מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ק.ט.מ 1390 סופר אדוונצ'ר S ו־Evo חדשים

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן
ק.ט.מ חושפת את הדור החדש של משפחת הסופר אדוונצ'ר, עם מנוע גדול יותר בעל תזמון שסתומים משתנה, עיצוב מעודכן וחבילה טכנולוגית חדשה; גרסת Evo חדשה עם תיבת הילוכים אוטומטית.
יצרנית האופנועים האוסטרית חושפת את ה־1390 סופר אדוונצ'ר S החדש, שעושה שימוש במנוע ה־LC8 החדש בנפח 1,350 סמ"ק- לעומת 1,301 סמ"ק בדגם היוצא – המצויד במערכת CAMSHIFT לתזמון שסתומים משתנה, המשפרת את תגובות המנוע בסל"ד נמוך תוך שמירה על הביצועים בסל"ד גבוה. המנוע החדש מייצר הספק של 173 כ"ס ב־9,500 סל"ד ומומנט של 14.7 קג"מ ב־8,000 סל"ד.
השלדה עברה עדכון וכעת קשיחה יותר, מתלי ה־WP הסמי-אקטיביים עודכנו בתוכנה וקושחה משופרות, הרגליות נמוכות ב־8 מ"מ ורחבות ב־10 מ"מ והמושב עוצב מחדש. המעטפת כולה עברה מתיחת פנים, כולל יחידת תאורת LED קדמית חדשה ומגן רוח חדש, כשבמסכת החזית יש כעת יותר תאי אחסון, ומערכת רדאר קדמי מעודכנת מוצעת כאופציה בתוספת תשלום.
בנוסף, ישנה חבילת טכנולוגיה חדשה עם צג ה־TFT החדש V80, מסך מגע אורכי בגודל 8 אינץ', עם ציפוי נגד שריטות, טביעות אצבעות וסנוור, שלל מצבי תצוגה, אפשרות לתצוגה מפוצלת, תצוגת ניווט, קישוריות בלוטוס ו־eSim, חיישן GPS ומערכת הפעלה של אנדרואיד, ממנו ניתן לשלוט בכל מצבי הרכיבה ושלל המערכות.
גרסת ה־Evo החדשה מקבלת את תיבת ה־AMT החדשה, תיבת ההילוכים האוטומטית של ק.ט.מ שאפשרת להעביר הילוכים בעזרת הרגלית או מהכפתורים שעל הכידון – ללא מצמד – או רכיבה במצב אוטומטי מלא. בנוסף, ה־Evo מגיע עם חיישן הראדר הקדמי כסטנדרט ובכך מאפשר את בקרת השיוט האדפטיבית, התרעות ההתנגשות ועוד, כשיחד עם תיבת ההילוכים האוטומטית, במצב שיוט אדפטיבי, האופנוע יכול להגיע למצב של כמעט עצירה מלאה ולחזור לתנועה – בהתאם להתנהגות הרכב שמולו – באופן אוטומטי, ללא התערבות של הרוכב.
ה־1390 סופר אדוונצ'ר S וגרסת ה־Evo יחלו את שיווקם באירופה במהלך המחצית הראשונה של 2025.