו סכנה על הכביש