fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קוב kove מתחת לשורת menu
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מוטוטאץ דקר
קוב 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אלבר טריומף קוביה עליון
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC

עיקרי דברים: ביטוח החובה בוועדה לביקורת המדינה

עיקרי דברים: ביטוח החובה בוועדה לביקורת המדינה

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: צילום מסך מועדת הכנסת

הבוקר (יום שני) בשעה 10:30 התכנסה הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, בראשות יו"ר הוועדה חה"כ מיקי לוי, לדון בנושא הסדרי ביטוח שיורי לכלי רכב. בוועדה נכחו נציגי רשות שוק ההון, תאגיד הפול, לשכת סוכני ביטוח, מועדון האופנועים הישראלי, איגוד חברות הביטוח ונציגי איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי.

הדיון כאמור, מתקיים פחות מחודש לכניסת תעריפי הביטוח החדשים – כפי שפרסמנו אתמול, ואלו הן הנקודות העיקריות שעלו בדיון:

● לפי נתוני הפול, מופקות בשנה מעל ל־200,000 פוליסות ביטוח חובה לדו-גלגלי, רובן לתקופות קצרות משנה. בשנת 2022 הופקו בהפול 90,000 פוליסות שנתיות, מהנתונים האלו ניתן להעריך כי בערך 44% מהרוכבים במדינת ישראל אינם מבוטחים בביטוח חובה כל השנה.

● יו"ר הוועדה הביע חוסר שביעות רצון מכמות הפוליסות קצרות המועד המופקות, לטענתו מכיוון שאלו משמשות רק לצורך ביצוע מבחן רישוי שנתי (טסט) ואין על כך פיקוח. בפול מסבירים שאלו הוראת רשות שוק ההון.

● על הנתונים האלו אמר יו"ר הוועדה שמשטרת ישראל צריכה להגביר את האכיפה ולבדוק ביטוחים בתוקף – בין אם במכמונות אכיפה ייעודיות או בכל עצירת רכב דו-גלגלי לבדיקה, וכן שעל משרד התחבורה לקדם הקמת אמצעי דיגיטלי לסיוע בנושא.

● חה"כ מיקי לוי הביע תמיכה רבה בכלים דו-גלגליים ואמר: "אין ספק שהרכבים הדו-גלגליים מורידים את הגודש בכבישים", ושצריך למנוע את העלאת תעריפי הפוליסה הקרובה. בנוסף, ציין כי לדעתו יש ליצור מנגנון מחיר דיפרנציאלי שידע להבחין בין קטנוע פשוט וזול וכלי גדול נפח ויקר כדי לעודד שימוש בדו-גלגלי ולהנגיש את הביטוח.

● למרות שלא הושגה התקדמות בנושא עליית תעריף הביטוח, כדי למצוא פתרונות לנושא נקבעה פגישת עבודה בין נציגי רשות שוק ההון ומשרד התחבורה לנציגי מועדון האופנועים הישראלי ואיגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי.

● נושא מדרגות הנפח החדשות הועלה בוועדה ע"י נעמן זהר, מנכ"ל חטיבת האופנועים של ד.ל.ב מוטוספורט ונציג איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי בוועדה, וסוכם שהנושא יעלה שוב לצורך הסדרה בשיחות בין נציגי ענף האופנועים עם רשות שוק ההון ומשרד התחבורה.

יו"ר מועדון האופנועים הישראלי אליקו אלג'ם, אשר נכח בדיון יחד עם עמרי גוטמן, אמר דברים אלו: "היום התקיים דיון בוועדה לביקורת המדינה, עיקר הדיון היה אמור לעסוק בעובדה שמחצית מרוכבי הדו-גלגלי בישראל רוכבים ללא ביטוח חובה, אבל עובדתית חלק נכבד מהדוברים בדיון העלו טענות ונושאים לא רלוונטים לנושא שלשמו התכנסנו. הצגנו את הכשל המתמשך של מדינת ישראל בנושא ביטוח החובה לרכב דו גלגלי ואת העובדה שהמדינה לא נותנת מענה לכשל הזה, למעט התייקרות נוספת בתעריפי ביטוח החובה בשיעורים ניכרים".

למרות שהוועדה לא התכנסה כדי לדון בתעריף הביטוח, אומר אלג'ם: "בהחלט קיבלנו רוח גבית מיו"ר הועדה ח"כ מיקי לוי שזימן דיון נוסף בנושא בינואר 2024. לצערי לא התקבלה החלטה מעשית לצמצום התופעה המדאיגה של אי רכישת ביטוח חובה ע"י למעלה מ־40% מרוכבי הדו גלגלי בישראל ובפועל אין כרגע פתרון לרכישת ביטוח חובה בר השגה. חשוב לציין שתעריפי ביטוח החובה לרכב דו גלגלי לא התייקרו במשך כעשור שנים, למעט הפרשים במדד, וכיוון שרכיב העמסה הגיע לגבול העליון, לא נותרה למפקח על הביטוח ברירה, אלא להודיע על התייקרות".

לבסוף, קורא אלג'ם לקהל הרוכבים "הכשל הביטוחי הוא עובדה מצערת ולמרות זאת, אני קורא לחבריי הרוכבים, לא לעשות דין לעצמם וכן לרכוש ביטוח חובה. לרוכבים שמציעים לפעול בנושא התייקרות תעריפי ביטוח החובה אני מציע להעלות דרך פעולה ברת ביצוע, התלהמות ברשתות החברתיות אינה הפתרון לבעיה", קריאה אליה גם אנחנו מצטרפים.

לצפייה בדיון לחצו כאן, ולאחר מכן בחרו את הנושא "דוח מבקר המדינה בנושא הסדרי ביטוח שיורי לכלי רכב".

 

 

 

 

 

17 תגובות ל עיקרי דברים: ביטוח החובה בוועדה לביקורת המדינה

  1. אז עד 01/2024 משלמים יופי. מביש.

    • כעו"ד בתחום הביטוח, אני מצהיר כאן ומבהיר: לפחות חצי מנפגעי הקטנועים שמגיעים אליי למשרד או יוצרים קשר ליעוץ נוסעים בלי ביטוח חובה. זה צריך להיות בעדיפות עליונה של הממשלה. זה חשוב וקריטי.

  2. מה הקשר כלי יקר או זול?
    התמחור צריך להיות במדרגות של סיכון
    במינימום עפ כוח סוס לא נפח מנוע
    תוך עדוד כלים עם מערכות בטיחות ואופי שימוש

    • את המחיר הקודם יכולתי להבין..בכל זאת ביטוח חובה לרכב דו גלגלי…אבל עכשיו זה כבר מוגזם וניראה לי שעכשיו 80% מהרוכבים לא יבטחו כולם יהיו קרחים מכאן ומיכאן גם המדינה גם הרוכבים וגם הפול

  3. 1.חב הביטוח אפשרתם להם להתעלל ברוכבים.2.מי שמטפל בנושא הדו גלגלי אין להם מושג.3דו גלגלי בלימוד הנהיגה זו עשיקה 3.למחירים האלה לא משולמים באף מדינה מתוקנת. 4.לא מאמין שמישהו איכות לו..

  4. זה מעניין מישהו במדינה הזאת שאנשים קורסים תחת העלאת כל המחירים?כל האוכלי חינם בכנסת חשבתם שבאמת איכפת להם מאיתנו?

  5. טוב,אין ברירה,יוצאים לחסום כבישים,לעשות את הפקק הכי ארוך שהיה איי פעם במדינה,חסימת איילון במוצאי שבת ע"י מפגינים בעקבות הרפורמה,זה יהיה נקודה קטנה לאומת מה שאנחנו נעשה.

  6. לגבי כנסת ישראל אני כבר הגעתי להחלטה לא הולך לבחור יותר לא מאמין באף צד פוליטי. הם הפוליטיקאים דואגים רק לעצמם ולמקורבים שלהם הם לא רואים אותנו האזרחים לא דואגים לנו לכלום רק לאנוס אותנו כלכלית. לגבי הביטוחים לדו גלגלי זאת שערוריה שאין כדוגמתה קרוב משפחה שלי גר בארה"ב מחזיק אופנוע חדש 1700 סמ"ק משלם 450$ חובה+מקיף לשנה ואצלנו רק חובה 5800 ₪ ועוד רוצים להעלות את המחירים מה בארה"ב אין תאונות? אין הרוגים? אין פצועים? מתאונות דו גלגלי יש בטח שיש רק שכאן זה ארץ אוכלת יושביה. ביטוח לדו גלגלי צריך להיות יותר זול מביטוח לרכב לא גורמים לפקקים בכבישים לא לבעיות חניה פחות זיהום אויר אבל בעצם למי אכפת

  7. בושה וחרפה של ממשלת עבריינים שבוזזים את קופת המדינה ומנסים להעלות מיסים וכל מה שיכניס כסף לקופת העושקים. נמאסתם , עופו לנו מהחיים.

  8. עושים מורשים קרטל מגעיל הפול בושה שלא ניתן לבטח בכל חברה עד כמה אפשר לגנוב את הצרכן הקטן מחרים חסרי פרופורציות בכל מידה בושה פשע לכל דבר לגנוב בשם החוק פשוט בושה

  9. הכל שקרים. חברות הביטוח קיבלו לפני כשלושים שנה מתנה מהמדינה את ביטוחי הרכב .חברות הביטוח החזירות עד אין קץ עושות מעל מיליארד שח בכיס אחד מהמתנה הזאת ובכיס השני מפסידות הפסד בטל בשישים מהאופנועים ,אבל המושחתים לא טוב להם עם ההפסד הזה כי מיליארד שחצלא מספיק ,אז מעלים ביטוחי רכב וכמובן את ביטוחי האופנועים מדינה מושחתת ורקובה שאני מאחל מוות בעינויים לכל מקבלי ההחלטות המושחתים שלה .

  10. רוב הרוכבים ללא ביטוח הם ערבים מוצצי הדם של המדינה והכי פראים על הכביש כמיטב המסורת הערבית

    • ממשלת ביזה/ ביזיון
      רק לצאת להפגין אם רוצים לשנות משהו
      צופה הפסדים גבוהים ליבואני האופנועים במכירות

  11. תוזילו את מחירי הביטוח וכולם יעשו ביטוח אבל רוב הרוכבים שיש להם גם מכונית לא מעוניינים לעשות ביטוח בחורף שהאופנוע עומד ולחסוך בביטוח שגם ככה הוא יקר,נראה לי שחברות הביטוח לוחצות
    כי הכל כסף לא מעוניינים באמת לדאוג לאופנוענים אלא לכיס שלהם
    אני חושב שכל רוכבי האופנועים צריכים לעשות חרם שנתי ולא לעשות ביוטח בכלל תראו איך המחיר ירד יופי

  12. 44 אחוז לא מבוטחים? יש לי רעיון בוא נעלה את המחיר ואז הם בטח יבטחו.

    פשוט חוסר מחשבה.

    תורידו מחירים אז תעלה כמות המבוטחים.
    תעלו מחירים הכמות תרד.

    כמה טיפשי ככה פשוט

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
קוב מגדל kove