fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
אלבר טריומף מתחת ל-menu – אמצע 3
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אלבר טריומף קוביה עליון
קוב 140 על 70
תמוז
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
דוקאטי קוביה שמאל
שרקו
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

רטרו: ב.מ.וו חושפת את ה־R 12 S 

רטרו: ב.מ.וו חושפת את ה־R 12 S 

כתב: אריק רוזנבלום | צילום: יצרן

ב.מ.וו מציגה את ה־R 12 S, דגם נוסף בסדרת ה־R 12 הקלאסית המעוצב בסגנון קפה רייסר, שנוצר בהשראת דגם חשוב מעברה של היצרנית.

אמנם התרגלנו לאופנועי סופרבייק עם הספקים של מעל ל־200 כ"ס, שחוצים בקלות את ה־300 קמ"ש, אבל בשנת 1973 אופנוע עם הספק של 67 כ"ס ומהירות מרבית של 200 קמ"ש היה נחשב לאופנוע ספורטיבי מכובד, כזה הוא ה־R 90 S, שהגיע עם מנוע בוקסר בנפח 900 סמ"ק, 'חצי' פיירינג ומושב נוח, אותו רבים מחשיבים לאבי קטגוריית הספורט-תיור.

על עיצובו של ה־R 90 S אחראי האנס מות' (Hans Albrecht Muth), המעצב הגרמני שחתום על עיצובם של כמה דגמים אייקוניים, כמו ה־R 80 G/S, אבי סדרת ה־GS הסופר-מצליחה של היצרנית הבווארית, ה־R 100 RS, שהיה דגם התיור הראשון עם פיירינג מלא וסוזוקי קטאנה, אייקון בפני עצמו שלא צריך הסברים. הב.מ.וו R 90 S הפך לדגם חשוב, בזכות ההישג ההיסטורי של סטיב מקלפלין ו־רג' פרידמור שסיימו על גביו את מרוץ ה־AMA Superbike Championship בדייטונה בשנת 1976, שנחשב למרוץ הסופרבייק הראשון אי פעם, במקום הראשון והשני, בהתאמה.

ב.מ.וו עושה כבוד לאגדת המרוצים, עם גרסת האריטג' ספורט-קלאסיק חדשה שמבוססת על ה־R 12 nineT. מבחינה עיצובית, מעצבי ב.מ.וו הגו מתכון שיאפשר להם להגיע לתוצאה שתזכיר כמה שיותר את ה־R 90 S משנת 1975, קלאסי – עם נגיעות של תיבול מודרני כמובן. כמו המקור, גם הב.מ.וו R 12 S מגיע צבוע בצביעת הכתום-דייטונה עם נגיעות של אלומיניום טבעי, 'חצי' פיירינג עם מגן רוח מעושן, כיסויי צד עם האות S וכמובן כיסוי המושב האחורי בסגנון הקפה רייסר.

בהיותו מבוסס על ה־R 12 nineT של ב.מ.וו, ה־R 12 S מצויד במנוע בוקסר דו־צילינדרי, מקורר אוויר ושמן, בנפח 1,170 סמ"ק, שמציע הספק של 109 כ"ס ב־7,000 סל"ד ומומנט של 11.7 קג"מ הזמינים ב־6,500 סל"ד, המותקן בשלדת צינורות פלדה, עם מזלג הפוך מתכוונן מלא, מערכת בלימה עם זוג דיסקים בקוטר 310 מ"מ וקליפר מונובלוק רדיאלי 4 בוכנות מקדימה, שלושה מצבי רכיבה – Rain, Road ו־Dynamic – ובקרת אחיזה, קוויקשיפטר, מערכת ABS Pro, מערכת Keyless, מערכת Hill Start Control, ידיות חימום, בקרת שיוט ותאורת פניה אדפטיבית.

הב.מ.וו R 12 S מגיע מצויד ברשימה ארוכה של תוספות מקטלוג ה־Option 719 של ב.מ.וו: גלגלי 'שפיצים' מאלומיניום, מכסיי מנוע וראשי מנוע, ברגים ועוד. מתוקף היותו מבוסס על ה־R 12 nineT, כל התוספות, כמו מערכת פליטה מטיטניום, מערכת למניעת גניבות, התקן צד ללוחית רישוי, תיקי צד ועוד – זמינות בשני הדגמים.

 

 

 

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2 nx500