fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
קריסטלינו מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
קריסטלינו קובית צד xi
דוקאטי קוביה עליון גבוה – דזרט
מטרו באנר שמאל הכי עליון adx400
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אלבר טריומף קוביה עליון
v12 באנר צידי
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
קוב 140 על 70
דוקאטי קוביה שמאל פניגלה v2
HJC
voge מוטו24 באנר
שרקו
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

עד 150 קמ"ש: ה־AI מעלה את המהירות המרבית בספרד

עד 150 קמ"ש: ה־AI מעלה את המהירות המרבית בספרד

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: ChatGPT

מגבלת מהירות דינמית חדשה, המונחית על ידי בינה מלאכותית ובהתאם למספר קריטריונים, תשנה את המהירות המרבית המותרת בין 100 ל־150 קמ"ש בקטע דרך ניסיוני ראשון.

שינויים רבים בתקנות התעבורה מושפעים בדרך כלל ממדיניות הבטיחות בדרכים, במטרה להפחית את הסיכון לתאונות ואת המוות בכבישים, ומאחר שלפי הגורמים המקצועיים מהירות היא אחד הגורמים השכיחים והמחמירים בתאונות דרכים, המגמה לרוב היא לא העלאה של המהירות המותרת – והוכחה לכך היא שרק לאחרונה פרסמה משטרת ישראל שבכוונתה להחמיר את האכיפה של מהירות בצמתים (פרסום שהתברר כאיום סרק מצד המשטרה).

אך לעיתים ישנם מקרים שהחדשנות והקדמה פוגשות את המחוקקים. זה קורה בספרד, שם משיקים תוכנית ניסיונית חדשה של מגבלת מהירות דינמית. רשות התחבורה הספרדית לקחה רעיון קיים, שמפחית דינמית את המהירות המותרת ב־10 עד 20 קמ"ש במהלך עומסי תנועה, שיאי זיהום אוויר או מזג אוויר גשום – ויישמה אותו בכיוון ההפוך.

בקטע מסוים של כביש AP-7 בקטלוניה, בין מאסאנט דה לה סלווה (Maçanet de la Selva) לאל וונדריי (El Vendrell), בו המהירות המותרת עומדת בדרך כלל על 120 קמ"ש, תחת פיקוח של מערכת בינה מלאכותית תעלה המהירות המרבית המותרת בהתאם לתנאי הדרך המשתנים. מערכת הבינה המלאכותית תתאים את המהירות בהתאם למזג האוויר, לצפיפות התנועה, למצב הכביש ולשעת היום, כדי לייעל את זרימת התנועה ולשפר את הבטיחות.

כשהתנאים פחות-אידיאליים המהירות המותרת תרד עד ל־100 קמ"ש, כדי להגביר את הבטיחות. אך כאשר התנאים טובים והתנועה דלילה, ניתן יהיה לנסוע במהירות של עד 150 קמ"ש, לחסוך בזמן ולייעל את השימוש בדרך – בלי סיכון נוסף. הפרויקט כולל צעדים נוספים, ביניהם קמפיינים הסברתיים, הכשרה מקצועית מורחבת לנהגים, וכמובן – הגברת פיקוח התעבורה בדרכים ופריסה של אמצעי אכיפה חדשים. אם יצליח, השימוש במערכת צפוי להתרחב לכבישים מהירים נוספים במדינה.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

 

 

 

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 300L