מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מילאנו: ב.מ.וו מציגה קונספט F450GS

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן
היצרנית הבווארית מציגה בתערוכת EICMA במילאנו את הקונספט F450GS, אדוונצ'ר קרבי בנפח ביניים עם מנוע טווין מקבילי חדש לחלוטין, שעתיד להגיע לייצור סדרתי בתצורה דומה למדי.
בליבו של ה־F450GS פועם מנוע חדש לחלוטין שפותח ע"י ב.מ.וו, טווין מקבילי עם סדר הצתה א-סימטרי המייצר 47.9 כ"ס – ההספק המקסימלי לקטגוריית A1. ה־F450GS מיועד להיכנס לליין הדגמים של ב.מ.וו בדיוק באמצע בין ה־G310GS ל־F800GS ו־F900GS מבחינת יכולות ומחיר, כאדוונצ'ר דו-שימושי, עם יכולות שטח אמיתיות, בנפח ובמחיר נגיש.
בפיתוח האופנוע היה חשוב לב.מ.וו לספק את הביצועים המקסימליים בכביש ובשטח, תוך שמירה על רמת נגישות אופטימלית לרוכב הלא מנוסה עם רישיון הביניים. העיצוב של האופנוע שואב השראה מבכיר משפחת ה־GS, ה־R1300GS, והוא מצויד במזלג קדמי הפוך בעל אפשרויות כיוונון מלאות ובולם אחורי עם שיכוך משתנה בהתאם לעומס וחבילה אלקטרונית מרשימה – עם ABS להטייה, בקרת אחיזה ומצבי רכיבה הניתנים להתאמה אישית, כמו גם קישוריות בלוטוס בצג ה־TFT בגודל 6.5 אינץ'.
ב.מ.וו מצהירים שהם מתכוונים להציג את דגם הייצור הסדרתי בתצורה דומה מאוד, עם אפשרות למושב נמוך יותר וגלגלים במידות 19 ו־17 אינץ', כנראה ייצוקים, ואופציה לשדרוג. משקלו בגרסת הייצור יעמוד על 175 ק"ג, שזה לא הכי קל בקטגוריה אבל מאפשר לשמור על ההספק הגבוה, מכיוון שבתקנות הרישוי לקטגוריית A1 ישנו גם יחס מינימלי של הספק/משקל, ובכל ק"ג מתחת ל־174 ק"ג ההספק המקסימלי צריך לרדת. הדגם הסדרתי, כמו גם דגמים נוספים על הפלטפורמה החדשה, צפויים להיחשף במהלך 2025.