fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

דיאלים 204 על 35
קאברג שחורי 205 על 35
דיאלים 204 על 35
אגמ מוטורס עליון מתחת ללוגו טארו
אגמ מוטורס קוביה 140
הארלי שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
טריומף קוביה
הווסקוורנה באנר שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
לרט
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

סיכום 2021: שנת שיא במכירות אופנועים וקטנועים

סיכום 2021: שנת שיא במכירות אופנועים וקטנועים

אסף לביא

צילום: אריק רוזנבלום

שנת 2021 מסתיימת כשנת שיא של שוק הדו"ג בישראל מזה יותר מעשור ובעליה של כ־15% לעומת המכירות בשנה הקודמת, שנסגרה בעלייה מזערית לעומת זו שלפניה. 20,578 אופנועים וקטנועים חדשים עלו לכביש ב־2021, זאת לעומת 17,990 יחידות ב־2020. קצת קשה להאמין שאנחנו מסכמים עוד שנת מכירות תחת מגפת הקורונה, כזו שעוד הגדרנו בתחילתה כמשבר, אך אם נתחשב בהיקף המכירות של כלי דו-גלגליים בישראל נראה שלקורונה עוד תופעת לוואי: פריחה. לא כזו שמופיעה על העור אלא כזו שמתרחשת באולמות התצוגה, ועל כך יעידו שתי העליות האחרונות במכירות השנתיות: השיא הקודם של הענף הדו-גלגלי בישראל היה ב־2017, אז נמכרו קרוב ל־18,500 אופנועים וקטנועים, כשאחריו הגיעו שנתיים של ירידה במכירות, שנבלמו – ניחשתם נכון – במהלך הקורונה. לא מדובר במחקר אקדמי אלא בקריאה פשוטה של הנתונים: מספר שיא של אופנועים וקטנועים נמכר בישראל תחת מגיפת הקורונה, מספר שראינו בפעם האחרונה לפני יותר משני עשורים.

שלוש היצרניות הצומחות ביותר ב־2021 הן ימאהה שצומחת ב־22% (670 יחידות), ב.מ.וו שצומחת בכ־31% (104 יחידות) והונדה שהציגה את הצמיחה הגדולה ביותר ומכרה השנה כ־60% (1,119 יחידות) יותר אופנועים וקטנועים מב־2020, וממשיכה מגמת צמיחה שנמשכת כבר 5 שנים.

סאן יאנג ממשיך להיות המותג הנמכר ביותר בישראל, אחריו ימאהה, שלישי קימקו, רביעי הונדה ובמקום החמישי KTM. במכירות אופנועים בלבד הונדה נמצאת במקום הראשון, צמודה אליה ימאהה, שלישית KTM, שמייצרת אופנועים בלבד, וכמוה גם קוואסאקי – שנמצאת במקום הרביעי. במכירות קטנועים בלבד סאן יאנג כמובן מובילה ואחריה קימקו, שלישית ימאהה, רביעית הונדה וחמישית פיאג'ו.

הכלים הנמכרים ביותר בשוק הדו-גלגלי כולם קטנועים, כשבמקום הראשון נמצא המובי 125 של קימקו עם 1,019 יחידות, שני הדאונטאון 350 של קימקו עם 792 יחידות, שלישי ימאהה אקס-מקס 300 עם 748 יחידות, רביעי סאן יאנג ג'וירייד 125 עם 677 יחידות ובמקום החמישי ימאהה טימקס 560 ממנו נמכרו 646 יחידות השנה. האופנוע הנמכר ביותר בישראל הוא ההונדה CB500X ממנו נמכרו 252 יחידות השנה, כשאת המקום אחריו תופס אופנוע אנדורו, 250 EXC של ק.ט.מ עם 196, אחריו קוואסאקי Z900 עם 194 יחידות וה־300 EXC של ק.ט.מ עם 185 יחידות. במקום החמישי ימאהה MT-07 עם 178 יחידות ושישי הטנרה 700 של ימאהה עם יחידה אחת פחות.

משפחת דגמי ה־CP2 של ימאהה, הכוללת את ה־MT-07, הטרייסר 700, הטנרה 700 וה־R7 החדש, מכרה סה"כ 531 יחידות. במקום השני משפחת דגמי ה־500 של הונדה, הכוללת את ה־CB500X, ה־CBR500R, ה־CB500F והרבל 500, ממנה נמכרו 425 יחידות. במקום השלישי משפחת דגמי ה־650 של קוואסאקי, הכוללת את ה־Z650, הנינג'ה 650, הוורסיס 650 והוולקן 650, ממנה נמכרו 373 יחידות סה"כ. במקום הרביעי משפחת דגמי ה־390 של ק.ט.מ עם 187 יחידות. במקום החמישי משפחת ה־650 של סוזוקי עם 172 יחידות. אחריה משפחת דגמי ה־500 של בנלי עם 161 יחידות ודגמי ה־F900 של ב.מ.וו עם 135 יחידות.

שלוש הקטגוריות הפופולריות ביותר הן קטנועי מנהלים מעל 300 סמ"ק, אופנועי אדוונצ'ר וקטנועי-על ספורטיביים, בראשונה מוביל את הטבלה הקימקו דאונטאון 350, כאמור עם 792 יחידות, אחריו הימאהה אקס-מקס 400 עם 329 יחידות, שלישי הפיאג'ו MP3 350, שבדצמבר הוחלף ע"י ה־MP3 400, ומכר השנה 298 יחידות, מקום הרביעי הונדה פורצה 350 עם 262 וסוגרים את הטבלה הם קימקו אקסייטינג 400 וסאן יאנג מקסים 400 שמכרו כל אחד 121 יחידות.
את מכירות אופנועי האדוונצ'ר מוביל ההונדה CB500X, שמכר כאמור 252 יחידות, במקום השני ימאהה טנרה 700 עם 177 יחידות, שלישי הב.מ.וו R1250GS עם 153 יחידות, אחריו האפריקה טווין 1100 עם 144 יחידות, בנלי TRK502 במקום החמישי עם 137 יחידות, במקום השישי עם יחידה פחות נמצא ה־NC750X, אחריו סוזוקי וי-סטרום 650 עם 128 יחידות, ה־390 אדוונצ'ר של ק.ט.מ עם 109 יחידות, אחריו ה־790 אדוונצ'ר וה־1290 אדוונצ'ר עם 72 ו־71 יחידות בהתאמה.
את קטגוריית קטנועי-העל ממשיך להוביל הטימקס 560 של ימאהה שמכר כאמור 646 יחידות, אחריו במקום השני ה־X-ADV 750 של הונדה עם 470 ושלישי הפורצה 750 עם 240 יחידות, יחדיו קטנועי ה־750 של הונדה מוכרים 64 יחידות יותר ממוביל הטבלה. השניים הנותרים הם סאן יאנג TL500 שמכר 178 יחידות וקימקו AK550 עם 175 יחידות.

יצרן 2021 2020
דגם הנמכר ביותר
סאן יאנג 4,705 4,680
סאן יאנג ג'וירייד 125
ימאהה 3,687 3,017
ימאהה אקס-מקס 300
קימקו 2,971 3,026
קימקו מובי 125
הונדה 2,966 1,847
הונדה X-ADV 750
KTM 1,088 997
ק.ט.מ EXC250
קוואסאקי 794 991
קוואסאקי Z900
פיאג'ו 658 549
פיאג'ו MP3 350
BMW 433 329
ב.מ.וו R1250GS
סוזוקי 427 445
סוזוקי וי-סטרום 650
הוסקוורנה 419 383
הוסקוורנה TE250i \ TE300i
בטא מוטור 222 176
בטא RR300
בנלי 216 120
בנלי TRK502X
דיאלים 196 74
בליץ מוטורס 185 215
דוקאטי 153 106
פיג'ו 147 60
טריומף 124
גאסגאס 122 0
NIU 103
CF מוטו 101 109
טארו 95
שרקו 77 58
זאפ 75 60
אפריליה 64 15
UM גלובל 58 42
רויאל אנפילד 58 28
הארלי-דוידסון 54 268
זירו 51 42
ווג 50 10
FB מונדיאל 33 37
אינדיאן 32 66
אריק 28
AJP 20 9
מוטוגוצי 19 22
קוברג 19 12
וימוטו 17
רייחו 16 2
לונג'יה 14 6
קיוואי 12 52
פאנטיק 12 35
זונטס 11 1
יוסאנג 10 8
TM רייסינג 9 38
אנרג'יקה 5
צ'אנגשיאנג 5
SWM 4 5
סיילנס 3
אורל 3 10
MV אגוסטה 3 11
אסקול 2 9
דוהאן 1
בימוטה 1

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל