מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
סיכום 2021: שנת שיא במכירות אופנועים וקטנועים
אסף לביא
צילום: אריק רוזנבלום
שנת 2021 מסתיימת כשנת שיא של שוק הדו"ג בישראל מזה יותר מעשור ובעליה של כ־15% לעומת המכירות בשנה הקודמת, שנסגרה בעלייה מזערית לעומת זו שלפניה. 20,578 אופנועים וקטנועים חדשים עלו לכביש ב־2021, זאת לעומת 17,990 יחידות ב־2020. קצת קשה להאמין שאנחנו מסכמים עוד שנת מכירות תחת מגפת הקורונה, כזו שעוד הגדרנו בתחילתה כמשבר, אך אם נתחשב בהיקף המכירות של כלי דו-גלגליים בישראל נראה שלקורונה עוד תופעת לוואי: פריחה. לא כזו שמופיעה על העור אלא כזו שמתרחשת באולמות התצוגה, ועל כך יעידו שתי העליות האחרונות במכירות השנתיות: השיא הקודם של הענף הדו-גלגלי בישראל היה ב־2017, אז נמכרו קרוב ל־18,500 אופנועים וקטנועים, כשאחריו הגיעו שנתיים של ירידה במכירות, שנבלמו – ניחשתם נכון – במהלך הקורונה. לא מדובר במחקר אקדמי אלא בקריאה פשוטה של הנתונים: מספר שיא של אופנועים וקטנועים נמכר בישראל תחת מגיפת הקורונה, מספר שראינו בפעם האחרונה לפני יותר משני עשורים.
שלוש היצרניות הצומחות ביותר ב־2021 הן ימאהה שצומחת ב־22% (670 יחידות), ב.מ.וו שצומחת בכ־31% (104 יחידות) והונדה שהציגה את הצמיחה הגדולה ביותר ומכרה השנה כ־60% (1,119 יחידות) יותר אופנועים וקטנועים מב־2020, וממשיכה מגמת צמיחה שנמשכת כבר 5 שנים.
סאן יאנג ממשיך להיות המותג הנמכר ביותר בישראל, אחריו ימאהה, שלישי קימקו, רביעי הונדה ובמקום החמישי KTM. במכירות אופנועים בלבד הונדה נמצאת במקום הראשון, צמודה אליה ימאהה, שלישית KTM, שמייצרת אופנועים בלבד, וכמוה גם קוואסאקי – שנמצאת במקום הרביעי. במכירות קטנועים בלבד סאן יאנג כמובן מובילה ואחריה קימקו, שלישית ימאהה, רביעית הונדה וחמישית פיאג'ו.
הכלים הנמכרים ביותר בשוק הדו-גלגלי כולם קטנועים, כשבמקום הראשון נמצא המובי 125 של קימקו עם 1,019 יחידות, שני הדאונטאון 350 של קימקו עם 792 יחידות, שלישי ימאהה אקס-מקס 300 עם 748 יחידות, רביעי סאן יאנג ג'וירייד 125 עם 677 יחידות ובמקום החמישי ימאהה טימקס 560 ממנו נמכרו 646 יחידות השנה. האופנוע הנמכר ביותר בישראל הוא ההונדה CB500X ממנו נמכרו 252 יחידות השנה, כשאת המקום אחריו תופס אופנוע אנדורו, 250 EXC של ק.ט.מ עם 196, אחריו קוואסאקי Z900 עם 194 יחידות וה־300 EXC של ק.ט.מ עם 185 יחידות. במקום החמישי ימאהה MT-07 עם 178 יחידות ושישי הטנרה 700 של ימאהה עם יחידה אחת פחות.
משפחת דגמי ה־CP2 של ימאהה, הכוללת את ה־MT-07, הטרייסר 700, הטנרה 700 וה־R7 החדש, מכרה סה"כ 531 יחידות. במקום השני משפחת דגמי ה־500 של הונדה, הכוללת את ה־CB500X, ה־CBR500R, ה־CB500F והרבל 500, ממנה נמכרו 425 יחידות. במקום השלישי משפחת דגמי ה־650 של קוואסאקי, הכוללת את ה־Z650, הנינג'ה 650, הוורסיס 650 והוולקן 650, ממנה נמכרו 373 יחידות סה"כ. במקום הרביעי משפחת דגמי ה־390 של ק.ט.מ עם 187 יחידות. במקום החמישי משפחת ה־650 של סוזוקי עם 172 יחידות. אחריה משפחת דגמי ה־500 של בנלי עם 161 יחידות ודגמי ה־F900 של ב.מ.וו עם 135 יחידות.
שלוש הקטגוריות הפופולריות ביותר הן קטנועי מנהלים מעל 300 סמ"ק, אופנועי אדוונצ'ר וקטנועי-על ספורטיביים, בראשונה מוביל את הטבלה הקימקו דאונטאון 350, כאמור עם 792 יחידות, אחריו הימאהה אקס-מקס 400 עם 329 יחידות, שלישי הפיאג'ו MP3 350, שבדצמבר הוחלף ע"י ה־MP3 400, ומכר השנה 298 יחידות, מקום הרביעי הונדה פורצה 350 עם 262 וסוגרים את הטבלה הם קימקו אקסייטינג 400 וסאן יאנג מקסים 400 שמכרו כל אחד 121 יחידות.
את מכירות אופנועי האדוונצ'ר מוביל ההונדה CB500X, שמכר כאמור 252 יחידות, במקום השני ימאהה טנרה 700 עם 177 יחידות, שלישי הב.מ.וו R1250GS עם 153 יחידות, אחריו האפריקה טווין 1100 עם 144 יחידות, בנלי TRK502 במקום החמישי עם 137 יחידות, במקום השישי עם יחידה פחות נמצא ה־NC750X, אחריו סוזוקי וי-סטרום 650 עם 128 יחידות, ה־390 אדוונצ'ר של ק.ט.מ עם 109 יחידות, אחריו ה־790 אדוונצ'ר וה־1290 אדוונצ'ר עם 72 ו־71 יחידות בהתאמה.
את קטגוריית קטנועי-העל ממשיך להוביל הטימקס 560 של ימאהה שמכר כאמור 646 יחידות, אחריו במקום השני ה־X-ADV 750 של הונדה עם 470 ושלישי הפורצה 750 עם 240 יחידות, יחדיו קטנועי ה־750 של הונדה מוכרים 64 יחידות יותר ממוביל הטבלה. השניים הנותרים הם סאן יאנג TL500 שמכר 178 יחידות וקימקו AK550 עם 175 יחידות.
יצרן | 2021 | 2020 |
דגם הנמכר ביותר
|
סאן יאנג | 4,705 | 4,680 |
סאן יאנג ג'וירייד 125
|
ימאהה | 3,687 | 3,017 |
ימאהה אקס-מקס 300
|
קימקו | 2,971 | 3,026 |
קימקו מובי 125
|
הונדה | 2,966 | 1,847 |
הונדה X-ADV 750
|
KTM | 1,088 | 997 |
ק.ט.מ EXC250
|
קוואסאקי | 794 | 991 |
קוואסאקי Z900
|
פיאג'ו | 658 | 549 |
פיאג'ו MP3 350
|
BMW | 433 | 329 |
ב.מ.וו R1250GS
|
סוזוקי | 427 | 445 |
סוזוקי וי-סטרום 650
|
הוסקוורנה | 419 | 383 |
הוסקוורנה TE250i \ TE300i
|
בטא מוטור | 222 | 176 |
בטא RR300
|
בנלי | 216 | 120 |
בנלי TRK502X
|
דיאלים | 196 | 74 | |
בליץ מוטורס | 185 | 215 | |
דוקאטי | 153 | 106 | |
פיג'ו | 147 | 60 | |
טריומף | 124 | – | |
גאסגאס | 122 | 0 | |
NIU | 103 | – | |
CF מוטו | 101 | 109 | |
טארו | 95 | – | |
שרקו | 77 | 58 | |
זאפ | 75 | 60 | |
אפריליה | 64 | 15 | |
UM גלובל | 58 | 42 | |
רויאל אנפילד | 58 | 28 | |
הארלי-דוידסון | 54 | 268 | |
זירו | 51 | 42 | |
ווג | 50 | 10 | |
FB מונדיאל | 33 | 37 | |
אינדיאן | 32 | 66 | |
אריק | 28 | – | |
AJP | 20 | 9 | |
מוטוגוצי | 19 | 22 | |
קוברג | 19 | 12 | |
וימוטו | 17 | – | |
רייחו | 16 | 2 | |
לונג'יה | 14 | 6 | |
קיוואי | 12 | 52 | |
פאנטיק | 12 | 35 | |
זונטס | 11 | 1 | |
יוסאנג | 10 | 8 | |
TM רייסינג | 9 | 38 | |
אנרג'יקה | 5 | – | |
צ'אנגשיאנג | 5 | – | |
SWM | 4 | 5 | |
סיילנס | 3 | – | |
אורל | 3 | 10 | |
MV אגוסטה | 3 | 11 | |
אסקול | 2 | 9 | |
דוהאן | 1 | – | |
בימוטה | 1 | – |
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן