fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קוב kove מתחת לשורת menu
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
קוב 140 על 70
אלבר טריומף קוביה עליון
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
שרקו
סטפן
voge מוטו24 באנר

מילאנו: כל מה שחדש מאפריליה ל־2025

מילאנו: כל מה שחדש מאפריליה ל־2025

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

מותג האופנועים האיטלקי חושף בתערוכת EICMA במילאנו ליין דגמים מעודכן לשנת 2025, הכולל שני דגמים חדשים – גרסת Rally לאדוונצ'ר Tuareg 660 ונייקד חדש בנפח ביניים, ה־Tuono 457.

הטואנו 457 החדש של אפריליה מבוסס על פלטפורמת ה־457 החדשה שהוצגה לראשונה בשנה שעברה, עם מנוע הטווין המקבילי בנפח 457 סמ"ק – המבוסס על מנוע ה־660 שמבוסס על מנוע ה־V4 של הדגמים הבכירים – שמייצר הספק של 47.6 כ"ס ב־9,400 סל"ד ומומנט של 4.4 קג"מ ב־6,700 סל"ד, ממנו כ־80% זמינים כבר ב־3,000 סל"ד, כשאפריליה בוחרת לצייד אותו ביחס העברה סופי קצר יותר מב־RS 457, עם שן אחת יותר בגלגל השיניים הקדמי. העיצוב של הטואנו 457 חדש לחלוטין, ומהווה לדברי החברה אבולוציה לשפת העיצוב המוכרת של אפריליה, עם יחידת תאורת ה־LED הראשית המשולשת שאנחנו מכירים מדגמי הטואנו, המנוע משמש גורם נושא עומס בשלדת האלומיניום שנותרת זהה לזו של ה־RS, עם מזלג קדמי הפוך בקוטר 41 מ"מ, בעל מהלך גלגל של 120 מ"מ וכיוונון עומס ראשוני, זרוע אחורית מעט ארוכה יותר עם בולם יחיד בעל כיוונון עומס קפיץ ומהלך גלגל של 130 מ"מ.

מערכת הבלימה של ByBre בעלת צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ וקליפר רדיאלי עם 4 בוכנות מקדימה, דיסק בקוטר 220 מ"מ וקליפר חד-בוכנתי מאחור. מערכת ABS ניתנת לביטול מאחור. הגלגלים הייצוקים בקוטר 17 אינץ' נועלים צמיגים במידות 110/70-17 ו־150/60-17. משקלו הרטוב עומד על 175 ק"ג, המושב בגובה 800 מ"מ, מיקום הרגליות משנה כדי להתאים לכידון הרחב ותנוחת הרכיבה החדשה ולבלם הקדמי ידית מתכווננת. החבילה האלקטרונית כוללת מצערת 'רכב-על-חוט' אלקטרונית, 3 מצבי רכיבה – מצב ECO, מצב SPORT ומצב RAIN – השולטים על מיפוי המנוע והתערבות בקרת האחיזה, לה 3 מצבים ואפשרות לכיבוי מלא, הניתנים לשינוי בזמן רכיבה בעזרת צמד מתגים על הכידון השמאלי. יש לו צג TFT בגודל 5 אינץ' עם קישוריות בלוטוס, מערכת ניווט ואפליקציה ייעודית Aprilia MIA. בנוסף, קוויקשפיטר דו-כיווני מוצע כאופציה בתוספת תשלום, לצד אביזרים נוספים.

הטוארג 660 מקבל עדכונים קלים לעמידה בתקן אירו5+, הכוללים שינוי במערכת ההזרקה, וגם שינוי קל בחזית האופנוע, אבל העדכון המשמעותי הוא בגרסת הראלי החדשה, שנובעת מהידע וההצלחה של דגם האבטיפוס במרוצי ראלי, ביניהם האקו-אפריקה שעובר בתוואי האייקוני של הפריז-דקאר בין הבירה הצרפתית לבירת סנגל. הטוארג ראלי נבדל מהדגם הבסיסי בכנף הגבוהה, מגן הגחון הרחב, מגני היידים הסגורים, המושב הגבוה ב־20 מ"מ, הכידון הגבוה, גלגלי השפיצים המחוזקים והקלים יותר, מתלי הקאיאבה המציעים מהלך זהה של 240 מ"מ אך עם קפיץ ליניארי חדש וכיוונון קשיח יותר, מערכת פליטה של SC Project עם מפלט טיטניום, שמורידים את המשקל של גרסת הראלי ב־5 ק"ג לעומת הדגם הבסיסי ל־199 ק"ג רטובים. בנוסף, הטוארג ראלי מוצע ברפילקת מרוצים ייחודית, כשהדגם הבסיסי מקבל שתי אפשרויות צבע חדשות – ירוק 'טורנדו' ולבן 'סופת שלג'.

דגמי ה־RX 125 וה־SX 125 מקבלים גם הם עדכון לעמידה בתקן אירו5+, כמו גם מתיחת פנים, ולצידם דגמי ה־RS 125 והטואנו 125, שמוותרים על מתיחת הפנים אבל מוסיפים לעדכון לצורך עמידה בתקן גם מערכת בקרת אחיזה ו־ABS כסטנדרט.

ה־RS 660 מקבל גם הוא עדכון ל־2025, מקיף יותר, שעיקרו התאמת המנוע לעמידה בתקן אירו5+, תהליך שבמסגרתו עולה הספק המנוע ל־105 כ"ס, בנוסף, הפיירינג הקדמי עובר שדרוג אווירודינמי, הכולל כנפונים חדשים שעוצבו בהשראת תוכנית המרוצים של המותג ונבדקו במנהרת רוח, בכביש הציבורי ובמסלול, בעוד לחבילה האלקטרונית הכוללת מצערת 'רכב-על-חוט' אלקטרונית, IMU שש-צירי, מערכת ABS, בקרת אחיזה, בקרת בלימת מנוע, אנטי-ווילי ומפות הצתה – כולן ניתנות לכיוונון או כיבוי – בקרת שיוט, וקיווקשיפטר דו-כיווני, מצטרפים בקרת זינוק, מתגים מוארים וצג TFT גדול ומתקדם יותר. בנוסף, מוצגת גרסת ה־Factory החדשה, המשדרגת את חבילת המתלים לאחת מתוצרת אוהלינס עם מזלג MIX 30 בקוטר 43 מ"מ מקדימה ובולם STX 46 מאחור, מושב דו-גוני וגרפיקה ייחודית. כמו ה־RS, גם הטואנו 660 פקטורי עוברים את אותם השינויים – ללא הכנפונים – ומציע את אותה חבילת מתלים משודרגת.

הטואנו V4, אחד מהנייקדים הקיצוניים ביותר, עובר עדכון מקיף – לגרסת הבסיס ולגרסת הפקטורי – שמתחיל במתיחת פנים אווירודינמית הכוללת כנפונים חדשים המוסיפים 2.5 ק"ג של כוח הצמדה במהירות של 250 קמ"ש, ממשיך לאלקטרוניקה החדשה הכוללת צג TFT גדול ומתקדם יותר, מתגים מוארים, ומספר חבילות אלקטרוניקה משודרגות בתוספת מחיר, הכוללות מערכות חדשות עם אפשרות לעבודה אדפטיבית (מסתגלת) או פרדיקטיבית (חוזה), ביניהן תצוגת מרוץ ללוח המחוונים, בקרת זינוק, מגביל מהירות, Slide Control, תאורה עוקבת פניה, בקרת שיוט, מודול GPS המאפשר כיוונון מדויק יותר של המתלים האלקטרוניים בגרסת הפקטורי ועוד, זאת בנוסף ל־8 מצבי בקרת אחיזה, 3 מפות מנוע, קוויקשיפטר דו-כיווני וקורנרינג ABS המותקנים כסטנדרט. כמו כן, המנוע עובר שדרוג קל ועולה בנפח מ־1,077 ל־1,099 סמ"ק, עם הספק של 180 כ"ס ב־11,800 סל"ד ומומנט של 12.3 קג"מ ב־9,600 סל"ד תוך עמידה בתקן אירו5+.

הסופרבייק RSV4 וגרסת הפקטורי שלו מקבלים עדכונים דומים, בנוסף לשדרוג מערכת הבלימה של ברמבו עם קליפרים מדגם Hypure במקום Stylema, עליה בהספק לכדי 220 כ"ס ב־13,100 סל"ד עם מומנט של 12.7 קג"מ ב־10,800 סל"ד – ועמידה בתקן אירו5+ – ומערכת אנטי-ווילי ו־Slide Control חדשות.

 

 

 

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
קוב מגדל kove