fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קוב kove מתחת לשורת menu
אודי דגן מתחת לתפריט
דוקאטי באנר חדש דזרט 230-40
קריסטלינו קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון adx400
דוקאטי קוביה עליון גבוה – דזרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
v12 באנר צידי
אישימוטו באנר קוביה שמאל
קוב 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אלבר טריומף קוביה עליון
דוקאטי קוביה שמאל פניגלה v2
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
שרקו

מילאנו: דוקאטי פניגאלה V2 וסטריטפייטר V2 חדשים

מילאנו: דוקאטי פניגאלה V2 וסטריטפייטר V2 חדשים

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

דוקאטי חושפת בתערוכת EICMA במילאנו את הדור החדש של דגמי ה־V2, עם מנוע חדש לחלוטין, ה־Panigale V2 וה־Streetfighter V2, הקלים ביותר עד היום.

הפניגאלה V2 פותח מאפס, והוא למעשה אופנוע חדש לחלוטין ויחד עם הסטריטפייטר V2 שמבוסס עליו הם הדגמים הראשונים להשתמש במנוע ה־V2 החדש עם תזמון שסתומים משתנה, בנפח 890 סמ"ק, שמייצר הספק של 120 כ"ס ב־10,750 סל"ד ומומנט של 9.5 קג"מ ב־8,250 סל"ד – עם 70% ממנו שזמינים כבר ב־3,000 סל"ד.

המנוע החדש קל ב־9.4 ק"ג מהמנוע הקודם, עם משקל של 54.5 ק"ג, מה שהופך אותו לווי-טווין הקל ביותר של דוקאטי אי-פעם. כמותו, גם הפניגאלה והסטריטפייטר החדשים הם הקלים ביותר במשפחתם עד היום, זאת בין היתר בזכות שלדת מונוקוק חדשה השוקלת 4 ק"ג בלבד ועושה שימוש במנוע כגורם נושא עומס. בגרסת ה־V2 S, הפניגאלה החדש קל יותר מהדגם היוצא ב־17 ק"ג, והסטריטפייטר שוקל 18 ק"ג פחות מהדגם הקודם.

העיצוב של הפניגאלה V2 שואב השראה מה־V4 החדש, אך מוותר על צמד הכנפונים בחזית, הפיירינגים עוצבו עם תעלות חדשות בתוכם לצורך פיזור חום יעיל יותר והרחק מהרוכב ומערכת הפליטה החדשה עם צמד אגזוזים מתחת למושב. בדוקאטי רצו לשפר את הנוחות של הפניגאלה V2 ובחרו בתנוחת רכיבה מעט פחות רוכנת קדימה שמעמיסה פחות משקל על פלג הגוף העליון. הסטריטפייטר מבוסס עליו ולכן עובר שינויים דומים, ומצויד לעומתו בכידון רחב וללא משכך היגוי והמעטפת, שוקל 176 ק"ג בגרסה הרגילה ו־177 ק"ג ב־S – משקל רטוב ללא דלק – בעוד הפניגאלה שוקל 179 ק"ג ו־175 ק"ג, בהתאמה. מערכת פליטה המיועדת לשימוש במסלול מעלה את ההספק ל־126 כ"ס ומפחיתה 4.5 ק"ג נוספים.

כמו ב־V4 החדש, הזרוע האחורית דו-צדדית ובסטריטפייטר היא ארוכה ב־30 מ"מ מהפניגאלה. מזלג מרזוקי בקוטר 43 מ"מ מקדימה ובולם יחיד של קאיאבה מאחור מתכוונים באופן מלא, בעוד לגרסאות ה־V2 S מתלים של אוהלינס, וכן מצבר ליתיום קל-משקל. הגלגלים הייצוקים החדשים נועלים צמיגי פירלי Diablo Rosso IV במידות 120/70-17 מקדימה ו־190/55-17 מאחור. מערכת הבלימה בעלת שני דיסקים בקוטר 320 מ"מ וקליפר ברמבו M80 מונובלוק רדיאלי מקדימה ודיסק בקוטר 245 מ"מ מאחור. המושב בגובה 837 מ"מ (838 מ"מ בסטריטפייטר), בסיס הגלגלים באורך 1,465 מ"מ (1,493 מ"מ) ומיכל דלק בנפח 15 ליטר.

החבילה האלקטרונית כוללת חיישן מדידת אינרציה (IMU) שש-צירי, ABS להטייה עם פונקציית "slide-by-brake" להתחשבות בהחלקה מבוקרת של הגלגל, בקרת אחיזה, אנטי-ווילי, בקרת בלימת מנוע, וקוויקשיפטר דו-כיווני כסטנדרט, כשגרסאות ה־S מצוידות גם בבקרת שיגור ומגביל מהירות. על מידת ההתערבות של הבקרות השונות מפקחים 4 מצבי רכיבה – מצב Race, מצב Sport, מצב Road ומצב Wet – הניתנים להתאמה אישית לרוכב. לוח המחוונים עם צג TFT בגודל 5 אינץ' עם 3 מצבי תצוגה.

דוקאטי מציעה שלל אביזרים אופציונליים לשני הדגמים, הכולל חלקי קרבון ו־CNC, משכך היגוי של אוהלינס, מערכות פליטה משופרות וגם מערכות אלקטרוניות, כמו תצוגת מסלול ייעודית עם מד הקפה, בקרת שיוט, מערכת ניווט בתצוגה פנייה-אחר-פנייה, חיישני לחץ אוויר ועוד. הפניגאלה V2 וה־V2 S יגיעו לסוכנויות מסביב לעולם בינואר 2025, בצבע אדום בלבד, בעוד הסטריטפייטר V2 וה־V2 S יגיע בסוף חודש מרץ, גם הוא באדום בלבד.

 

 

 

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 300L